نشست مسئولین،مربیان و قهرمانان المپیکی وپارالمپیکی با معاون اول رییس جمهور؛دکترگودرزی: تلاش ما مدال آوری در همه رشته های المپیکی است/حمایت‌های دولت سبب موفقیت ورزش در تمام عرصه‌های بین‌المللی شده است

نشست مسئولین،مربیان و قهرمانان المپیکی وپارالمپیکی با معاون اول رییس جمهور؛دکترگودرزی: تلاش ما مدال آوری در همه رشته های المپیکی است/حمایت‌های دولت سبب موفقیت ورزش در تمام عرصه‌های بین‌المللی شده است
نشست صمیمی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور با دکتر گودرزی وزیر ورزش و جوانان،کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک،محمود خسروی وفا رئیس کمیته پارالمپیک و جمع دیگری از مسئولین ورزش،روسای فدراسیون ها و قهرمانان در محل هتل المپیک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان؛دکترمحمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در مراسم دیدار  دکتراسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری با مسئولان ورزشی و قهرمانان اعزامی ایران به بازی های المپیک و پارالمپیک ریو که در هتل المپیک تهران در حال برگزاری است، با ابراز امیدواری از کسب نتایج در خور نام جمهوری اسلامی ایران، توسط قهرمانان کشورمان در ریودوژانیرو، اظهار داشت: امیدوارم دستاورد قهرمانان ما در المپیک و پارالمپیک باعث شادمانی مردم عزیزمان شود.
وی با بیان این که پیش از این بار مدال آوری در المپیک بر دوش دو رشته کشتی و وزنه برداری بود، گفت: امیدوارم در این دوره، تیراندازی، تیروکمان، دوومیدانی و والیبال به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کنند و بتوانیم در صحنه المپیک شاهد افتخارآفرینی ورزشکاران خود باشیم.
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به نتایج بی سابقه والیبال در انتخابی المپیک و پیوستن این تیم به کاروان امام رضا(ع)، گفت:  از زحمات داورزنی رئیس فدراسیون والیبال که موجبات موفقیت این رشته را فراهم کرده است، تشکر می کنم؛ دولت همواره حامی والیبال بود تا یک ورزش تیمی بتواند برای نخستین بار با چنین قدرتی مسافر المپیک که رویداد مهم سیاسی، فرهنگی و ورزشی است، شود.
وی اعضای تیم والیبال نوجوانان ایران که به عنوان میهمان در این مراسم شرکت کرده اند را خطاب قرار داد و افزود: شما آینده سازان رشته مفرح والیبال هستید و خوشحالم که شما نوجوانان را در کنار خود می بینم. امیدوارم والیبال ایران به هدف خود که سکونشینی در المپیک است، دست یابد.
وزیر ورزش و جوانان با تشکر از معاون اول رئیس جمهوری برای حضور در مراسم امروز، اظهار داشت:  دکتر جهانگیری در دولت جزو کسانی است که همیشه حضورش در ورزش کشور ارزشمند بوده و در تمام مراحل از ورزش و مطالبات ورزش حمایت‌های لازم را انجام داده است. حضور وی در دولت نقطه قوتی برای ورزش کشور است. ما همیشه از توجهات وی به ورزش کشور بهره برده‌ایم.
وی در ادامه با  بیان این که وحدت، همدلی برنامه ریزی، کار دقیق و حساب شده ظرف دو سال گذشته انجام شده و تلاش های زیادی صورت گرفته است، گفت: ما  تا کنون در15 دوره  المپیک‌ شرکت کرده ایم. 8 دوره قبل از انقلاب اسلامی که 29 مدال گرفتیم و 7 دوره بعد از انقلاب که 31 مدال گرفتیم. در المپیک لندن با رکوردشکنی 12مدال کسب کردیم که میانگین مدال‌های ما در هر المپیک 3.5 یا 4 مدال است. البته المپیک لندن شرایط خاصی داشت.
وی افزود: بر اساس تعداد سهمیه‌ها امیدوارم نتایجی که می‌گیریم رابطه مثبتی با تعداد سهمیه‌هایمان داشته باشد و به دنبال رشد سهمیه‌ها در مدال آوری نیز موفق‌تر باشیم. تلاش های بسیار زیادی انجام و عرق های زیادی ریخته شده است. بچه ها آسیب های زیادی دیده‌اند، اما به هر حال تلاش شده با یک فعالیت جمعی بهترین نتایج را کسب کنیم.    
همچنین سیدنصرالله سجادی با ارائه گزارشی از روند تصمیم گیری برای حضور دراین بازی ها، اظهار داشت: برای حضور موفق در ریودوژانیرو، ستاد عالی بازی های المپیک و پارالمیک را با راهبری و حمایت از برنامه های فدراسیون های المپیکی تشکیل دادیم که جلسات آن طی دو سال گذشته به طور مرتب برگزار شده است.
دکتر سجادی با بیان این که پاداش بسیار خوبی برای ورزشکاران المپیکی در نظر گرفته‌ شده که  تصور می‌کنم این پاداش نسبت به دوره قبل برای افزایش انگیزه ورزشکاران حائز اهمیت است، افزود: بر این اساس300 سکه برای مدال طلا، 200 سکه برای نقره و 150 سکه برای مدال آوران برنز در نظر گرفته شده است.
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: با رایزنی که دکتر گودرزی با وزارت مسکن انجام داده است کسانی که موفق به کسب مدال در المپیک ریو شوند، 120 میلیون برای مدال‌آوران طلا، 90 میلیون برای کسانی که به کسب مدال نقره شوند و 50 میلیون برای کسانی که موفق به کسب مدال برنز شوند به عنوان کمک هزینه خرید مسکن به آن‌ها اهدا خواهد شد که تمام این‌ها برای ایجاد انگیزه و حضور موفق ورزشکاران در المپیک ریو است. امیدوارم بتوانیم در این دوره از بازی‌ها به نتایج بسیار خوبی نسبت به المپیک لندن دست پیدا کنیم.
وی در ادامه با ارائه گزارشی از روند مدال آوری ایران در بازی های المپیک، خاطرنشان کرد:  ایران از چهاردهمین دوره بازی های المپیک، در این رقابت ها حضور یافته که از دوره چهاردهم تا سی ام، شصت مدال طلا، نقره و برنز کسب کرده  است که امیدوارم این تعداد در ریو با افزایش چند برابری مواجه شود.

۱۷ خرداد ۱۳۹۵ ۲۰:۳۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.