اعتبار آزمایشگاه المپیک برزیل بازهم زیر سوال رفت؛وادا مدعی شد:آزمایشگاه برزیل، نمونه های دوپینگ را اشتباه اعلام کرده است

اعتبار آزمایشگاه المپیک برزیل بازهم زیر سوال رفت؛وادا مدعی شد:آزمایشگاه برزیل، نمونه های دوپینگ را اشتباه اعلام کرده است
آژانس مبارزه با دوپینگ با بی اعتبار خواندن آزمایشگاه برزیل مدعی شد که این آزمایشگاه ، نمونه ها ی دوپینگ را اشتباه اعلام کرده است.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از Insidethegames،؛در فاصله  42 روزمانده  به بازی‌های المپیک ،وادا (آژانس جهانی ضد دوپینگ) سنگ دیگری در جلوی پای مسئولان برگزاری این رقابت ها در ریو انداخت و در تصمیمی اعتبار آزمایشگاه کنترل دوپینگ ریو را زیر سوال برد و آن را به حالت تعلیق در آورد.
دیوید هامن، دبیر کل وادا وضعیت را نامساعد اعلام کرد و گفت تصور نمی‌کند تا قبل از بازی‌های ریو مشکل آزمایشگاه حل شود. وی در این‌باره افزود: این آزمایشگاه به اشتباه نمونه‌های دوپینگ را مثبت اعلام کرده است و این مشکل بسیار جدی است.
وادا همچنین مدعی شد اگر آزمایشگاه صلاحیت کارش را به اثبات برساند ، می‌توان تعلیق را برداشت.
شایان ذکر است: وادا قصد دارد یک کمیته انضباطی به منظور بررسی شرایط آزمایشگاه ریو تشکیل دهد. در صورتی که تجدید نظری صورت نگیرد، این تعلیق حداقل 6 ماه پابرجا خواهد بود.
گفتنی است:در جام جهانی 2014 برزیل نیز اتفاق مشابه رخ داد  و نمونه‌های دوپینگ به آزمایشگاه لوزان سوئیس که 9 هزار کیلومتر از برزیل فاصله داشت، منتقل شد.
 به نظر می‌رسد جابجایی نمونه‌های دوپینگ در زمان برگزاری المپیک سخت‌تر باشد زیرا تعداد ورزشکاران به نسبت جام جهانی بیشتر است.
بدین ترتیب به احتمال زیاد نمونه‌های دوپینگ المپیک به آزمایشگاه دیگری برده خواهد شد و بار دیگر مورد آنالیز قرار می‌گیرند. هزینه این کار 250 دلار خواهد بود.
لازم به ذکر است:در سال 2013 نیز یک بار اعتبار آزمایش ریو گرفته شده بود.
ریو 2016 نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده است: به ورزش پاک متعهد هستیم و یک برنامه کامل ضد دوپینگ برای المپیک داریم. با وادا و دولت برزیل همکاری می‌کنیم تا از انجام این برنامه مطمئن شویم

۶ تیر ۱۳۹۵ ۱۰:۳۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.