پیروزی ایران برابر آرژانتین در سرزمین قهوه

پیروزی ایران برابر آرژانتین در سرزمین قهوه
تیم ملی والیبال ایران موفق شد با پیروزی 3 بر 2 مقابل آرژانتین اولین پیروزی خود در لیگ جهانی سال جاری را کسب کند و با برد ریو را ترک کند.

به گزارش روابط عمومی  میته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، تیم ملی والیبال کشورمان در سومین دیدار خود از سری مسابقات لیگ جهانی از ساعت 4:00 بامداد امروز یکشنبه به وقت تهران در سالن کارنا به مصاف تیم ملی آرژانتین رفت. رائول لوزانو سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان در این دیدار تیم ایران را با ترکیب سعید معروف، سید محمد موسوی، عادل غلامی، شهرام محمود، جواد معنوی نژاد، میلاد عبادی پور و مهدی مرندی (لیبرو) به میدان فرستاد و در آن سوی میدان نیز آرژانتین بازی را با ترکیب لوسیانو دیچکو، نیکلاس برونو، مارتین راموس، برونو لیما، کریستیان پوگلاخین، سباستین سوله و الکسیس گنزالس (لیبرو) آغاز کرد.
این دیدار که در حضور دو هزار تماشاگر برزیلی برگزار شد و با توجه به اینکه پس از این مسابقه دو تیم برزیل و آمریکا در آخرین دیدار این هفته در گروه ب یک از ساعت 10:30 به وقت محلی به مصاف هم می رفتند، ظرفیت 15 هزار نفری سالن مسابقه رفته رفته تکمیل می شد. تماشاگران تیم میزبان با حضور در سالن شروع به تشویق تیم ایران کردند و هنگام سرویس آرژانتین سعی در بر هم زدن تمرکز بازیکنان حریف داشتند. “ایران، ایران” بارها در سالن توسط برزیلی ها صدا زده می شد و بعد از کسب هر امتیاز صدای تشویق فضای سالن را پر می کرد.
تیم ایران در این مسابقه با لباس های سرمه ای در مقابل آرژانتین سفید پوش صف آرایی کرد.
از نکات جالب این مسابقه، سرمربیان تیم ها بود که هدایت دو تیم را مربیانی از آرژانتین بر عهده داشتند. لوزانو و ولاسکو که از مربیان با سابقه و صاحب سبک والیبال هستند که با توجه به اینکه ولاسکو سابقه هدایت تیم ملی ایران را نیز در کارنامه خود دارد، این موضوع بر جذابیت های این دیدار اضافه می کرد.

ست اول این دیدار با امتیاز معنوی نژاد برای ایران آغاز شد و ملی پوشان کشورمان از ابتدای این ست از حریف خود پیشی گرفتند و توانستند رفته رفته با زدن سرویس های هدف دار خط حمله آرژانتین را از کار بیندازند و با عملکرد موفق در توپ گیری حفظ فاصله امتیاز، آن را افزایش دادند و تا در نهایت این ست با توپگیری سعید معروف و پاس بی نقص مهدی مرندی و اسپک خوب معنوی نژاد با امتیاز 25 بر 22 به پایان رسید.

در ست دوم نیز یک بار دیگر ایران بازی را مسلط تر از حریف آغاز کرد و اختلاف با دو دفاع موسوی از همان ابتدا به سود ایران شد. بازی با اختلاف دو امتیازی پیش می رفت تا اینکه چند توپگیری پی در پی از سعید معروف و موفقیت اسپکرها در تبدیل توپ های برگشتی به امیتاز شانس ایران برای برد در ست دوم را بیشتر از حریف کرد. ولاسکو با چند جا به جایی و درخواست تایم اوت قصد تغییر جریان بازی را داشت که موفق به انجام آن نشد و ایران ست دوم را هم با امتیازات 25 بر 20 به سود خود به پایان رساند.

ست سوم متفاوت از سایر ست ها آغاز شد چرا که آرژانتینی ها با انگیزه زیادی به میدان آمدند و به همین دلیل حلقه اتحاد طولانی را در ابتدای ست داشتند. همانطور که انتظار می رفت بازی نزدیک و حساس پیش می رفت اما چند امتیاز مستقیم سرویس از حریف، ایران را عقب انداخت. سرویس موفق عادل غلامی و تک دفاع محمد جواد معنوی نژاد امتیازات را یک بار دیگر در عدد 18 به تساوی کشاند تا شانس ایران برای برد بیشتر از قبل شود. دفاع آرژانتینی ها و چند سرویس خطرناک از بازیکنان این تیم ست سوم را با امتیازات 25 بر 21 به سود آنها کرد.
شاگردان لوزانو ست چهارم را با امتیاز مستقیم سرویس محمد موسوی آغاز کردند اما اختلاف 4 بر یک در همان ابتدا کار را برای برد سخت کرد. در طول ست ایران بارها برای جبران تلاش کرد اختلاف را کم می کرد اما امتیازات از دست داده در ابتدای ست کار را برای برد در ست چهارم سخت می کرد. رائول لوزانو با انجام چند تغییر سعی در تغییر روند بازی داشت که این اتفاق رخ نداد و آرژانتین موفق شد با امتیازات 25 بر 14 مقابل ایران به پیروزی برسد تا بازی به ست پنجم کشیده شود.
ست پنجم بسیار برای دو تیم مهم آغاز شد و لوزانو ترجیح داد شریفات را از ابتدای جایگزین غلامی کند تا با ترکیبی جدید ست آغاز شود. تماشاگرانی که برای دیدن بازی برزیل و آمریکا خود را به سالن رسانده بودند در این ست به طرز عجیبی ایران را تشویق می کردند و فضای ورزشگاه شبیه به بازی های خانگی شده بود. بازی پایاپای پیش می رفت تا اینکه خطای تور آرژانتین، سرویس سعید معروف، دفاع عبادی پور و محمودی ایران را 8 بر 5 از حریف پیش انداخت. اختلاف 3 امتیازی تا پایان بازی حفظ شد تا اینکه تیم ملی والیبال ایران موفق به کسب پیروزی 3 بر 2 در پایان این دیدار شد.

۳۰ خرداد ۱۳۹۵ ۰۹:۱۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.