پوتین:محرومیت روسیه از المپیک دستاویز و اهرم فشار غربی هاست

پوتین:محرومیت روسیه از المپیک دستاویز و اهرم فشار غربی هاست
رئیس جمهور روسیه گزارش وادا و تقاضای محرومیت این کشور را خلاف روح المپیک دانست و از آن به عنوان دستاویز کشورهای غربی یاد کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از خبرگزاری TASS روسیه،در فاصله کوتاه مانده به رقابت های المپیک 2016 ریو وادا دوپینگ سیستماتیک و گسترده در بازی‌های  المپیک زمستانی سوچی، را توسط روس ها تایید کرد.
وادا در بیانیه‌ای رسما مدعی شد که  با توجه به این که وزارت ورزش روسیه دوپینگ سیستماتیک در ورزش روسیه انجام داده و مشخص شده است که در ۳۰ رشته مختلف که بیست رشته آن در  المپیک و پارالمپیک تابستانی هستند، دوپینگ صورت گرفته است، بی گناهی ورزشکاران در تمامی این ورزش‌ها و در کل ورزش روسیه زیر سوال می‌رود.
ولادمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در واکنش به این اتفاقات بیانیه‌ای صادر کرد و این اتفاقات را دخالت‌های سیاسی در ورزش قلمداد کرد.
بر اساس این بیانیه پوتین اعلام کرد:بار دیگر شاهد موضوع دخالت در ورزش هستیم. این بار شکل دخالت عوض شده ولی موضوع همان است و فرقی نکرده. استفاده از ورزش به عنوان اهرم برای فشار سیاسی به کشورها و ارائه چهره منفی از کشورها.
بازی‌های المپیک که قرار است برای اتحاد بین ورزشکاران و کشورهای مختلف باشد، این‌بار به عنوان اتفاقی برای ایجاد جدایی بین کشورها مورد استفاده قرار گرفته است.
دوپینگی‌هایی که موجب محرومیت روسیه از المپیک شدند، باعث محرومیت ورزشکاران پاک نیز قرار گرفتند.
در طول ۶ ماه گذشته تمام ورزشکاران روسی تحت آزمایش دوپینگ آزمایشگاه های بریتانیایی و زیر نظر وادا قرار گرفتند.
این اتفاقات یادآورد اتفاقات آغاز دهه ۸۰ است؛ جایی که چندین کشور غربی رقابت‌های المپیک مسکو را به دلیل دخالت های شوروی در افغانستان تحریم کردند. چهار سال بعد مسکو در واکنش به این اتفاق، بازهای المپیک لس آنجلس را تحریم کرد و در این رقابت ها شرکت نکرد. همین اتفاقات باعث شد تا خیلی از ورزشکاران روس و آمریکایی نتوانند نام خودشان را در تاریخ ورزش ثبت کنند و این فرصت خوب از آنها به دلایل سیاسی گرفته شد.
در پایان این بیانیه نیز آورده شده است: اتهاماتی که به روسیه زده شده است، به خاطر شهادت یک فرد، باسابقه بسیار بد به نام گریگوری روچنکوف است. از سال ۲۰۱۲ پروسه قضایی برای محکوم کردن این فرد آغاز شده است و شهادت در دادگاه نیز که برای این موضوع بوده، قابل استناد نیست. بار دیگر باید تاکید کنیم موضع روسیه درباره دوپینگ این است که هیچ جایی برای این پدیده در ورزش جایی ندارد. دوپینگ همیشه سلامت ورزشکار را به خطر می‌اندازد. همیشه تلاش کردیم و در کنار نهادهای دیگر با این پدیده خواهیم جنگید.

 

در پایان این بیانیه، پوتین قول داد افرادی که نام آنها از طرف وادا در این گزارش آمده است موقتا از هرگونه فعالیت ورزشی محروم شوند تا نتیجه نهایی درباره آنها بعد از گزارشی نهایی حاصل شود.

۲۹ تیر ۱۳۹۵ ۱۳:۰۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.