سهمیه های المپیکی ایرانی به عدد 61 رسید؛اختصاص سهمیه اعطایی المپیک( وایلد کارت) به شناگران ایران

سهمیه های المپیکی ایرانی به عدد 61 رسید؛اختصاص سهمیه اعطایی المپیک( وایلد کارت) به شناگران ایران
با پایان مسابقات شنای انتخابی المپیک شناگران ایران،از سوی فدراسیون جهانی یک سهمیه اعطایی( وایلد کارت) شرکت در المپیک ریو را کسب کردند تا تعداد سهمیه های المپیکی ایران به 61 عدد برسد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ملی‌پوشان شنای ایران برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک و کسب حدنصاب‌های مورد نیاز، در مسابقات ملی مجارستان شرکت کردند. این رقابت‌ها که از  ۲۹ ژوئن تا دوم جولای ۲۰۱۶ ( ۹ تا ۱۲ تیر ۱۳۹۵) به میزبانی شهر بوداپست برگزار می‌شد برای شناگران ایران حکم آخرین ایستگاه کسب سهمیه المپیک را داشت.
جمال چاوشی فر، مهدی انصاری، آرشام میرزایی، احمدرضا جلالی و آریا نسیمی شاد زیر نظر عباسعلی کشتکار و خشایار حضرتی در این رقابت‌ها حضور داشته که در مجموع این چهار روز ۱۷ بار مسابقه دادند.
همچنین  شاهد رقابت جمال چاوشی فر کاپیتان تیم ملی در فینال ۱۰۰متر کرال پشت، آریا نسیمی شاد در ۲۰۰ متر قورباغه و مهدی انصاری در نیمه نهایی و فینال ۵۰ متر پروانه بودیم.
ابتدا مهدی انصاری با حضور در مرحله نیمه نهایی و ثبت زمان ۲۵ ثانیه و ۳۳ صدم ثانیه راهی مرحله فینال شد.
در ادامه آریا نسیمی شاد فینال ۲۰۰ متر قورباغه را استارت زد و با ثبت زمان ۲ دقیقه و ۲۰ ثانیه و ۶۸ صدم ثانیه با ایستادن در جایگاه چهارم به کار خود پایان داد.
مهدی انصاری پس از استراحتی کوتاه این بار در فینال ۵۰ متر پروانه مسابقه داد که با رکورد ۲۵ ثانیه و ۱۵ صدم ثانیه به عنوان نفر پنجم دیوار استخر را لمس کرد.
آخرین ماده رقابتی کاروان شنای ایران در بوداپست هم ۱۰۰ متر کرال پشت بود. جمال چاوشی فر در این مسابقه زمان ۵۸ ثانیه و ۱۳ صدم ثانیه راثبت کرد. او با این رکورد به مقام چهارم رسید.
با این حساب پرونده مسابقات شنای انتخابی المپیک ریو در بوداپست برای نمایندگان شنای ایران بسته شد.

تیم ملی شنای ایران پس از پایان مسابقات انتخابی المپیک، یک سهمیه اعطایی از سوی فدراسیون جهانی شنا ( فینا) را برای حضور در المپیک ریودوژانیرو کسب کرد. بدین ترتیب کاروان ایران در بازی های المپیک ۲۰۱۶ یک نماینده از خانواده شنا خواهد داشت.

۱۳ تیر ۱۳۹۵ ۰۱:۴۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.