کنترل دوپینگ در طول بازی های المپیک به چه شکل انجام می شود؟

کنترل دوپینگ در طول بازی های المپیک به چه شکل انجام می شود؟
در کنترل دوپینگ بازی های المپیک 2016 ریو عده کثیری دخیل هستند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت insidethegames؛بازی های المپیک 2016  به طور رسمی از5 اوت همزمان با  15 مردادماه با برگزاری مراسم افتتاحیه در ریو آغاز خواهد شد. البته رقابت ورزشکاران در برخی رشته ها پیش از برگزاری این مراسم و از 11 مردادماه آغاز می شود و به همین جهت اعضای تیم کنترل دوپینگ این دوره بازی های المپیک نیز پیش از آغاز رسمی بازی ها، ماموریت خود را برای نمونه گیری از ورزشکاران آغاز می کنند.
تیم کنترل دوپینگ بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریو متشکل از ۷۵۶ عضو با مسئولیت ها و ماموریت های مختلف است. این تیم متشکل از ۳۵ مدیر کنترل دوپینگ است که از کشورهای مختلف دعوت به همکاری شده اند. ۲۸ معاون مدیر کنترل دوپینگ، ۱۰۰ افسر کنترل دوپینگ، ۲۵ افسر کنترل خون، ۵۳ سرگروه برای نمونه گیری و ۵۰۵ ناظر کنترل دوپینگ از جمله اعضای تیم کنترل دوپینگ بازی های المپیک هستند که زیر نظر ۱۰ متخصص آزمایشگاهی و مدیریتی ماموریت خود را انجام می دهند. غالب این افراد از کشور میزبان بازی های المپیک انتخاب شده اند.
شایان ذکر است:این اتفاقات در حالی رخ می دهد که پیش از این لابراتور آزمایش دوپینگ برزیل  به دلیل اشتباهات مکرر از سوی وادا (آژانس مبارزه با دوپینگ)به حالت تعلیق در آمده بود.

۸ تیر ۱۳۹۵ ۱۵:۴۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.