رقابت های کشتی آزاد جوانان قهرمانی آسیا- فیلیپین؛تیم ایران با کسب 4 مدال طلا و دو برنز نایب قهرمان شد

رقابت های کشتی آزاد جوانان قهرمانی آسیا- فیلیپین؛تیم ایران با کسب 4 مدال طلا و دو برنز نایب قهرمان شد
تیم کشتی آزاد ایران با کسب 4 مدال طلا و 2 مدال برنز عنوان نایب قهرمانی رقابت های جوانان قهرمانی آسیا را بدست آورد.


به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت  فدراسیون کشتی، رقابت های کشتی آزاد جوانان قهرمانی آسیا روزهای 15 و 16 خردادماه در شهر مانیل فیلیپین برگزار شد و تیم ایران با کسب چهار مدال طلا  توسط سامان شجاعی، احمد بذری، حسین شهبازی و امیررضا امیری در اوزان 66، 74، 96 و 120 کیلوگرم و دو مدال برنز توسط علیرضا گودرزی و ارشک محبی در اوزان 50 و 84 کیلوگرم به عنوان نایب قهرمانی دست یافت. تیم های هند و ازبکستان نیز به ترتیب عنوان های اول و سوم را بدست آورند.

نتایج کشتی گیران کشورمان در روز دوم این رقابت ها به شرح زیر است:

در وزن 50 کیلوگرم علیرضا گودرزی در مبارزه نخست مقابل حریف قزاقستانی با نتیجه 14 بر 4 شکست خورد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، گودرزی به دیدار رده بندی راه یافت. وی در این دیدار نیز از سد حریف ازبکستانی گذشت و صاحب مدال برنز شد.

در وزن 66 کیلوگرم سامان شجاعی در دور نخست با نتیجه 5 بر 5 کشتی گیر قرقیزستانی را شکست داد وی در دور دوم 9 بر 8 کشتی گیر قزاقستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت وی در این مرحله نیز با نتیجه 16 بر 15 و با ضربه فنی نماینده کشور ژاپن را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. شجاعی در این دیدار مقابل حریف هندی به برتری رسید و صاحب مدال طلا شد.

در وزن 74 کیلوگرم احمد بذری در دور اول حریف کره جنوبی را 10 بر صفر شکست داد وی در دور دوم با نتیجه 10 بر 4 کشتی گیر ژاپنی را برد و در دور سوم نیز با نتیجه 7 بر یک از سد کشتی گیر مغولستانی گذشت. وی در دیدار فینال نیز کشتی گیری از کشور هند را مغلوب کرد و به مقام نخست رسید.

در وزن 84 کیلوگرم ارشک محبی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 6 بر 5 مغلوب حریف هندی شد و با توجه به فینالیست شدن حریف هندی، محبی به دیدار رده بندی راه یافت. محبی در این دیدار کشتی گیری از کشور قزاقستان را شکست داد و به مدال برنز رسید.

در وزن 96 کیلوگرم حسین شهبازی در دور اول با نتیجه 9 بر 2 کشتی گیر قزاقستانی را شکست داد وی در دور دوم نیز مقابل کشتی گیر هندی با نتیجه 10 بر صفر به برتری رسید و به دیدار پایانی راه یافت. شهبازی در این دیدار مقابل کشتی گیری از کشور ژاپن با نتیجه 10 بر صفر به برتری رسید و قهرمان شد.

در وزن 120 کیلوگرم امیررضا امیری پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 10 بر 2 حریف مغولستانی را شکست داد. وی در مرحله نیمه نهایی نیز حریف ژاپنی را با نتیجه 11 بر صفر شکست داد و به دیدار فینال رسید. امیری در دیدار فینال نیز کشتی گیر ازبکستانی را شکست داد و صاحب گردن آویز طلا شد.

همچنین در روز نخست این رقابت ها نیز نادر نصری در وزن 55 کیلوگرم حذف شد و مهدی نیازی در وزن 60 کیلوگرم نیز به دلیل تخطی از قوانین در دیدار رده بندی، از دور رقابت ها کنار گذاشته شد.

در رده بندی تیمی هند با 63 امتیاز اول شد، تیم ایران با 57 امتیاز به دلیل مدال طلای بیشتر دوم شد و تیم های ازبکستان و قزاقستان هم با 56 امتیاز سوم و چهارم شدند. 

تیم کشتی آزاد جوانان ایران سال گذشته و در میانمار با کسب 4 مدال طلا به عنوان سوم رسیده بود.

۱۷ خرداد ۱۳۹۵ ۱۰:۲۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.