کاروان ورزشی روسیه دریک قدمی حذف از المپیک

کاروان ورزشی روسیه دریک قدمی حذف از المپیک
مقامات کمیته بین المللی المپیک احتمال حذف کاروان روسیه از المپیک 2016 را بسیار محتمل دانسته اند.

به‌ گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت  Insidthegames،؛به دنبال پی گیری های تلوزیون رسمی آلمان و افشاگری آن ،پس از تحقیقات مشخص شد که روسیه به خصوص در بخش دو ومیدانی شدیدا از دوپینگ رنج می برد هر چندی در این بین اعلام شدن داروی ملودونیوم در اوایل امسال در لیست جدید داروهای ممنوعه کاررا برای روس سخت تر کرد.
بر  این اساس نیز چندی پیش گریگوری رودچنکوف، رییس آزمایشگاه ضد دوپینگ مسکو رسوایی‌هایی را افشا کرد و پرده از دوپینگ در  المپیک سوچی را برداشت.
ریچارد پوند، یکی از اعضای وادا که مسئول کمیسیون مستقل است نیز روز گذشته اعلام کرد در صورت تایید شدن دوپینگ در سوچی محروم شدن تمامی تیم های روسیه در المپیک غیر ممکن نیست. کرگ ریدی که تا المپیک ریو 2016 نایب رییس IOC (کمیته بین المللی المپیک)‌نیز است، اعلام کرد در صورت تایید شدن دوپینگ در سوچی در گزارش‌های کمیسیون مستقل، احتمال محروم شدن کل تیم روسیه از  المپیک ریو وجود دارد.
ریدی در این‌باره گفت: در صورتی که دوپینگ سوچی تایید شود، در شرایط حساسی قرار می‌گیریم. فدراسیون های جهانی در این باره مسئولیت خواهند داشت. وادا نمی‌تواند هیچ کشوری را محروم کند. در صورتی که گزارش‌های کمیته‌ مستقل دوپینگ در سوچی را تایید کند، پیشنهاد محرومیت روسیه را خواهیم داد.
کرگ ریدی همچنان اعلام کرد وادا از تصمیم فدراسیون جهانی دوومیدانی برای محروم کردن فدراسیون دوومیدانی روسیه حمایت می‌کند. IOC نیز پیش از این از تصمیم IAAF  فدراسیون جهانی دوومیدانی) حمایت کرده بود.
شایان ذکر است:
در حال‌ حاضر کمیته‌ مستقل در حال بررسی اتهامات وارده به روسیه است. قرار است اواسط ماه ژوئن نتیجه‌ را اعلام کند.
گفتنی است:در سال 1980 که به میزبانی مسکو انجام شد، آمریکا، آلمان غربی و ژاپن این بازی‌ها را به دلیل اعزام نیرو از جانب اتحاد جماهیر شوروی به افغانستان، تحریم کرده بودند و در آن حضور نیافتند.

۲ تیر ۱۳۹۵ ۱۰:۳۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.