نگرانی سازمان عفو ​​بین الملل از برگزاری رقابت های المپیک

نگرانی سازمان عفو ​​بین الملل از برگزاری رقابت های المپیک
سازمان عفو ​​بین الملل درباره کاهش بودجه خدمات اجتماعی در برزیل در آستانه برگزری رقابت های المپیک و پارالمپیک ابراز نگرانی کرد.

 به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از Amnesty International UK؛سازمان عفو ​​بین الملل درباره کاهش بودجه خدمات اجتماعی در برزیل ابراز نگرانی کرد و متذکر شد، کاهش سهم آموزش و پرداخت‌ها به ماموران امنیتی ممکن است به افزایش جرم و جنایت در محله‌های فقیرنشین دامن بزند.
این سازمان فروش اموال و دارایی‌های عمومی به جای کاهش سهم بودجه خدمات عمومی و اجتماعی را برای تامین بودجه بازی‌ها خواستار شده است.
به دنبال این موضوع مقامات ایالت ریو اعلام کرده‌اند با کمبود 5.6 میلیارد دلاری بودجه برای سال جاری میلادی مواجه هستند.
ساخت و سازها برای برگزاری المپیک ریو دولت برزیل را با کسری بودجه حدود 47 میلیارد دلاری مواجه کرده است. این در حالی است که تورم در این کشور دو رقمی است و 11 درصد مردم برزیل بیکار هستند.
 برخی تحلیلگران تنش‌های سیاسی اخیر بر سر تعلیق دیلما روسف، رئیس جمهور برزیل و تلاش‌ها برای استیضاح وی را در مشکلات کنونی و همچنین کمبود بودجه بی‌تاثیر نمی‌دانند.
شایان ذکر است:روسف به دستکاری در حساب های دولتی برای پنهان کردن میزان واقعی کسری بودجه کشور متهم است، مخالفان او همچنین می گویند که روسف از دریافت رشوه توسط بسیاری از مقامات دولتی در جریان پروندۀ مربوط به شرکت نفتی دولتی پتروبراس اطلاع داشته است.
در مقابل رئیس جمهور تعلیق شده برزیل این اتهامات را ساخته و پرداخته مخالفان سیاسی خود دانسته و آنها را رد کرده است.
تعیین وضعیت ادامه کار روسف قرار است طی ماه‌های آینده توسط مجلس سنا مشخص شود که به احتمال زیاد همزمان با بازی‌های المپیک خواهد بود.
گفتنی است:بازی المپیک ریو با حضور 10 هزار و پانصد ورزشکار برگزار می‌شود و انتظار می‌رود حدود نیم میلیون گردشگر از سراسر جهان برای دیدن این رویداد ورزشی بزرگ به ریو سفر کنند.

۳۰ خرداد ۱۳۹۵ ۱۵:۲۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.