دیدار رئیس و دبیر کل کنفدراسیون ورزشهای زورخانه ای و کشتی پهلوانی آسیا با دبیرکل کمیته؛شهنازی:با تمام توان از حضور ورزشهای زورخانه ای در OCAحمایت می کنیم/شن:یکی از برنامه های ما معرفی این ورزش به نوجوانان کره جنوبی است

دیدار رئیس و دبیر کل کنفدراسیون ورزشهای زورخانه ای و کشتی پهلوانی آسیا با دبیرکل کمیته؛شهنازی:با تمام توان از حضور ورزشهای زورخانه ای در OCAحمایت می کنیم/شن:یکی از برنامه های ما معرفی این ورزش به نوجو
عصر امروز شن رئیس کنفدراسیون ورزشی های زورخانه ای و کشتی پهلوانی آسیا به همراه هونگ دبیر کل و آیروم خزانه دار و عضو هیئت رئیسه و هان رئیس فدراسیون ورزشهای زور خانه ای و کشتی پهلوانی کشور کره جنوبی با حضور در کمیته ملی المپیک با شاهرخ شهنازی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛در ابتدای این دیدار دبیر کل کمیته ملی المپیک ضمن خیر مقدم به مسئولان کنفدراسیون ورزشهای زور خانه ای و کشتی پهلوانی آسیا ابراز داشت:ورزش زور خانه ای و کشتی پهلوانی ریشه در تاریخ ایران دارد و در واقع جدای از ورزش،معنویات بسیاری در خود دارد که برای یک ورزشکار بسیار حائز اهمیت است و درواقع این ورزش برای ما از معنویت خاصی برخوردار بوده و از تاسیس دفتر دبیر کل آسیا در بوسان بشدت حمایت می کنیم چرا که باعث گسترش این ورزش در شرق آسیا می شود.
وی ادامه داد:ورزش زبان گویای فرهنگهای متفاوت ملل مختلف است و امیدواریم دست اندرکاران کنفدراسیون آسیا بتوانند با برنامه ریزی و همچنین حمایت مستقیم کمیته ملی المپیک ایران،اقدامات موثری در گسترش این ورزش ملی کشورمان در آسیا داشته باشند.
شهنازی تصریح کرد:کمیته ملی المپیک با تمام توان از ورود این ورزش در شورای المپیک آسیا حمایت می کند و می توانید بر روی حمایتهای دولت و کمیته ملی المپیک ایران در این زمینه حساب ویژه ای باز کنید.
سپس شن رئیس کنفدراسیون ورزشهای زورخانه و کشتی پهلوانی آسیا،ضمن ابراز خوشحالی از سفر به ایران خاطر نشان کرد:ایران و کره جنوبی در تمامی زمینه های سیاسی،اقتصادی،فرهنگی و ورزشی تعامل بسیار خوبی دارند و بسیار خوشحالم مسئولیت ورزشی را در آسیا عهده دار شدم که جدای از ورزش،معنویت خاصی در آن حکمفرماست.
وی خاطر نشان کرد:دیدار با دبیر کل کمیته و حمایتهای مستقیم وی ما را در انجام وظایفمان بسیار دلگرم کرد و باید بگویم بعنوان مثال در کره جنوبی تمهیداتی را اندیشیدم تا در مدارس و رده سنی نوجوانان با این ورزش آشنا شوند و در عرصه قاره ای نیز امیدواریم بتوانیم تاثیر بسزایی در بسط و گسترش آن داشته باشیم.
در ادامه هان رئیس فدراسیون ورزشهای زورخانه ای و کشتی پهلوانی کره جنوبی ضمن بیان خاطراتی از دوران جوانی خود که کشتی می گرفت گفت:ما برنامه خوبی برای رشد این رشته در کره جنوبی داریم ولی امیدواریم کمیته ملی المپیک ایران نیز حمایتهای لازم را از ما در این زمینه داشته باشد.
وی تصریح کرد:دو کشور کره جنوبی و ایران باید دست در دست هم قرار دهند تا این رشته باستانی در آسیا گسترش یابد.
در خاتمه محمد علی شجاعی دبیر کل فدراسیون بین المللی ورزش های زور خانه ای و کشتی پهلوانی نیز گزارشاتی در خصوص برنامه های فدراسیون برای گسترش این رشته در آسیا و جهان ارائه دادند.
در خاتمه از سوی دبیر کل کمیته ملی المپیک هدایای نفیسی به رسم یادبود به مسئولان کنفدراسیون ورزش های زور خانه و کشتی پهلوانی آسیا تقدیم شد.

۱۲ خرداد ۱۳۹۵ ۲۰:۰۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.