مدیر بخش پزشکی ریو 2016؛احتمال شیوع ویروس زیکا در زمستان بعید است

مدیر بخش پزشکی ریو 2016؛احتمال شیوع ویروس زیکا در زمستان بعید است
مدیر بخش پزشکی ریو 2016 اعلام کرد تمهیدات لازم برای جلوگیری از شیوع زیکا اندیشیده شده و مطالعات نشان داده است خطر آن در زمان المپیک و با توجه به فصل زمستان بسیار بعید است.

 به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از Rio 2016؛ مدیر بخش پزشکی ریو 2016 اعلام کرد از آنجایی که المپیک در زمستان برگزار می‌‌‌‌‌‌‌شود، احتمال شیوع زیکا کم است، به علاوه، 44 مسابقه آزمایشی امسال در تابستان و در زمان اوج شیوع زیکا برگزار شد و هفت هزار ورزشکار در آن شرکت کردند که حتی یک مورد ابتلا به زیکا نیز در این افراد مشاهده نشد.
ریو 2016 مدعی شد با سازمان بهداشت جهانی همکاری لازم را انجام می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد و این دو سازمان هیچگاه سلامت توریست‌ها را در معرض خطر قرار نخواهد داد.
مسئولان سلامت ریو در زمان برگزاری بازی‌ها، روزانه بررسی‌هایی را در استادیوم‌ها را انجام خواهند داد. همچنین ورزشکاران و مسئولان در این زمینه راهنمایی خواهند شد.
آمارها نشان داده است سفر به ریو به هدف  المپیک، تنها یک درصد سفرها در این زمان به مناطق آلوده به زیکا را تشکیل می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد و حتی با لغو شدن المپیک، 99 درصد سفرها انجام می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند.
از هر یک میلیون توریست، احتمال دارد 1.8 نفر به این بیماری مبتلا شوند. با وجود 500 هزار مسافر در ریو در زمان بازی‌های المپیک، احتمال ابتلا به زیکا بسیار کم است

۱۹ خرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۲۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.