بازی های دو ومیدانی المپیک ریو در غیاب روس ها /شکایت دو ومیدانی کاران روسی به دادگاه حقوق بشر

بازی های دو ومیدانی المپیک ریو در غیاب روس ها /شکایت دو ومیدانی کاران روسی به دادگاه حقوق بشر
به دنبال پابرجا ماندن تحریم دو ومیدانی روسیه از سوی اتحادیه جهانی این رشته ،تعدادی از مدال آوران روس به دادگاهحقوق بشر شکایت می کنند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از خبرگزاری روسی تاس، فدراسیون جهانی دوومیدانی حمایت خود را از تعلیق ورزشکاران روس برای حضور در المپیک ریو اعلام کرد، بر این اساس ورزشکاران دوومیدانی کار روسیه به دلیل دوپینگ حق حضور در ریو را نخواهند داشت.
سباستین کو رئیس فدراسیون جهانی دوومیدانی در نشست خبری، اظهار داشت: اگرچه پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته، اما شرایط برای حضور دوومیدانی‌کاران روسیه در المپیک ریو وجود ندارد.
این تصمیم در حالی گرفته شده که پیش از این کمیته بین‌المللی المپیک تا اطلاع ثانوی حضور دوومیدانی‌کاران روس در المپیک ریو را تعلیق کرده بود. به دنبال این اتفاق تعدادی از ورزشکاران روس که نام‌شان در بین دوپینگی‌ها نبود معترض بودند.
تعداد زیادی از دوومیدانی‌کاران روس با دادن رشوه به رئیس سابق فدراسیون جهانی، نمونه‌های مثبت خود را مخفی کردند و با انتشار این مطلب در یکی از سایت‌ها، آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) تحقیقات گسترده خود را آغاز کرد.
به دنبال این موضوع تعدادی از ورزشکاران صاحب نام این رشته از جمله ایلنا ایسیناباوا این عمل اتحادیه جهانی دو میدانی را تحریم کردند و مدعی شدند که شکایت خود را به دادگاه عالی حقوق بشر خواهند برد.
ایلنا ایسیناباوا در این باره گفت:این اتفاق تجاوز آشکار به حقوق بشر است،ما ساکت نخواهیم نشست و شکایت مان را به دادگاه حقوق بشر می بریم،به اتحادیه دو ومیدانی و وادا ثابت می کنیم که تصمیم غلطی گرفته اند.

۲۹ خرداد ۱۳۹۵ ۱۲:۵۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.