سومین دوره بازیهای داخل سالن آسیا- ویتنام؛ رییس فدراسیون شطرنج: تیم ایران مثل همیشه بود

عملکرد شطرنجبازان ایران همواره رو به رشد بوده است و در بازی های آسیایی داخل سالن نیز، خوب بودند.

 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و خبرنگار اعزامی به این رقابتها،"محمد ابراهیم مداحی"  در خصوص عملکردتیم شطرنج ایران با بیان این مطلب گفت: اگر نگاهی به قهرمانان کشورهای حاضر در آسیا بیندازیم ، به این مسئله پی می بریم که شطرنج ایران در این مسابقات عملکرد خوبی داشته است.
وی در پاسخ به اینکه  که شطرنج ایران در حد انتظار خود در این دوره از مسابقات ظاهر نشده است، گفت: در این مسابقات کشورهای چین ، ویتنام، ازبکستان و هند با بهترین نفرات خود شرکت کردند و کارشناسان این رشته نیز معتقد هستند که گرفتن یک مدال دراین مسابقات خیلی سخت تر از مدال آوری در ماکائو است.
مداحی خاطرنشان کرد: در شطرنج تیمی برق آسا پیش بینی می کردیم که حداقل یک مدال بیاوریم که خوشبختانه تیم کشورمان توانست به مدال برنز دست یابد.
وی افزود: البته درانفرادی نیز چنین انتظاری داشتیم، اما همگان می دانند که ورزشکاران چینی و هندی خیلی قوی تر از شطرنجبازان ما بودند و از طرفی در شطرنج این دوره در اکثر بخش ها 27 کشور شرکت کرده اند نه چهار تا پنج کشور که تیم ها تنها با یک برد به مدال برسند.
رییس فدراسیون شطرنج با بیان اینکه ما به مردم وعده داده بودیم که دو برنز و یک نقره کسب خواهیم کرد، اظهار داشت: ما در رده بندی آغازین بازی ها رتبه نهم جدول را داشتیم اما بچه ها توانستند تیم را از نهم به سوم بیاورند.
وی گفت: براساس اسناد فدراسیون جهانی شطرنج، تیم کشورمان در سال 81 از نظر قدرت و پتانسیل در آسیا تیم نهم بود که در سال 84 به مقام هفتم رسیدیم و در سال 88 ، بین پنجم و ششم قرار داریم.
مداحی گفت: ما در ماکائو سوم شدیم و در سومین دوره بازی های آسیایی در ویتنام نیز سوم شدیم در حالی که از نظر پتانسیل و قدرت در آسیا نهایتا پنجم هستیم.
وی افزود: جهش شطرنج ایران در سالیان اخیر ، انتظارات مردم کشورمان را بیش از پیش در این رشته افزایش داده است و ما نیز تلاش می کنیم تا چند سال آینده ، خود را به سطحی برسانیم که بتوانیم تمامی آرزوهای مردم کشور درشطرنج را برآورده سازیم.

۱۶ آبان ۱۳۸۸ ۰۸:۴۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.