نشست مسئولین،مربیان و قهرمانان المپیکی وپارالمپیکی با معاون اول رییس جمهور؛داورزنی: دولت از فدراسیون والیبال به خوبی حمایت کرد/ ماموریت والیبال ایران ماندن در بین قدرت های برتر جهان است

نشست مسئولین،مربیان و قهرمانان المپیکی وپارالمپیکی با معاون اول رییس جمهور؛داورزنی: دولت از فدراسیون والیبال به خوبی حمایت کرد/ ماموریت والیبال ایران ماندن در بین قدرت های برتر جهان است
رییس فدراسیون والیبال با اشاره به ماموریت سنگینی پیش روی والیبال ایران، قول افتخارآفرینی این تیم را در رقابت‌های المپیک و لیگ جهانی داد.

  به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، محمدرضا داورزنی در نشست دکتر جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور با مسئولان ورزشی و قهرمانان اعزامی ایران به بازی های المپیک و پارالمپیک ریو که در هتل المپیک تهران در حال برگزاری است، نتایج اخیر والیبال را بر اساس یک فرآیند و استراتژی بلندمدت دانست و گفت: این اقدامات از سال 2006 با هدف قهرمانی در آسیا، سپس حضور در لیگ جهانی و موفقیت در مسابقات جهانی آغاز شد.
وی با بیان این که والیبال ایران در سال 2006 در رده بیست و هفتم جهان قرار داشت، افزود: پس از آن به رتبه هفدهم رسیدیم و  در ادامه در رتبه 12 و 11 قرار گرفتیم و الان نیز جزو هشت تیم برتر دنیا هستیم.
رییس فدراسیون والیبال ادامه داد: بر اساس برنامه‌ای که از قبل تدوین شده گام به گام رو به جلو حرکت کردیم و خوشبختانه مجموعه دولت، وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک حمایت خوبی از ما داشتند. استراتژی فدراسیون نیز همواره بر اساس خودکفایی بوده و موفق شدیم منابع مالی برای حمایت از والیبال جذب کنیم.
داورزنی با اشاره به موفقیت تیم ایران در رقابت‌های ژاپن و صعود به المپیک برای نخستین بار، گفت: با هنرنمایی ورزشکاران کشورمان توانستیم مقابل قدرت‌های دنیا به برتری برسیم و از هفت بازی، شش بازی را پیروز از زمین خارج شویم که تا به حال این اتفاق در هیچ تورنمنتی نیفتاده است.
وی خاطر نشان کرد: این موفقیت بازتاب زیادی در فدراسیون جهانی والیبال داشت و از این موضوع به عنوان یک اتفاق بزرگ یاد کردند. والیبال به عنوان نماد عزت ملی و توانمندی جوانان میهن‌مان به منصه ظهور رسید و به همه دنیا نشان داد علیرغم همه محدودیت‌هایی که طی این چندین سال برای کشورمان به وجود آوردند جوانان ما می‌توانند با تکیه بر توانایی‌های خود افتخارآفرین باشند.
داورزنی در ادامه با اشاره به حضور تیم جوانان والیبال در این مراسم، گفت: تیم جوانان پشتوانه ما در المپیک 2020 خواهد بود. این تیم در رده نوجوانان موفق به کسب عنوان سومی جهان شد و مطمئن هستم این والیبالیست‌ها با انگیزه و تلاشی که دارد جانشین خوبی برای تیم فعلی شود.
وی با اشاره به ماموریت سنگینی پیش روی والیبال ایران، قول افتخارآفرینی این تیم  را در رقابت‌های المپیک و لیگ جهانی داد.

۱۷ خرداد ۱۳۹۵ ۲۱:۰۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.