سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: 15روز دیگر در مورد سلامت المپیک تصمیم گرفته می شود

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: 15روز دیگر در مورد سلامت المپیک تصمیم گرفته می شود
سازمان بهداشت جهانی از تصمیم نهایی در مورد سلامت المپیک در 15 روزآینده خبر داد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک وبه نقل از insdethegames؛کمیته اضطراری سازمان جهانی بهداشت 21 ژوئن جلسه‌ای در مورد خطرات گسترش زیکا در جریان مسابقات المپیک ریو برگزار می‌کند.
 این کمیته قرار است در مورد خطرات انتشار ویروس زیکا به هزاران ورزشکار و تماشاگرانی که قرار است از نقاط مختلف جهان به برزیل بروند، تحقیق و به صورت علنی اظهارنظر کند.
با وجود این، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت گفته که این نهاد سازمان ملل متحد وظیفه و قدرتی در مورد برگزاری یا لغو مسابقات المپیک ندارد..
به گزارش بی‌بی‌سی، بسیاری از ورزشکاران نسبت به خطرات ابتلا به ویروس زیکا در جریان مسابقات المپیک اظهار نگرانی کرده‌اند و چند ورزشکار هم رسما از حضور در این مسابقات منصرف شده‌اند..
همزمان سناتور آمریکایی، "جیان شاهین"، رسما از سازمان جهانی بهداشت درخواست کرده که احتمال گسترش زیکا در جریان مسابقات المپیک را بررسی کند.
این سیاستمدار آمریکایی گفته است که المپیک مردم را از همه نقاط جهان جمع می‌کند و به همین علت مهم است که از معیارهای بهداشت و سلامت آن آگاه باشیم..
بنا بر اعلام سازمان جهانی بهداشت، کمیته اضطراری این سازمان که هر سه ماه یک‌بار تشکیل جلسه می‌دهد، آخرین جلسه خود را در هشتم ماه مارس گذشته برگزار کرده بود و بنابراین در ماه جاری - ژوئن - دوباره تشکیل جلسه خواهد داد و طی آن به تازه ترین ارزیابی‌ها در مورد زیکا و المپیک برزیل هم خواهد پرداخت.
150 پزشک و کارشناس بهداشت عمومی، هفته گذشته در نامه‌ای سرگشاده به سازمان جهانی بهداشت هشدار داده بودند که با توجه به خطر گسترش جهانی زیکا در جریان المپیک، برگزاری این بازی‌ها غیراخلاقی است.

۱۷ خرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۰۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.