محمد علی کلی قهرمان اسطوره ای بوکس حرفه ای جهان درگذشت

محمد علی کلی قهرمان اسطوره ای بوکس حرفه ای جهان درگذشت
اسطوره بوکس دنیا که روز گذشته بستری شده بود، دار فانی را وداع گفت.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون بوکس،محمدعلی کلی اسطوره بوکس جهان بعد از تحمل یک دوره طولانی و به دلیل مشکلات تنفسی امروز درگذشت.
این ستاره آمریکایی و مسلمان بوکس جهان، سالها با بیماری پارکینسون مواجه بود، روز گذشته بستری شده بود  و صبح امروز درگذشت.
کوتاه از زندگی ورزشی محمد علی
در بازیهای المپیک تابستانی سال ۱۹۶۰ در رم او مدال طلای بوکس در رده سنگین‌وزن را کسب کرد و سپس آموزش بوکس حرفه‌ای را زیر نظر آنجلو داندد ادامه داد و همزمان در همان سالها بود که عقاید مذهبی خود را بروز داد. ضمن اینکه نتایج دور از انتظار و خیره کننده او در مسابقات، و روحیه خستگی ناپذیرش موجب شده بود تا لقب مشت زن لویی ویل را از آن خود کند.
در ۲۹ اکتبر ۱۹۶۰ در لوییس ویل، کاسیوس کلی در اولین مسابقه حرفه‌ای خود در ۶ راند توانست بر تونی هونساکر که رئیس پلیس فایتویل ویرجینیای شرقی بود پیروز شود.
از سال ۱۹۶۰ تا ۱۹۶۳ این مبارزه گر جوان در ۱۵ مسابقه نفسگیر دیگر حریفانش را ناک اوت کرد. کسانی مثل تونی اسپرتی، جیم رابینسون، دانی فلیمن، داک سابدانگ، آلونزو جانسون، جرج لوگان، ویلی بسمانف و لامار کلارک که در دوره اوج خود بیش از ۴۰ پیروزی قاطعانه داشت.

۱۵ خرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۴۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.