ضمن تجلیل از زهرا نعمتی؛چهل و سومین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک برگزار شد

ضمن تجلیل از زهرا نعمتی؛چهل و سومین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک برگزار شد
چهل و سومین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک صبح امروز با حضور کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک،دکتر محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان و دیگر اعضای مجمع در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛در ابتدای مراسم فوق که با تلاوت کلام الله مجید، پخش سرود ملی و صلوات خاصه امام رضا (ع) آغاز شد کیومرث هاشمی گفت: قرار بود مجمع در اسفند برگزار شود اما برگزاری مراسم تجلیل از ورزشکاران با حضور رییس جمهور محترم،باعث شد طی هماهنگی با وزیر ورزش و جوانان این مجمع را به تعویق بیندازیم.
وی ادامه داد: از تلاش یک ساله فدراسیون های ورزشی تشکر می کنم. سال سخت و سنگینی بود و رویدادهای زیادی را پشت سر گذاشتند. من می خواستم بخشی از موفقیت های فدراسیون ها را به اطلاع مجمع برسانم اما آن‌قدر زیاد بود که ترسیدم همه را نتوانم بیان کنم ولی از همه زحمات روسای فدراسیون ها تشکر می کنم.
هاشمی درباره سهمیه‌های المپیک گفت: رشته های المپیکی با وجود محدودیت های مالی موفقیت هایی را کسب کردند. از امروز تا افتتاحیه بازی‌های المپیک 66 روز بیشتر باقی نمانده است . تا امروز 47 سهمیه در 13 رشته کسب کرده ایم اما به کسب سهمیه در والیبال، تیروکمان در بخش تیمی، بوکس، شنا و دوومیدانی امیدوارم. سعی و تلاش ما بر این است که در مباحث فنی ورود نکنیم اما در جلساتی که با فدراسیون ها داریم نکاتی را براساس تعامل عنوان خواهیم کرد.
او با اشاره به سهمیه‌های بانوان اظهار کرد:حضور بانوان دوره به دوره پر رنگ‌تر می شود و برای سال 2016، 9 سهمیه گرفتیم که نشان می دهد بانوان پتانسیل زیادی دارند.تمام سعی و تلاش مجموعه ورزش کشور این است که در سایه وحدت و همدلی و با تعاملی که هست به خوبی بدرخشیم و ظرفیت ورزش ایران را در المپیک نشان دهیم. ظرفیت مدال آوری ما روز به روز بهتر می‌شود . بیشترین تمرکز ما در این سه ماه بر روی المپیک خواهد بود. در کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش تمام سیاست ها حول محور المپیک است.
هاشمی ادامه داد: مهمترین استراتژی حفظ آرامش در ورزش است. از ورزشکار و کادر فنی گرفته تا کمیته المپیک همه باید دست به دست هم دهند تا این آرامش وجود داشته باشد و این استراتژی آرامش باید مد نظر همه قرار بگیرد.
رییس کمیته ملی المپیک گفت:جلسات مختلفی را در سازمان مدیریت داشتیم تا بودجه را در چند روز آینده به ما تخصیص بدهند.
او درباره بحث دوپینگ نیز گفت:روز گذشته نامه ای از طرف کمیته بین المللی المپیک در مورد بحث دوپینگ به کمیته ملی المپیک کشورها ارسال شد. ما نیز وظیفه داریم آن را به فدراسیون‌ها ابلاغ کنیم اما خود ورزشکاران باید در این مورد دقت کنند. از المپیک پکن 454 نمونه را دوباره آزمایش کرده‌اند و متوجه شدند 32 ورزشکار از مواد نیروزا استفاده کردند. که 8 نفر از این دوپینگی‌ها متعلق به روسیه هستند. امیدوارم در کاروان های پکن و لندن نمونه مثبتی نداشته باشیم. ما مکمل هایی داریم که ممکن است ورزشکاران را دچار مشکل کند. به ما اعلام کردند در حین و قبل از بازی‌های ریو از 1600ورزشکاری که کسب سهمیه کردند نمونه می‌گیرند و روی رشته های کشتی، تکواندو وزنه برداری بسیار حساس هستند .
او در مورد نتایج المپیک گفت: ارزیابی از مدال ها زود است زیرا تعداد سهمیه ها و آمادگی ورزشکاران معلوم نیست. ظرفیت مدال آوری ما زیاد است و امیدوارم رنگ مدال‌های ما بهتر از گذشته باشد.
 در ادامه دکتر محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان گفت: اگر مشکلاتی داریم باید در جای خود مطرح شود، در این صورت نتیجه‌ می گیریم و باید فضای اردوها تا المپیک به دور از جنجال و حاشیه باشد نکته ای که ضرورت دارد در مورد آن صحبت کنم ایجاد فضای آرام است. وظیفه همه ما این است که در جهت تحقق آرمان‌های کشور تلاش کنیم. اگر مشکلاتی هم وجود دارد باید در جای خود مطرح شود، در این صورت خواهید دید که نتیجه‌ می گیریم.
وزیر ورزش و جوانان همچنین در ادامه خاطر‌ نشان کرد:باید در این مدت باقی‌ مانده تا المپیک فضا را آرام نگه داریم، اردوهای ما باید فرهنگی و اخلاقی باشد و به دور از جنجال و تنش و تعارض برگزار شود. آماده شدن برای یک ر‌قا‌بت و اصلا خود ورزش فی النفسه تنش زا است. حال اگر ما بیاییم و به آن دامن بزنیم نتایج خوبی نخواهیم گرفت. می دانم که ورزشکاران با مشقت زیاد تمرین می‌کنند و مسائل مالی،زیاد بر روی هدف آنها تاثیرگذار نیست.
در ادامه مجمع فوق بعد از اینکه شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک،محمود خسروی وفا رئیس کمیته پارالمپیک،اصغر رحیمی سرپرست کاروان اعزامی به بازیهای المپیک ریو و فضل اله باقرزاده سرپرست آکادمی گزارشات خود را ارائه کردند از خانم زهرا نعمتی پرچمدار کاروان ورزشی کشورمان در بازیهای المپیک ریو تقدیر بعمل آمد.
در انتها گزارشات مربوط به مسائل مالی ارائه و در نهایت برخی از اعضای  مجمع نقطه نظرات خود را در خصوص مسائل مختلف مطرح نمودند.


۱۰ خرداد ۱۳۹۵ ۱۶:۳۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.