پیام جدید داعش به المپیک2016؛پلیس برزیل مانند فرانسه برابر ما ناتوان است!

پیام جدید داعش به المپیک2016؛پلیس برزیل مانند فرانسه برابر ما ناتوان است!
گروه تروریستی تکفیری داعش همچنان به تهدیدات خود علیه المپیک ادامه می دهد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت هِوی؛عناصر داعش اخیرا یک کانال تلگرامی جدید ایجاد کرده و آن را "انصار الخلیفه برزیل" نام نهاده‌اند. این نخستین بار است که گروهی از آمریکای جنوبی با گروه تروریستی داعش اعلام همبستگی و وفاداری می‌کند.
تروریست‌های داعش اوایل ماه جاری تبلیغات خود را به زبان پرتغالی آغاز کردند و این بار با ایجاد یک کانال تلگرامی خواستار انجام عملیات تروریستی در جریان رقابت‌های المپیک ریو شدند. عناصر داعش تصویری را در این کانال تلگرامی منتشر کرده‌اند که در آن نقشه برزیل همراه با پرچم داعش در میان آن به وضوح دیده می‌شود.
 داعش در ادامه جمله‌ای با این مضمون منتشر کرد: اگر پلیس فرانسه نتوانست حملات این کشور را متوقف کند، پلیس برزیل که تعلیم یافته فرانسه است هم هیچ کاری از پیش نمی‌برد.
جمله کنایه امیز داعش به تعلیم 2 هفته‌ای نیروهای ویژه پلیس امنیت برزیل از سوی کارشناسان امنیتی فرانسه اشاره می‌کند.
داعش 29 ژوئن کانال تلگرامی خود را به زبان پرتغالی راه اندازی کرد.
 آغاز به کار این کانال تلگرامی در فاصله 5 هفته مانده به آغاز بازی‌های المپیک 2016 ریو رخ داد و توجه به این نکته که برزیل کشوری دارای زبان پرتغالی است، به خودی خود نگرانی‌هایی را بوجود می‌آورد.
 در برزیل مسلمانان اقلیت کوچکی را تشکیل می‌دهند و فقط یک درصد از جمعیت این کشور پهناور مسلمان است.
بازی‌های المپیک ریو جمعه 5 اوت آغاز می‌شود و رئیس نیروهای ضد ترور برزیل هشدار داد: تهدیدات تروریستی از جانب داعش کاملا محتمل است و باید تدابیر شدید امنیتی در طول برگزاری مسابقات و حتی پس از آن اتخاذ شود.
نخستین توییت تهدیدآمیز علیه برزیل، نوامبر گذشته از سوی یک تبعه فرانسوی منتشر شد که مدعی شده بود: برزیل، هدف بعدی ما خواهی بود. پلیس سایبری فرانسه بلافاصله این توییت را حذف کرد؛ اما به نظر می‌رسد سیل تهدیدات علیه برزیل همچنان ادامه دارد.
تهدید علیه بازی‌های المپیک ریو فقط چند روز پس از حمله مرگبار در نیس فرانسه منتشر شده است و بسیاری از مقامات برزیلی را نگران کرده است.

۲۹ تیر ۱۳۹۵ ۱۲:۵۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.