کیومرث هاشمی : برای اعزام کاروان خوب به المپیک هرکاری لازم بوده را انجام داده‌ایم

کیومرث هاشمی : برای اعزام کاروان خوب به المپیک هرکاری لازم بوده را انجام داده‌ایم
رئیس کمیته ملی المپیک، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را یار و یاور ورزش کشور دانست و گفت: دادن روحیه و امید توسط رسانه ها به خصوص رسانه ملی در آستانه اعزام، کار بزرگی است.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، کیومرث هاشمی صبح امروز در نشست با مسئولین سازمان صداو سیما از رسانه ملی به عنوان فرصتی بزرگ یاد کرد و افزود: این سازمان یار و یاور ورزش کشور است و تیمی که قرار است به المپیک اعزام شود افراد باتجربه ای هستند.
وی  در ادامه از ورزش و المپیک به عنوان  مقوله ای ملی نام برد و یاداور شد: خوشبختانه تمام افراد در این خصوص  اتفاق نظر دارند. واقعیت این است که در عرصه اقتصادی و سیاسی در دنیا موانعی را برای ما به وجود می آورند؛ اما  در عرصه ورزش  این خط قرمز ها را نداریم و به راحتی می توانیم این موانع را پشت سر بگذاریم به این معنی که اگر  ورزشکاری قهرمان شود  همه با هر  ملیتی در برابر او ، پرچم کشورش و سرود ملی اش تمام قد می ایستند و به آن احترام می گذارند.
رییس کمیته ملی المپیک  به تاکید مقام معظم رهبری برای توسعه ورزش قهرمانی اشاره کرد و توضیح داد: در دهه 60 عده ای  می گفتند اصلا ورزش قهرمانی چیست؟ در حالی که مقام معظم رهبری خود یکی از حامیان توسعه ورزش و قهرمانی بودند و تاکید کردند که این کار باید انجام شود چرا که توانمندی اش را داریم و باید آن را به دنیا نشان بدهیم .  بنابراین ما هم به تبعیت از رهبر و دولت سیاست گذاری و سرمایه گذاری کرده و امیدوارم بتوانیم خواسته هایشان را محقق کنیم .
وی  در ادامه سخنانش ضمن ارائه تاریخچه برگزاری بازی های المپیک گزارشی از حضور در ایران در این رویداد بزرگ ارائه کرد و افزود : کمتر از 15 روز دیگر افتتاحیه بازی های 2016 ریو است و ما توانسته ایم تاکنون  63 سهمیه  کسب کنیم .
کیومرث هاشمی  با موفق  خواندن عملکرد ملی پوشان کشورمان در کسب سهمیه برای حضور در بازی های ریو اظهار داشت : نسبت به  ادوار گذشته موفق عمل کردیم . ما توانسته ایم رشته والیبال را به رشته های المپیکی که امسال در ریو حضور دارند اضافه کنیم و این نشان می دهد که ورزش کشور پتانسیل رشد در رشته های مختلف را دارد.
وی در ادامه همچنین به تلاش های بانوان در کسب سهمیه المپیک اشاره  و افزود : در بخش بانوان اتفاق بسیار خوبی افتاده است . ما در 15 دوره المپیک و در تاریخ هفتاد ساله حضور 32 نفر از بانوان کشورمان به این بازی ها اعزام شده اند که اگر میانگین بگیریم این رقم در هر رویداد 2 نفر می رسد این درحالی است که تنها برای المپیک ریو زنان ورزشکار ما 9 سهمیه کسب کرده اند .
رییس کمیته ملی المپیک افزود :  10 هزار و 903 ورزشکار از 206 کشور دنیا در المپیک ریو شرکت می کنند که میلیاردها  بیننده، این رویداد را پیگیری می کنند و  این فرصت خوبی است که از آن برای انجام کارهای فرهنگی بهره مند شویم و صداو سیما هم  می تواند کمک کند.
 او در خصوص تاریخ اعزام ورزشکاران ایرانی به بازی های  ریو نیز گفت : اولین گروه ورزشی 7 مرداد اعزام می شوند و این اعزام  تا 31 مرداد ادامه می یابد . کمیته ملی المپیک ، وزارت ورزش و جوانان و دولت و مسئولان فدراسیون همه دست به دست هم داده ایم  که یک کاروان خوب به المپیک 2016 اعزام شود و برای این امر هرکاری که لازم بوده انجام شده است.
کیومرث هاشمی  در این نشست عملکرد صداو سیما را نیز مطلوب توصیف کرد و با بیان اینکه ما همواره شما  را کنار خودمان دیده ایم، گفت : دراین فرصت باقی مانده لازم است  چند موضوع درشیوه اطلاع رسانی در دستور کار  قرار بگیرد .
وی  دراین خصوص توضیح داد : کاروان اعزامی به بازی های ریو  متعلق به مردم ، نظام و کشور است و اگر هم ، موفقیتی کسب شود متعلق  به همه  است و بی تردید اگر موفقیت کسب نکنیم باعث ناراحتی همگان خواهد شد  .
رییس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: مردم ما باخت را دوست ندارند و علاقه مند به پیروزی هستند، اما  یک واقعیت  وجود دارد و آن این است که ظرفیت مدال آوری ما  از 14 رشته در 3 یا 4 رشته است. با این تفاسیر در این 15 روز باید کمک کنیم که باعث تضعیف فدراسیون ها نشویم.
او در ادامه حمایت از تصمیم کادر فنی ، تقویت  روحیه ، پرهیز ازنقدهای بی جا، تبیین اثرات حضور بانوان ورزشکاران محجبه ، بیان نقاط مثبت کاروان ورزشی و بزرگ نمایی نتایج کسب شده  توسط ورزشکاران باهدف ایجاد نشاط اجتماعی را مورد تاکید قرار داد.

رئیس کمیته ملی المپیک، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را یار و یاور ورزش کشور دانست و گفت: دادن روحیه و امید توسط رسانه ها به خصوص رسانه ملی در آستانه اعزام،  کار بزرگی است.

۲۹ تیر ۱۳۹۵ ۱۹:۱۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.