روز جهانی المپیک مبارک

روز جهانی المپیک مبارک
بیست و سوم ژوئن یا همان روز جهانی المپیک رویداد منحصر بفردی است که کمیته های ملی المپیک جهانی، جوامع خود را در این جشنواره جهانشمول سهیم نموده تا به بهانه آن بلند آوازه ترین رویداد ورزشی را بسازند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛بارون پیر دو کوبرتن  در 23 ژون 1894 پیشنهاد کرد تا سنت قدیمی بازیهای المپیک اجرا و در همان سال بازیهای المپیک مدرن را نام نهاد و به همین دلیل روز المپیک از سال 1948 برای گرامیداشت سالگرد کمیته بین المللی المپیک در 23 ژوئن 1894 تاسیس شد و در واقع حیاتی نو به بازیهای المپیک بخشید.کوبرتن آتن را بعنوان نخستین میزبان المپیک مدرن برگزید.

روز المپیک به منظور ایجاد برنامه عملیاتی ورزش و آموزش حول وحوش این بزرگداشت معرفی شد که هدف آن جمع آوری مردم در سطح هر چه گسترده تر در جهان برای تحرک و کسب تجربه و اهمیت به ارزش های المپیک یا به عبارتی برتری، دوستی و احترام می باشد.
پیردوکوبرتن ، پایه گذار المپیزم نوین ، کنگره بین المللی و کمیته بین المللی المپیک را در ژوئن ۱۸۹۴ بنا نهاد و خود بمدت 29 سال یعنی از سال 1896 تا 1925 رییس آن بود.
 هدف المپیزم به خدمت گرفتن ورزش جهت تعالی موزون انسان به منظور ایجاد جامعه صلح آمیز است که در آن شأن و مقام انسان حفظ گردد .
کمیته بین المللی المپیک یک سازمان غیر دولتی و غیر انتفاعی بین المللی است که از سوی سوئیس به رسمیت شناخته و در لوزان واقع شده است.
پرچم و نماد المپیک مظهر اتحاد پنج قاره و تجمع قهرمانان سراسر نقاط جهان در بازیهای المپیک است که بر طبق آرمان دوکوبرتن با رعایت اصل دوستی به مسابقه های برابر و صادقانه می پردازند .
امروز سوم ژوءن و سالروز تولد کمیته بین المللی المپیک بوده و کمیته ملی المپیک بنوبه خود این روز را به تمامی پیشکسوتان،مربیان،داوران ، ورزشکاران و دست اندرکاران ورزش و تمام مردم عزیز تبریک می گوید.

۳ تیر ۱۳۹۵ ۱۰:۵۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.