واکنش تند رئیس کمیته ملی المپیک روسیه ؛تصمیم IOC جنبش المپیک را تضعیف می کند

واکنش تند رئیس کمیته ملی المپیک روسیه ؛تصمیم IOC  جنبش المپیک را تضعیف می کند
الکساندر ژوکوف رئیس کمیته بین المللی المپیک روسیه نسبت به تایید محرومیت تیم دو ومیدانی روسیه از سوی کمیته بین المللی المپیک به شدت واکنش نشان داد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از AP؛به دنبال تایید محرومیت تیم دو میدانی روسیه به دلیل روسوایی های به وجود آمده بر اثر دوپینگ،کمیته بین المللی المپیک بر تصمیم اتحادیه جهانی دو ومیدانی صحه گذاشت و محرومیت تیم دو ومیدانی روسیه را از المپیک 2016 رسما تایید کرد.
در این میان الکساندر ژوکوف، رئیس کمیته المپیک روسیه که در نشست کمیته بین المللی المپیک در لوزان سوئیس حضور داشت واکنش نشان داد و در این باره گفت :رای فدراسیون جهانی دو ومیدانی برای ممنوعیت دو و میدانی کاران روسیه ناعادلانه است و برخی ورزشکاران برای گناهی که دیگران مرتکب شده اند مجازات می‌شوند.
او همچنین تصریح کرد: چنین تصمیمی جنبش المپیک را بجای تقویت، تضعیف خواهد کرد و به ویرانی خواهد کشاند.
ژوکوف مدعی شد  که روسیه به این تصمیم اعتراض دارد و به نیابت از دو و میدانی‌کارانی که تا به حال قوانین ضد دوپینگ را زیر پا نگذاشته‌اند درخواست تجدید نظر خواهد کرد.
مرداد سال گذشته هفته نامه بریتانیایی ساندی تایمز و شبکه رادیو تلویزیونی آ.آر.د آلمان به نتایج ۱۲ هزار آزمایش خون بیش از پنج هزار دونده دسترسی پیدا کردند و ابعاد غیرعادی تقلب را در بزرگترین مسابقات دو و میدانی دنیا را فاش کردند.
ساندی تایمز همچنین نظر دو کارشناس دوپینگ را منتشر کرد که فدراسیون جهانی دو و میدانی را به نقض شرم آور وظیفه محافظت از این رشته ورزشی و حمایت از ورزشکاران پاک متهم کردند و مدعی شدند  که به نظر می‌رسد دوندگان زیادی با خیال راحت دوپینگ کرده‌اند و فدراسیون جهانی دست روی دست گذاشته است.
پس از آن آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ کمیته مستقلی برای بررسی موضوع تشکیل داد و این کمیته از دوپینگ سازمان‌یافته همراه با دخالت مستقیم دولت روسیه در آزمایشگاه‎های دوپینگ خبر داد.
کنیا هم متهم بود که رویه و آزمایش‌های دوپینگ را بخصوص در مورد دوندگان استقامت بخوبی رعایت نمی‌کند .
 پاسخ‌های این کشور به سوالات این کمیته رضایتبخش نبود و دو و میدانی‌کاران این کشور هم محروم شدند.
این کمیته خواهان آن شده که روسیه به دلیل نقش خود در پنهان‌کاری در آزمایش‎های دوپینگ از شرکت در مسابقات بین‌المللی دو و میدانی منع شود.
هفته پیش فدراسیون جهانی دو و میدانی اعلام کرد محرومیت دو و میدانی‌کاران روسیه را لغو نخواهد کرد و ورزشکاران روس از حضور در این رشته ورزشی در المپیک ریو منع شدند.
در همان روز آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ اعلام کرد مقام‌های روس مانع انجام تست دوپینگ شده و دستگاه‌های امنیتی روسیه ماموران این آژانس را تهدید کرده‌اند

۲ تیر ۱۳۹۵ ۱۲:۵۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.