موتکو:مسئولیت تعلیق را می پذیرم و استعفا می دهم

موتکو:مسئولیت تعلیق را می پذیرم و استعفا می دهم
وزیر ورزش روسیه مدعی شد که در صورت تعلیق کشورش از المپیک 2016 از سمت خود استعفا می دهد.

به‌ گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از  Insidethegames،؛آژانس مستقل مبارزه با دوپینگ (وادا )اخیرا اعلام کرده است در صورتی که دوپینگ سیستماتیک در بازی‌های  المپیک زمستانی ۲۰۱۴  سوچی به اثبات رسد ، احتمال دارد که کل کاروان روسیه از بازی‌های  المپیک  ۲۰۱۶ ریو محروم شود.
ویتالی موتکو، وزیر ورزش 57 ساله روسیه  که از سال 2008 در این مسند است  و به صورت همزمان ریاست فدراسیون فوتبال این کشور را نیز بر عهده دارد، در این باره افزود: اگر کاروان ورزشی روسیه تعلیق شود یک شکست بزرگ برای من به حساب می‌آید ، تمام مسئولیت آن را بپذیرم و استعفا خواهم  داد.
شایان ذکر است:پیش از این گریگوری رودچنکوف، رییس سابق آزمایشگاه ضد دوپینگ مسکواقدام به افشاگری در مورد المپیک 2014 سوچی کرد که نشان می‌داد دوپینگ گسترده در این بازی‌ها صورت گرفته است.
گفتنی است:اتحادیه جهانی دو ومیدانی هفته‌ گذشته  با توجه به اقدامات محدود  روسیه برای حل مشکل دوپینگ تعلیق فدراسیون دوومیدانی روسیه را تمدید کرد و دوومیدانی کاران این کشور  نمی‌توانند در  المپیک شرکت کنند.
احتمال دارد وزنه‌برداران روسیه نیز به دلیل مثبت اعلام شدن قهرمانان متعدد این رشته  نیز از المپیک ریو محروم شوند.
لازم به ذکر است: قرار است تا ۱۵ ژوئیه نتایج تحقیقات در  زمینه دوپینگ روس ها در سوچی و به دنبال آن تعلیق کاروان ورزشی این کشور در المپیک 2016   مشخص شود.

۶ تیر ۱۳۹۵ ۱۷:۴۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.