دیدار تاماش آیان با رئیس کمیته ملی المپیک؛هاشمی:لیگ جهانی وزنه برداری را برگزار کنید/آیان:وزنه‌برداری بدون ایران نمی‌شود

دیدار تاماش آیان با رئیس کمیته ملی المپیک؛هاشمی:لیگ جهانی وزنه برداری را برگزار کنید/آیان:وزنه‌برداری بدون ایران نمی‌شود
لحظاتی پیش تاماش آیان رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری به همراه علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری، دبیرکل کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا، رییس کنفدراسیون وزنه‌برداری آفریقا و روسای فدراسیون‌های بنگلادش، پاکستان و اردن در محل کمیته ملی المپیک حاضر شده و با رییس و دبیرکل کمیته ملی المپیک ایران دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛در ابتدای این دیدار رئیس کمیته ملی المپیک ضمن خیر مقدم به رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری و هیات همراه ابراز داشت: شما به توان وزنه‌برداری ایران واقف هستید و ایران را به عنوان یکی از پرچمداران دنیا می‌ شناسید. ما در چند سال گذشته در چند وزن حرف اول را در دنیا می‌زنیم بویژه در سنگین وزن. با توجه به ظرفیتی که داریم و ارتباط خوبی که شما با ایران دارید حداقل انتظار ما اینست که سهم ایران را در پست‌های جهانی بیشتر کنید.
ور در ادامه خاطر نشان کرد: در دیداری که با یکدیگر در مجارستان داشتیم، همواره تاکید زیادی به بحث مبارزه با دوپینگ داشتید. در دوران جدید ریاست فدراسیون وزنه‌برداری آقای مرادی توان خودش را در مبارزه با دوپینگ نشان داده است که جای تقدیر دارد چرا که یکی از فاکتورهای اصلی مدیریتی ما نیز مبارزه با دوپینگ است.
هاشمی گفت:تقاضای ما این است که یک مقدار تمرکز خود را در مورد برخی کشورهایی که ید طولایی  در مبارزه با دوپینگ بیشتر کنیم که این باعث آبروی شما و فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در المپیک 2016 است.با توجه به اینکه در دو المپیک 2008 و 2012 تعدادی از نمونه‌های مثبت شده امیدوارم که رشته وزنه‌برداری کمترین نفرات دوپینگی را در این دو المپیک داشته باشد. با توجه به جایگاهی که در وادا دارید در سالمسازی و داشتن المپیک پاک می‌توانید به وزنه‌برداری کمک کنید.
هاشمی تصریحخ کرد: با توجه به علاقه‌مندی کشورها و ظرفیت فدراسیون جهانی از شما درخواست می‌کنیم که لیگ جهانی را با حضور تیم‌ها و باشگاه های  مختلف جهان برگزار کنید. همان طور که می‌دانید آقای مرادی بنیان‌گذار جام باشگاه‌های آسیا در سطح قاره بوده است. ما آمادگی این را هم داریم که طرح و برنامه‌های خود را هم ارائه دهیم.
رییس کمیته ملی المپیک گفت:‌امیدواریم که کمک کنید تا داوران جوان ایران در کلاس‌های ارتقای سطح داوری شرکت کنند و در رویدادهای بین‌المللی حضور بیشتری داشته باشند. همچنین در فاصله کمتر از 66 روز مانده به بازی‌های المپیک قطعا نظارت خود را بیشتر خواهید کرد و این می‌تواند به حفظ حقوق ورزشکاران در دنیا و اینکه حق کسی ضایع نشود کمک کند. ما حمایت کامل خود را از شما و فدراسیون جهانی وزنه‌برداری اعلام می‌کنیم.
پس از پایان صحبت‌های هاشمی رئیس فدراسیون جهانی ابراز داشت:اجازه بدهید من به عنوان فردی که احساس می‌کنم در خانه خودش است با شما صحبت کنم. برای من باعث افتخار است که این فرصت را به من و همراهانم دادید تا گفت‌وگوی دوستانه‌ای داشته باشم. من 2 و نیم روز است که نخوابیده‌ام. طبیعتا قبل از المپیک باید فعال‌تر باشیم. از این رو مستقیما از فیجی محل برگزاری مسابقه‌های قهرمانی قاره اقیانوسیه به ایران آمدم.
آیان در ادامه گفت: ایران و مجارستان به صورت سنتی در ورزش روابط مشترک دیرینه دارند. امیدوارم با هم همکاری خوبی داشته باشیم و با کمک شما روابط را گسترش دهید وزنه‌برداری یک رشته اصلی در المپیک است و از سال 1896 در المپیک حضور دارد.
آیان در مورد پیشنهادات رئیس کمیته ملی المپیک اظهار داشت: پیشنهادات شما را کامل و دقیق شنیدم  مطمئن باشید تمام این موارد را مد نظر قرار می‌دهم و با دوستانم مطرح می‌کنم. ورزش وزنه‌برداری در ایران بسیار مهم است و من همیشه گفته‌ام وزنه‌برداری بدون ایران نمی‌شود.
او با اشاره به محمد نصیری تصریح کرد: یکی از مدل‌های حرفه‌ای در ورزش وزنه برداری برای من محمد نصیری است و او را بسیار دوست دارم و تبریک می‌گویم از اینکه اطراف کمیته ملی المپیک را از عکس‌های قهرمانان ورزشی ایران پر کرده‌اید. اکثر آن‌ها از رشته‌های کشتی و وزنه برداری هستند که این دو رشته مورد علاقه من است. من از شما می‌خواهم که حمایت خود را از وزنه برداری ادامه دهید و امیدوارم که جام فجر هر ساله به صورت کاپ برگزار شود. البته می‌دانم خیلی خرج خواهد داشت با این حال این نشان می‌دهد که ایران چقدر این ورزش را دوست دارد و از آن حمایت می‌کند.
آیان ادامه داد:‌ از آقای مرادی تشکر می‌کنم که این رویداد بزرگ را هماهنگ کرد و بابت انتخابش هم تبریک می‌گویم. به نظر من این رویداد وزنه‌برداری توانست درها را باز کند تا بسیاری از ورزشکاران از سراسر دنیا به ایران بیایند و این رویداد نشان می‌دهد که ایران یک کشور زیباست.
رییس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در مورد بحث دوپینگ هم بیان کرد:به عنوان عضو هیات رییسه وادا باید بگویم که فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در بحث مبارزه با دوپینگ پیشرو است. IOC ده روز گذشته درخواست داده بود تا نمونه‌های منجمد ورزشکاران در المپیک 2008 و 2012 لندن را دوباره تست کنند زمانی که متوجه شدیم 10 نمونه مثبت در پکن و 10 نمونه مثبت در لندن مربوط به وزنه برداری بوده است شوک بزرگی به ما وارد شد. در پکن یک وزنه‌بردار که مدال طلای المپیک داشت و در لندن 4 وزنه‌بردار که طلای المپیک گرفتند دوپینگ‌شان مثبت شده است. پس فردا نیز هیات رییسه IOC جلسه‌ای را برگزار می‌کند. من مجبور بودم گزارشی را برای آن‌ها بفرستم. منتظر تماس آقای باخ هستم تا ببینم گزارشم کافی بوده یا خودم هم باید در آن جلسه شرکت کنم. البته دو نفر از همکارانم به نمایندگی از من در آن جلسه حضور دارند. خواهشم این است که حمایت خود را از وزنه‌برداری را ادامه دهید و برنامه‌ای آماده کنید تا بحث آنتی دوپینگ را ادامه دهیم.
آیان در ادامه از رییس کمیته ملی المپیک برای حضور مجدد در مجارستان دعوت کرد و گفت: بازدید شما از مجارستان خیلی وقت پیش بود. من از شما دوباره دعوت می‌کنم که به دفتر ما به بوداپست بیایید. در جریان هستید که ما کاندیدای گرفتن میزبانی المپیک 2024 هستیم و بیایید و تلاش ما را برای گرفتن میزبانی ببینید. البته من آدم سیاست‌گذار و واقع‌گرا هستم و می‌دانم که کاندیدای دیگر شرایط بهتری دارد. با این حال ما با 160 مدال طلا در زمره سه کشور برتر هستیم که نسبت به جمعیتش مدال طلای زیادی کسب کرده است. رییس کمیته ملی المپیک مجارستان نیز از من خواسته به عنوان مشاور همکاری کنم تا شاید در این پروژه پیروز شویم. در پایان باز هم می‌گویم جام فجر برای من بسیار مهم است و این مسابقه‌ها را ادامه دهید و هر سال برگزار شود.

۱۰ خرداد ۱۳۹۵ ۱۸:۲۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.