حلقه های المپیک جایگزین پول و کارت الکترونیکی در ریو

حلقه های المپیک جایگزین پول و کارت الکترونیکی در ریو
حلقه المپیک شیوه‌ای برای پرداخت پول در ازای حرید کالا و خدمات توسط ورزشکاران حاضر در رقابت‌ها خواهد‌ بود.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از PC news؛در المپیک ریو 2016 حلقه المپیک شیوه‌ای برای پرداخت پول در ازای خرید کالا و خدمات توسط ورزشکاران حاضر در رقابت‌ها خواهد‌ بود.
 45 ورزشکارانی که این انگشترها را دریافت می ‌کنند، افرادی هستند که شرکت ویزا حامی آنها شده‌است.
این حلقه الکترونیک بدون نام پس از مذاکرات میان مقامات شرکت ویزا و ورزشکارانی انجام گرفت که معتقد بودند کیف‌های پول و دیگر انواع پوشیدنی‌هایشان ممکن است حین تعویض مداوم لباس در گوشه‌ای جا بمانند، از این رو به ابزاری نیاز دارند که آن را همراه داشته ‌باشند بدون اینکه نگران جا ماندن آن باشند، و به راحتی از آن برای پرداخت استفاده کنند.
زمانی که فرد این حلقه ضدآب را به دست کند،‌ می ‌تواند با تکان دادن دست در برابر پایانه پرداخت حساب‌های خود را پرداخت کند.
این حلقه به شارژ مجدد نیازی ندارد زیرا با هربار پرداخت مقداری انرژی بی ‌سیم را از پایانه پرداخت به خود جذب می‌کند. همچنین درصورتی که حلقه گم شود، می ‌توان آن را با استفاده از یک گوشی هوشمند غیرفعال ساخت.
هیچ ‌نوع اطلاعات خصوصی و هویتی روی این حلقه ثبت نشده‌ است و در عوض از شیوه‌ رمزنگاری دیجیتالی به نام tokenization برای جایگزینی اطلاعات حساس با کد‌های دیجیتالی استفاده می شود، از این رو زمانی که حلقه گم شود، کسی نمی ‌تواند از آن برای پرداخت استفاده کند.

۱۸ خرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۵۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.