مهم ترین حواشی ریو در فاصله 45 روز تا المپیک؛از خشم آژانس حفاظت از محیط زیست تا نامزدی روماریو و حضور نیم میلیونی توریست

مهم ترین حواشی ریو در فاصله 45 روز تا المپیک؛از خشم آژانس حفاظت از محیط زیست تا نامزدی روماریو و حضور نیم میلیونی توریست
در فاصله 45 روز مانده تا المپیک ریو ،میزبان همچنان با حواشی زیادی همراه است.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از AP؛در حالیکه تنها یک ماه و نیم تا آغاز افتتاحیه بازی های المپیک مانده است میزبان المپیک هر روز با اتفاقات خاصی مواجه می شود که در اینجا به اختصار به مهم ترین آنها می پردازیم.
کشته شدن پلنگ و برانگیخته شدن خشم آژانس حفظ محیط زیست
  این پلنگ که یکی از سه پلنگی بود که در مراسم حمل مشعل المپیک ریو مورد استفاده قرار گرفت بعد از اینکه از محل نگهداریش فرار کرد به ضرب گلوله یکی از سربازان کشته شد.
 بر اساس بیانیه‌ای که ارتش برزیل در این رابطه منتشر کرده است، سربازی که به سمت پلنگ شلیک کرده این کار را در دفاع از خود و بعد از آنکه گلوله بی‌هوش کننده در متوقف کردن حمله حیوان بی اثر بوده انجام داده است.
  کمیته سازماندهی المپیک در این رابطه روی صفحه شخصی خود نوشت: ما اشتباه کردیم که اجازه دادیم از یک حیوان وحشی در کنار مشعل المپیک که نماد صلح و اتحاد در میان مردم است استفاده شود و این موضوع خلاف ارزش‌ها و اعتقادات ما بود.
 آژانس حفاظت از محیط زیست برزیل نیز با غم‌انگیز خواندن این اتفاق تاکید کرد که دیگر اجازه استفاده حیوانات در اینگونه مراسم را نخواهد داد.
مرگ این پلنگ خشم گروه‌های حقوق حیوانات را برانگیخته و آنها از اینکه حیوانات برای سرگرم کردن مردم مورد استفاده قرار می‌گیرند ابراز ناراحتی کردند.
 حضور نیم میلیون توریست در برزیل
نمایندگان برزیل اعلام کرده‌اند حدود 350 تا 500 هزار توریست در جریان بازی‌های المپیک وارد این کشور خواهند شد.
 در زمان 44 روزی که به بازی‌های المپیک ریو باقی مانده، صنعت گردشگری برزیل می‌گوید رکود دو ساله، مشکلات سیاسی و هشدارهایی که به دلیل شیوع ویروس زیکا داده شده، شور و شوق توریست‌ها را برای سفر به این کشور از بین برده است.
 تقاضا برای تماشای بازی‌های المپیک بر اساس آنچه که مد نظر است در آمریکای جنوبی مورد استقبال قرار نگرفته است.
 سفر خطوط هوایی برزیل در سه ماه سال در آمریکا کاهش پیدا کرده و پیش بینی شده این سفرها به کمتر از 39 درصد نسبت به سال گذشته برسد.
 آمار توریست‌ها برای بازی‌های المپیک ریو نسبت به جام جهانی 2014 کاهش چشمگیری داشته است.
  مرد 1000 گله برزیل شهردار ریو می شود
روماریو ستاره سابق تیم‌ملی فوتبال برزیل امروز کاندیداتوریش برای ریاست شهرداری ریو دو ژانیرو را اعلام کرد.
این ستاره برزیلی که در سال 1994 موفق شد به همراه سامباها قهرمانان جهان شود، اکنون یکی از سناتورهای حزب سوسیالیست برزیل است و برای اینکه شهردار ریوو شود نیازمند موافقت کامل حزبش است.

۲ تیر ۱۳۹۵ ۱۴:۱۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.