مدال طلا المپیک نقره هستند!

مدال طلا المپیک نقره هستند!
مدال های طلا المپیک 2016 به شگلی ساخته شده است که بخش اعظم آن از فلز نقره تشکیل شده است.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از خبرگزاری رویترز؛ مدال طلا بر ای قهرمانان المپیک مفهوم سال‌ها تمرین و تلاش را دارد. با این حال، بنیاد ملی ورزش برزیل پاسخی ساده‌تر برای مفهوم مدال طلای المپیک دارد و آن نقره بازیافت شده است.
مدال‌های طلایی که مایکل فلپس، اوستین بولت، و دیگر ورزشکاران شناخته شده جهان در المپیک ریو انتظار آن را می‌کشند درواقع از نقره تشکیل شده‌اند. هر مدال طلای المپیک ریو شامل 99 درصد نقره و 1.2 درصد طلای آن عمدتاً برای آبکاری مورداستفاده قرارگرفته است. در مجموع مدال‌های طلای المپیک ریو فقط 500 گرم طلا بکار رفته است.
ویکتور هوگو بربرت رئیس بخش مدال‌سازی المپیک ریودر این باره می‌گوید: این یک افتخار و یک مسئولیت بزرگ است. ساخت هریک از مدال‌های المپیک 48 ساعت به طول می‌انجامد و یک تیم 80 نفره وظیفه ساخت 5 هزار و 130 مدال را بر عهده دارد.
وی افزود: مدال‌های المپیک ریو از پایدارترین مدال‌های تاریخ المپیک هستند.
مدال‌های نقره از آینه‌های قدیمی و صفحاتی که در عکسبرداری بوسیله اشعه ایکس-ری ایکس-ری انجام می‌شود، بازیافت شده است. مدال‌های طلا نیز عاری از جیوه است. در ساخت مدال‌های المپیک ریو کوشیده شده از مسموم سازی اکوسیستم اجتناب شود.
بربرت درباره طرح روی مدال‌های گفت: نایک، الهه بالدار پیروزی در اساطیر یونان و حلقه‌های المپیک یک روی مدال و در طرف دیگر نیز آرم خرس‌های ریو 2016 ضرب شده است.


۱۲ تیر ۱۳۹۵ ۱۴:۱۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.