مراسم بدرقه کاروان ورزشی المپیک و پارالمپیکی اعزامی به بازی های 2016؛دکتر روحانی : باید در تمامی صحنه ها برای مردم امید و نشاط خلق کنیم

مراسم بدرقه کاروان ورزشی المپیک و پارالمپیکی اعزامی به بازی های 2016؛دکتر روحانی : باید در تمامی صحنه ها برای مردم امید و نشاط خلق کنیم
رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه دولت در حد توانش هر کاری توانسته برای ورزشکاران انجام داده است ، گفت: بسیار مهم است که ما در صحنه های مختلف برای مردم امید و نشاط خلق کنیم .

 به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛این مراسم که با حضور دکتر روحانی رئیس جمهور، دکتر گودرزی وزیر ورزش و جوانان،کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک؛محمود خسروی وفا رئیس کمیته پارالمپیک و جمعی از مسئولین وزارت ورزش و جوانان،کمیته ملی المپیک،روسای فدراسیونهای ورزشی،کادر فنی و قهرمانان برگزار  شد در ابتدا وزیر ورزش و جوانان به ارائه گزارشی در خصوص چگونگی روند سهمیه های المپیک و پارالمپیک ایران در بازیهای ریو پرداخت.
سپس دکتر حسن روحانی رئیس جمهوراظهار داشت: انشالله با دستاورد بزرگ، از این سفر بازگردید. انشالله روح بلند امام هشتم پشتیبان همه شما در این سفر مهم و کاروان بزرگ ورزشی باشد.
رئیس جمهوری با اشاره به اینکه ورزش امروز جایگاه خاص و ویژه ای در جهان دارد، گفت: آنچه در گذشته تاریخ از ورزش یاد می شد امروز کاملا متفاوت است و ورزش یک نماد بزرگ برای قدرت یک ملت است.
وی افزود: برای فعالیت ها و نشاط یک ملت مخصوص جایی که در صحنه های بین المللی حضور پیدا می کنند ورزش یک نماد بزرگ است.
وی ادامه داد: دنیای امروز دنیای رقابت هاست و در رقابت ها است که جایگاه انسان ها شکل می گیرد و در این مقام شما ورزشکاران به نام ملت ایران به آوردگاه خواهید رفت و به نام کل ایران در میدان های مسابقه در ریو حضور پیدا می کنید.
رئیس جمهوری گفت: چشم همه مردم به حرکات و تلاش و فداکاری های شما ورزشکاران است و در واقع این میدان به یک معنا میدان سربازی است.
روحانی گفت: هر چه داریم و با همه توان و تمرین ها و آنچه آموخته ایم در آنجا در معرض دید جهانی قرار خواهیم داد و ملت بزرگ در هر یک از میدان های مسابقه فعالیت ها و آنجا که پیروزی به دست می آورد؛ چه در صحنه اقتصاد یا سیاست داخلی که انتخاباتی سالم و آرام و خوب برگزار شد و چه صحنه سیاست خارجی پیروزی و موفقیت به دست بیاورد و یا در قدرت نظامی و یا در صحنه فرهنگی و در جشنواره ها باشد، هر کجا در یک رقابت و صحنه یک مقایسه با جهان حضور بیابیم، به نام ملت بزرگ ایران ثبت می شود. وقتی شما در یک صحنه رکورد جدید می آفرینید ملت ایران صاحب آن رکورد جدید می شود.
وی افزود: شما وقتی روی سکو قرار می گیرید دیگر نام شما نیست بلکه بالاتر، پرچم ایران به اهتزاز در می آید. بنابراین آنجا بحث فدراسیون مطرح نیست، بحث وزارت ورزش مطرح نیست و بحث دولت یازدهم و این جناح و آن جناح مطرح نیست. بحث کل ملت ایران مطرح است.
روحانی ادامه داد: ورزش امروز همچین جایگاهی را در جهان پیدا کرده است. در صحنه های ورزش گاهی بحث میلیون ها نیست گاهی چند میلیارد نفر در سراسر جهان صحنه ورزش را تماشا می کنند و می بینند.
روحانی اضافه کرد: این از دیدگاه جهانی و از دیگاه ملی اما خیلی مهم است که کاروان ایران در تمام صحنه ها با حرکاتش، تلاش هایش، با نمایش کار و تلاش شبانه روزی سالیانش و با نمایش اخلاق انسانی و اسلامی اش در صحنه جهانی پیام داشته باشد.
وی افزود: ایرانی در صحنه ورزش جهانی در المپیک در پارالمپیک پیام داشته باشد؛ پیام اخلاق برای جهانیان، پیام صلح، پیام دوستی، پیام همزیستی و برای داخل ایران امید و نشاط برای ملت ایران. بسیار مهم است که ما در صحنه های مختلف برای مردم خودمان امید را بیافرینیم، نشاط را بیافرینیم.
روحانی گفت: ما در صحنه المپیاد هم شرکت می کنیم و پیروز می شویم و از نفرات اول طلا را به دست می آوریم، همه ملت ایران قلبشان شادمان می شود غرور ملی برای همه ما هست. اما برخی از صحنه ها یک اوج خاصی دارد در نشاط مردم.
وی گفت: خوب هر جا موفقیت به دست می آوریم مردم دارای غرور می شوند. غرور ملی شان افزایش پیدا می کند اما در بعضی از صحنه ها اوج غرور است؛ در صحنه دفاعی وقتی در برابر دشمن ما پیروز می شویم یک غرور خاصی هست. یک نشاط خاصی هست. یک جایگاه خاصی از لحاظ روحیه مردم در سراسر کشور به وجود می آید.
روحانی ادامه داد: ورزش بزرگترین کمک به بهداشت جامعه ماست، به سلامت جامعه ماست، به روحیه جامعه ماست؛ هر کجا ما بخواهیم در هر صحنه ای بخواهیم موفق باشیم روحیه شادمانی نیاز داریم.
وی افزود: ورزش می تواند به همه آنهایی که ورزش می کنند روحیه بدهد و از آن طرف به همه آنهایی که صحنه ورزش قهرمانی را نگاه می کنند، امروز باید احساس کنیم یک رسالت ملی را در این سفر بر دوش داریم.
روحانی افزود: مردم ما همواره دعای خیرشان بدرقه مسیر و راه شما خواهد بود. دولت در حد توانش در طول این سه سال هر کاری توانسته برای ورزشکاران انجام داده است.
وی گفت: می دانم نقص ها و کمبودهایی وجود دارد و باید برای تمرین ها و اردوها کار بیشتر می کردیم اما در حد توان و شرایط ، دولت تمام توان را برای این کار گذاشته و این راه را ادامه می دهد، یعنی راه حمایت از ورزش همگانی هم از ورزش قهرمانی.

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه برخی صحنه ها اوج غرور ملی است، خاطرنشان کرد: در صحنه دفاعی وقتی در برابر دشمن پیروز می شویم یک غرور خاص و نشاط خاصی است و جایگاه خاصی از لحاظ روحیه مردم در سراسر کشور به وجود می آید. همانند صحنه های بزرگ ملی مثل فتح خرمشهر، عبور از اروند رود و دیگر صحنه های بزرگ که در دفاع مقدس آفریده شد.
روحانی افزود: این صحنه ها چه در حوزه علمی، اقتصادی ، فرهنگی و یا صحنه تلاش های اجتماعی باشد اوج غرور ملی است اما ورزش ویژگی خاص خود را به ویژه برای نسل جوان دارد.
وی اضافه کرد: جایی که افراد ازخوشحالی نمی توانند روی پای خود بند شوند و از جای خود بلند می شوند و فریاد می زنند و گاهی این فریادها از خانه همسایه ها هم شنیده می شود و مشخص می شود که الان پیروزی برای ورزشکاران به دست آمده و همه فریاد شادی می زنند و این مهم است.
رئیس جمهوری تصریح کرد : امروز ما بار مسئولیت سنگینی به دوش داریم و از طرف دیگر شما ورزشکاران بار مسئولیت دیگری دارید و کاری که درمیدان انجام می دهید با دل 80 میلیون جمعیت پیر و جوان و روستایی و شهری چه ها خواهد کرد و در صحنه جهانی همه چشم ها دوخته می شود وقتی پرچم ایران و به نام ایران با غرور برده می شود.
روحانی گفت: از امروز یک رسالت سنگینی بر دوش داریم و همه پیروزی هایی که در صحنه مسابقات قبلی به دست آوردیم چه آنجا که فوتبالیست ها پیروز شدند و چه پیروز نشدند عالی بازی کردند و در بازی با آرژانتین همه خوشحال شدند با اینکه پیروز طرف مقابل بود ولی کار بازیکنان ما زیبا ارایه شد و همه ملت را از یک بازی خوب به یک پیروزی بدل کرد اگر چه مدال نیاوردند ولی کسی که خوب بازی می کند در دل مردم صاحب مدال است.
وی گفت: در المپیگ گذشته پیروزی که ورزشکاران به دست آوردند هرچند با تلاش شما مربیان و مسئولان ورزش بستگی داشت ولی با دعای خیرمردم همراه بود اما انتظار مردم این است که همانطور که از لحاظ تعداد شرکت کننده رکورد جدیدی ثبت کردیم انشاءالله از نظر مدال و پیروزی ها در ورزش جهانی رکورد جدیدی داشته باشیم.
روحانی گفت: ما درهمه صحنه های کشور چالش های فراوان و مشکلات فراوان داریم اما امیدهای فراوان و آرمان های بزرگ هم داریم و برای اینکه بتوانیم دراین مسیر به اهدافمان برسیم بدون نشاط و امید امکانپذیر نیست و بزرگترین ظلم را به ملت آنهایی می کنند که ملت را از آینده مایوس می کنند و بزرگترین خدمت را آنهایی می کنند که با عمل و زبانشان برای ملت امید می آفرینند.
روحانی خاطرنشان کرد: چرا امیدوار نباشیم مگر در صحنه ها و موقعیت های مختلف پیروزی به دست نیاوردیم و از چالش های فراوان عبور نکردیم مگر در صحنه اقتصاد، سیاست، فرهنگ ودفاع نتوانستیم موقعیت فراوان به دست آوریم مگر کشوری نیستیم که درمنطقه حداقل درمقایسه با بسیاری از کشورهای جهان، امن ترین کشور جهان هستیم.
روحانی با اشاره به اینکه ملت ایران امروز منسجم ترین ملت است، تصریح کرد: برخی می خواهند بین ملت شکاف ایجاد کنند ولی ملت هوشیار است و در صحنه دستیابی به آرزوها و آرمان هایش بیدار است و یکی از صحنه هایی که انسجام ملی را تقویت می کند صحنه ورزشی است.
وی افزود: جایی که پیروز می شوند همه ملت یک صدا دارند و هیچ ایرانی نیست که در پیروزی صحنه ورزشی انسجام به لبش نباشد و همه ایران دوستان در سراسر جهان صدای واحدی دارند. پس ورزش جایگاهی خاصی برای وحدت ملی و منافع ملی و امنیت ملی دارد مخصوصا که در این ورزش بانوان ما هم حضور پیدا کرده اند.
رئیس جمهوری گفت: بانوان ما بعد ازپیروزی انقلاب اسلامی در بسیاری از صحنه ها حضور زنان را شاهد هستیم چه در دانشگاه ها، مراکز آموزشی و بهداشتی همه حضور دارند و درصحنه سیاست و صحنه انتخابات صف خانم ها گاهی طولانی تر از مرد ها است و یکی از صحنه هایی که زنان ایرانی توانستند قدرت خود را به نمایش بگذارند در صحنه ورزش است و خوشحالم که می شنوم در این آوردگاه بزرگ ورزشی، عدد خانم ها رکورد دار است.
روحانی افزود: بسیار برای ملت و مردم و بانوان این رکورد خوشحال کننده است مخصوصا که زنان با همه هویت ایرانی و اسلامی در صحنه های ورزشی حضور می یابند پس ورزش را با دیدن جایگاه بلند ورزش و تاثیرات آن و موفقیت های آن در دل ملت ببینیم و مشاهده کنیم.
روحانی تاکید کرد: نباید به ورزش تک بعدی نگاه کرد و به آن تنها به عنوان قهرمانی نگاه کنیم بلکه ورزش یک ضرورت است که برای سلامت جسم و جان جامعه مفید است و ورزش بزرگترین کمک را به سلامت جامعه می کند و هر کجا بخواهیم درهر صحنه ای بخواهیم موفق شویم نیازمند روحیه و شادمانی هستیم که ورزش می تواند هم به آنهایی که ورزش می کنند و هم آنهایی که تماشا می کنند این روحیه و شادمانی را بدهد.
وی افزود: پس امروز باید احساس کنیم رسالت ملی را در این سفر بر دوش داریم و مردم همواره دعای خیرشان بدرقه مسیر و راه شما خواهد بود و دولت درحد توان در طول سه سال گذشته هر اقدامی که توانسته انجام داده و اگر چه نقص هایی در زمینه تمرین ها و اردوها وجود دارد باید کار بیشتری صورت گیرد ولی دولت در حد توان شرایط همه توان خود را گذاشت و این حمایت ها از ورزش همگانی و قهرمانی ادامه خواهد داشت.
رئیس جمهوری گفت: می دانم که ملت ایران با قلب های خود و دعاهایشان شما ورزشکاران را در این سفر پر اهمیت بدرقه خواهند کرد و باید خسته نباشید بگویم از تلاش ها و کوشش های فراوانی که در ماه های گذشته انجام دادید تا به این پیروزی ها دست یابید.
روحانی گفت : افزایش نفرات ورزشکار در المپیک به 63 نفر و در پارالمپیک به 96 نفر رسید که یک رکورد است و بسیار مهم است که در اولین قدم توفیق خوبی نصیب ورزشکاران شده است و باید به همگی شما خدا قوت بگویم، برای کار بزرگی که پیش رو دارید.
وی اضافه کرد: این سفر را به فال نیک می گیرم که این کاروان به نام مولای ما علی ابن موسی الرضا است که افتخار همه ما ایرانیان می باشد که همه در پناه او هستیم و انشاءالله این کاروان با نام او و عنایت روح بلند او به توفیقات بلند دست یابد.
رئیس دولت تدبیر و امید افزود : کاروان پارالمپیک که به نام عزیزانی که در سرزمین منا، جان به جان آفرین تسلیم کردند تحت عنوان شهدای منا حضور دارند که برایشان آرزوی توفیق می کنیم.
وی درپایان ابراز امیدواری کرد: که ورزشکاران به سلامت به سفر بروند و با کسب پیروزی باز گردید و روح بلند امام هشتم پشتیبان شما و کاروان ورزشی خواهد بود.
در خاتمه این مراسم رئیس جمهوری اسلامی ایران به هر یک از ورزشکاران، مربیان و سرمربیان کاروان های ورزشی جمهوری اسلامی ایران اعزامی به بازی های المپیک و پارالمپیک ریو، 10میلیون تومان پاداش اهدا کرد.

۳۰ تیر ۱۳۹۵ ۲۰:۴۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.