سریلانکا هم مغلوب جوانان ایران شد

سریلانکا هم مغلوب جوانان ایران شد
تیم ملی والیبال جوانان ایران در چهارمین مسابقه خود در رقابت های قهرمانی آسیا با قدرت سریلانکا را شکست داد.


به گزارش روابط عمومی  کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، تیم ملی والیبال جوانان ایران در چهارمین مسابقه خود در رقابت های قهرمانی آسیا از ساعت 12:30 به وقت محلی در سالن کاوشنگ آرنا با پیراهن های قرمز به مصاف سریلانکا رفت و توانست با نتیجه 3 بر صفر و با امتیازهای 25 بر 18 ، 25 بر 14  و 25 بر 14 حریف خود را مغلوب کند. بهروز عطایی برای شروع این مسابقه جواد کریمی، اسماعیل طالبی، امیرحسین اسفندیار، اسماعیل مسافر، طیب عینی، علی اصغر مجرد و رسول آقچه لی  را روانه میدان کرد. داورانی از بحرین و هنگ کنگ قضاوت این مسابقه را برعهده داشتند.
سریلانکایی ها بازی را خوب شروع کردند و توانستند پا به پای ایران پیش بیایند، اما در امتیاز 8 بر 7 به سود ایران تیم ها به وقت استراحت فنی اول رفتند.بیش از اینکه سریلانکایی ها خوب بازی کنند، اشتباهات ملی پوشان ایران مخصوصاً در زدن سرویس موجب شد در امتیاز 16 بر 15 به سود سریلانکا تیم ها به وقت استراحت فنی دوم بروند، اما پس از این وقت استراحت شرایط تغییر کرد و شاگردان بهروز عطایی توانستند با نتیجه 19 بر 17 از حریف پیش بیافتند. ملی پوشان ایران به خوبی توانسستند به بازی برگردند و اختلاف خوبی با حریف ایجاد کنند. سرمربی سریلانکا در امتیاز 23 بر 18 و زمانی که تیمش را در آستانه شکست دید درخواست وقت اسراحت کرد. سرویس های خوب اسماعیل مسافر در پایان ست نخست از عوامل پیروزی ایران در این ست بود و تیم ایران توانست با نتیجه 25 بر 18 پیروز میدان باشد.
ست دوم هم بدون تغییر برای ایران آغاز شد. دریافت ها و دفاع روی تور در تیم ایران در این ست سر و شکل بهتری به خود گرفت و اسپکرهای ایران حملات کوبنده تری را انجام دادند. دفاع عالی از جواد کریمی و در ادامه سرویس کم نقص وی امتیاز ایران را به عدد 8 رساند تا در امتیاز 8 بر 4 به سود ایران تیم ها به وقت استراحت فنی اول بروند. توپ گیری های عقب زمین ایران هم در این ست بهتر از ست نخست بود و یکی از عواملی بود که ملی پوشان ایران توانستند اختلاف خود را با حریف زیادتر کنند و در امتیاز 16 بر 10 به سود ایران به وقت استراحت فنی دوم بروند. در امتیاز 21 بر 14 و زمانی که تیم ایران روند امتیازگیری خوبی هم داشت سرمربی سریلانکا درخواست وقت استراحت کرد. تعویض های پی در پی در تیم سریلانکا هم برای این تیم سودی نداشت و ست دوم هم با نتیجه 25 بر 14 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.
ست سوم را هم تیم ایران بهتر از حریف آغاز کرد و در امتیاز 8 بر 3 تیم ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. عطایی در این ست هم تغییری در ترکیب خود ایجاد نکرد تا اینکه در امتیاز 13 بر 5 محمود رسولی جایگزین رسول آقچه لی شد. در امتیاز 15 بر 6 هم توحید صمدی بجای علی اصغر مجرد وارد زمین شد.برتری ایران در این ست ادامه داشت تا اینکه در امتیاز 16 بر 7 به سود شاگردان عطایی، هر دو تیم به وقت استراحت فنی دوم رفتند. در امتیاز 17 بر 7 هم علی رمضانی جایگزین جواد کریمی شد. این ست با نتیجه 25 بر 14 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.
شاگردان عطایی از سه مسابقه قبلی خود سه پیروزی برابر ترکمنستان، قطر و هنگ کنگ در کارنامه داشتند. جوانان ایران در پنجمین مسابقه خود فردا باید به مصاف کره جنوبی بروند. هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان زیر 20 سال آسیا از شنبه 19 تا یکشنبه 27 تیرماه سال 95 به میزبان چین تایپه برگزار می شود.

 

۲۳ تیر ۱۳۹۵ ۱۱:۴۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.