سومین پیروزی تیم ملی جوانان برابرهنگ کنگ رقم خورد

سومین پیروزی تیم ملی جوانان برابرهنگ کنگ رقم خورد
تیم ملی والیبال جوانان ایران در سومین مسابقه خود در رقابت های قهرمانی آسیا با قدرت هنگ کنگ را شکست داد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت  فدراسیون والیبال، تیم ملی والیبال جوانان ایران در سومین مسابقه خود در رقابت های قهرمانی آسیا از ساعت 13 به وقت محلی در سالن کاوشنگ آرنا با پیراهن های سفید به مصاف هنگ کنگ زردپوش رفت و توانست با نتیجه 3 بر صفر و با امتیازهای 25 بر 13 ، 25 بر 17 و 25 بر 15 حریف خود را مغلوب کند. بهروز عطایی برای شروع این مسابقه جواد کریمی، اسماعیل طالبی، امیرحسین اسفندیار، اسماعیل مسافر، طیب عینی، علی اصغر مجرد و رسول آقچه لی  را روانه میدان کرد. داورانی از عراق و بحرین قضاوت این مسابقه را برعهده داشتند.

قد و قامت کوتاه هنگ کنگی ها موجب شد تا ایران از همان ابتدا کار را با قدرت آغاز کند و در امتیاز 8 بر 4 به سود ایران، تیم ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. رفته رفته هنگ کنگ توانست خود را در زمین پیدا کرده و اختلاف را کم کند و همین موضوع موجب شد تا بهروز عطایی پس از پشت سر گذاشتن دو مسابقه سرانجام نخستین وقت استراحت خود را درخواست کند. وقت استراحت دوم در حالی اعلام شد که تیم ایران با نتیجه 16 بر 13 از حریف خود پیش بود. سرویس های اسماعیل مسافر در اواخر ست نخست تیم حریف را دچار مشکل کرد و در پایان این ست با نتیجه 25 بر 13 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

در شروع ست دوم محمود رسولی جایگزین رسول آقچه لی شد و در ترکیب اصلی قرار گرفت. در ست دوم هنگ کنگی ها توانستند با نتیجه 4 بر 3 از ایران پیش بیافتند، اما در امتیاز 8 بر 7 به سود ایران بود که تیم ها به وقت اسستراحت فنی اول رفتند. در این ست تیم هنگ کنگ عملکرد بهتری نسبت به ست نخست داشت و پایاپایی با ایران در حال پیش روی بود که بازهم ایران توانست با سرویس خوب اسفندیار از حریف پیش بیافتد تا در امتیاز 16 بر 15 به سود ایران، تیم ها به وقت استراحت فنی دوم بروند. بعد از این وقت استراحت شاگردان عطایی اختلاف را بیشتر کردند و این ست با نتیجه 25 بر 17 به سود ایران تمام شد.

میربابک موسوی در ست سوم جایگزین امیرحسین اسفندیار شد و توحید صمدی به جای طیب عینی آمد. در این ست هم ایران بازی را پرقدرت آغاز کرد و در امتیاز 8 بر 2 تیم ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. توپ گیری، دفاع و در ادامه پاس خوب از جواد کریمی و اسپک تماشایی محمود رسولی موجب شد تا اسماعیل مسافر همچنان پشت خط سرویس بماند و نتیجه بازی 11 بر 2 شود. علی رمضانی جایگزین جواد کریمی شد و در امتیاز 12 بر 2 به سود ایران سرمربی هنگ کنگ درخواست وقت استراحت کرد تا شاید مانع روند امتیازگیری ایرانی ها شود. پس از این وقت استراحت اسفندیار جایگزین مسافر شد. اسپک موسوی تیم ایران را به امتیاز 16 رساند تا در امتیاز 16 بر 4 تیم ها به وقت استراحت فنی دوم بروند. برتری ایران ادامه پیدا کرد تا این ست با نتیجه 25 بر 15 تمام شد و سومین پیروزی 3 بر صفر ایران در این دوره از رقابت ها ثبت شد.

شاگردان عطایی از دو مسابقه قبلی خود دو پیروزی برابر ترکمنستان و قطر در کارنامه داشتند و هنگ کنگی ها هم تنها یک مسابقه برگزار و نتیجه را به ترکمنستان واگذار کرده بودند؛ آنها در آخرین مسابقه خود فردا که سایر تیم ها استراحت خواهند کرد باید به مصاف قطر بروند.

پیش از این مسابقه صعود ایران به جمع 8 تیم برتر آسیا قطعی شده بود؛ شاگردان عطایی در مرحله بعدی در گروه F  با تیم دوم گروه کنونی خود، کره جنوبی و سریلانکا همگروه هستند.

هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان زیر 20 سال آسیا از شنبه 19 تا یکشنبه 27 تیرماه سال 95 به میزبان چین تایپه برگزار می شود. در دور مقدماتی این رقابت ها 16 تیم شرکت دارند که تیم ملی والیبال جوانان ایران در گروه دوم این رقابت ها با تیم های قطر، هنگ کنگ و ترکمنستان همگروه بود.

۲۱ تیر ۱۳۹۵ ۱۴:۳۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.