تکنولوژی و امکانات جدید به مدد احتساب امتیازات المپیک می آید

تکنولوژی و امکانات جدید به مدد احتساب امتیازات المپیک می آید
در المپیک 2016 ریو از به روز ترین امکانات و فناوری ها برای احساب امتیاز و پایین آوردن درصد خطا بهره برده می شود.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت ریو 2016،
ازدیر باز با پیشرفت تکنولوزی و فناوری دست اندرکاران امور المپیک همیشه به دنبال آن بودند تا بهره گیری از امکانات جدید درصد خطاها را پایین آورده و بدین وسیله بتوانند درصد مشخص تری از عملکرد ورزشکاران در این آوردگاه جهانی به نمایش بگذارند به این ترتیب در المپیک 2016 نیز از بدعت های جدید فناوری استقبال کرده اند،که در ادامه به آن می پردازیم.
 والیبال و والیبال ساحلی
ریو 2016 اولین المپیکی خواهد بود که تیم‌های والیبال از ویدئو چک برای به چالش کشیدن تصمیم داور استفاده خواهند کرد. داور دوم با کمک تلویزیون بازیها را تحت نظر دارد.
شنا
امکان دارد که شناگران استقامت تعداد دورهایی که شنا کرده‌اند را فراموش کنند. در المپیک ریو 2016 از دستگاه دیجیتال ساخت شرکت امگا استفاده می شود تا تعداد دورهای یک شناگر مشخص شود. زمانی که شناگر تاچ پد آخر لاین را لمس می کند خود بخود این صفحه آپدیت می شود و اعلام می‌کند که شناگر چند دور شنا کرده است.
بدین ترتیب شناگران می‌توانند بر کارایی خود تمرکز کنند. از این دستگاه در مسابقات قهرمانی جهانی قزاقستان در سال 2015 نیز استفاده شده است.
کانو و روئینگ
هواداران این مسابقات می توانند با کمک تکنولوژی GPS مسابقات را دنبال کنند. مسابقات کانو و روئینگ از صفحه نمایش بزرگ پخش می شوند.
دستگاه‌های GPS که به قایق‌ها متصل هستند اطلاعاتی از جمله سرعت و مسیر قایق‌ها را مشخص خواهند کرد و این اطلاعات در اختیار هواداران قرار می گیرد.
تیراندازی با کمان
در این مسابقات از تیم‌های الکترونیک امتیاز دهی استفاده می شود. بدین شکل که بلافاصله بعد از اصابت تیر به هدف امتیاز شخص بر روی صفحه نمایش نشان داده می شود. بدین شکل امتیاز بسیار دقیق اعلام خواهد شد. با کمک این تکنولوژی حتی تماشاچیان می توانند ضربان قلب ورزشکاران را نیز مشاهده کنند تا به هیجان بازیها افزوده شود.
تیراندازی
در بازیهای ریو تیمهای امتیازدهی دقیق با کمک تکنولوژی لیزر به صورت دقیق به تیراندازی امتیاز می دهند. ضمنا برای افزایش امنیت بازیها بر روی هر سلاحی یک تگ نصب شده است که دقیقا نشان می دهد اسلحه در کجا قرار دارد.
وزنه برداری
در مسابقات وزنه برداری ریو تصویربرداری خاصی از وزنه برداران خواهد شد و از تمامی زوایا تمامی حرکات آنها فیلمبرداری می شود تا هواداران بتوانند به صورت کامل حرکات وزنه برداران را تماشا کنند.
پخش سه بعدی
برای اولین بار در بازیهای المپیک از سرویس های رسانه‌ای با کیفیت بسیار بالا استفاده خواهد شد. این سرویس ها به صورت سه بعدی بازی های افتتاحیه و اختتامیه المپیک را پخش می کنند و هر روز نیز یک بازی به این شکل پخش خواهد شد

۹ تیر ۱۳۹۵ ۱۲:۴۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.