در مراسم رونمایی از مدال های المپیک چه گذشت؛از دستگاه صوتی لرزش مدال تا قایق مشترک باخ و تمر

در مراسم رونمایی از مدال های المپیک چه گذشت؛از دستگاه صوتی لرزش مدال تا قایق مشترک باخ و تمر
مراسم رونمایی مدال های المپیک و پارالمپیک با حضور رئیس کمیته بین المللی المپیک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت  Insidethegames،ستاد برگزاری بازی های المپیک و پارالمپیک ریو 2016 دوروز زودتر از زمانی که وعده داده بود از مدال های المپیک و پارالمپیک با حضور توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک  پرده برداری کرد.
اما چنانچه وعده داده شده بود در ساخت و تولید مدال های المپیک و پار المپیک از مواد بازیافتی استفاده شد.
بر این اساس،بیش از 2000 مدال برای این بازی ها تولید شده است که شامل 812 مدال طلا، 812مدال نقره و 824 مدال برنز است.
قهرمان‌های المپیک نیز مدال‌های طلایی دریافت خواهند کرد که بدون استفاده از جیوه ساخته شدند،در ساخت مدال‌های نقره و برنز هم تا 30% از مواد بازیافتی استفاده شده است.نیمی از پلاستیک‌هایی که در روبان مدال‌ها استفاده شده نیز از مواد بازیافتی است ، قالب مدال‌ها نیز از چوب خاصی به نام فریخو است.
اما در این میان ابتکار جالبی نیز صورت گرفته است،به طوریکه وسیله ای در کنار سه مدال طلا،نقره وبرنز قرار می گیرد و به هنگام اهدای هر یک از آنها به ورزشکاران پارالمپیکی نابینا صدای تکان خوردن مختص خود  را در می آورد.همچنین از لباس‌های افرادی که مدال‌ها را اهدا می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند به همراه سکوی توزیع مدال ها نیز رونمایی شد.
توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک که در سال جدید اولین بار بود به برزیل سفر می کند نیز در این مراسم حضور داشت،مضاف بر اینکه ملاقاتی با مایکل تمر رئیس جمهور موقت برزیل داشت.
این ملاقات در حالی صورت گرفت که هم اکنون نگرانی های زیادی در خصوص عدم ثبات سیاسی برزیل ،استیضاح دیلما روسف ،بحث نا امنی و شیوع ویروس زیکا وجود دارد وبه نوعی بازی های المپیک و پار المپیک را تهدید می کند،اما باخ با دیدی خوشبینانه از موفقیت های آتی در این بازی ها خبر داد و گفت:من ملاقات دوستانه ایی با مایکل تمر رئیس جمهور موقت برزیل داشتم،او نیز تعهد بدون قید و شرطی را در خصوص پیروزی و موفقیت این بازی ها داد، در جایئکه کمیته بین المللی المپیک نیز در این تعهد شریک است.
وی در ادامه افزود:ما و برزیلی ها می دانیم رویداد بزرگی پیش رو داریم و به نوعی بر یک قایق سوار هستیم که تعهد مشترک برآن سیطره دارد.
باخ در ادامه و در ملاقات با دانش آموزان برزیلی مدعی شد که این بازی ها "جنبشی جهانی " است و مسائل سیاسی نباید بر روی آن تاثیر بگذارد.

۲۶ خرداد ۱۳۹۵ ۱۴:۰۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.