دیدار رئیس فدراسیون جهانی شطرنج با رئیس کمیته ملی المپیک؛هاشمی:شطرنج می تواند وارد بازیهای ساحلی شود/مژینوف:در اندیشه حضور شطرنج در المپیک زمستانی هستیم

دیدار رئیس فدراسیون جهانی شطرنج با رئیس کمیته ملی المپیک؛هاشمی:شطرنج می تواند وارد بازیهای ساحلی شود/مژینوف:در اندیشه حضور شطرنج در المپیک زمستانی هستیم
ظهر امروز کیرسان ایلیو مژینوف رئیس فدراسیون جهانی شطرنج به همراه پهلوان زاده رئیس فدراسیون، که برای حضور در مراسم افتتاحیه رقابتهای شطرنج مدارس آسیا به تهران سفر کرده است ضمن حضور در کمیته ملی المپیک با کیومرث هاشمی و شاهرخ شهنازی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛در ابتدای این نشست رئیس کمیته ملی المپیک ضمن خیر مقدم به رئیس فدراسیون جهانی ابراز داشت:شطرنج امروز در بین مردم کشور ایران جایگاه ویژه ای دارد و بدون تردید برگزاری رقابتهای شطرنج مدارس و حضور شما در تهران برای شرکت در مراسم افتتاحیه آن و دیدن این رقابتها،اهمیت توسعه شطرنج مدارس را در بین مسولان فدراسیون جهانی نشان می دهد.
وی ادامه داد:ما اعتقاد داریم راه رشد و توسعه ورزش در دنیا همین توجه به ورزش مدارس است و این مسیر درست فدراسیون جهانی را نشان می دهد،بخصوص که شطرنج در ایران علاقه مندان بسیاری دارد و شطرنج بازان ما در رده های سنی مختلف حضور خوبی در این رشته دارند و برنامه های فدراسیون شطرنج بخوبی در این زمینه بار برنامه های فدراسیون جهانی همخوانی دارد.
هاشمی تصریح کرد:کشور ما با داشتن قهرمانان و امکانات خوب این آمادگی را داریم تا میزبان رقابتهای بزرگ جهانی باشد ولی انتظار داریم فدراسیون جهانی هم مساعدت ها و حمایتهای لازم را در بخش آموزش مربیان و داوان خوب و زحمتکش ما داشته باشد چرا که ایران در حال حاضر 10 استاد بزرگ شطرنج آقا دارد و در زمان نه چندان دور 5 نفربر این تعداد اضافه خواهند شد و در بخش بانوان هم استاد بزرگ دارد البته می دانیم تلاش بسیاری دارید تا شطرنج وارد المپیک شود و کمیته ملی المپیک از این موضوع حمایت خواهد کرد اما بدون تردید شطرنج می تواند وارد بازیهای ساحلی گردد و خوب است فدراسیون جهانی در این زمینه برنامه ریزی داشته باشد.
همچنین شاهرخ شهنازی ضمن قدردانی از حمایتهای فدراسیون جهانی از فدراسیون شطرنج ایران تصریح کرد:بدون تردید شطرنج بسیاری از استاندارهای لازم برای ورود به بازیهای المپیک تابستانی را دارد ولی این امر نیاز به حمایت دیگر کشورها و برطرف کردن برخی مسائل آن را دارد.
وی تصریح کرد:ورود شطرنج به بازیهای المپیک زمستانی و سپس بازیهای تابستانی مسیر خوبی است ولی بدن شک برنامه ریزی خاصی را می طلبد چرا که ممکن است بقیه رشته های غیر زمستانی هم بخواهند به بهانه های مختلف وارد المپیک زمستانی شوند ولی به هر حال کمیته ملی المپیک حمایت همه جانبه ای از فدراسیون جهانی شطرنج خواهند داشت.
در ادامه رئیس فدراسیون جهانی شطرنج ضمن ابراز خوشحالی از سفر به ایران تصریح کرد: من برای چندمین بار است که به کشور زیبای ایران سفر کردم و از این بابت بسیار خوشحالم و از حمایتهای کمیته ملی المپیک ایران از حضور شطرنج در المپیک تشکر می کنم و یکی از دلایل حضور و سفر ما به تهران هم همین امر بود.
وی ادامه داد:فدراسیون جهانی شطرج در حال حاضر 187 عضو دارد و هر ساله  در جهان مسابقات مختلفی برگزار میشود و تقریبا بر اساس آمارهای موجود 600 میلیون نفر از مردم جهان ورزش شطرنج بازی کرده و به قوانین آن آشنایی دارند و تلاش ما در اینست این آمار را به یک میلیارد نفر برسانیم.
رئیس فدراسیون جهانی گفت:ایران یکی از اعضای فعال فدراسیون جهانی است و بدون تردید درخواستهای شما را مورد نظر قرار خواهیم داد امام انتظار داریم شما هم از این رشته برای ورود به بازیهای المپیک حمایت کنید.
وی تصریح مرد:حتی اگر نشد این رشته وارد بازیهای المپیک تابستانی شود در  نظر داریم با برنامه ریزی این رشته را وارد بازیهای المپیک زمستانی کنیم چرا که بر خلاف المپیک تابستانی،در المپیک زمستانی تعداد کشورهای حاضر در آن کم است و در این صورت می توانیم شانس خود را بیازماییم البته پیشنهادات بسیار خوبی دادید و قطعا از آن در فدراسیون جهانی استفاده خواهیم برد.
در خاتمه از سوی رئیس و دبیر کل کمیته ملی المپیک به رسم یاد بود هدایی به رئیس فدراسیون جهانی اهدا شد.

۲۰ تیر ۱۳۹۵ ۱۳:۰۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.