WHOمدعی شد؛زیکا مانعی برای المپیک نیست

WHOمدعی شد؛زیکا مانعی برای المپیک نیست
سازمان بهداشت جهانی مدعی شد که ویروس زیکا نمی تواند جان ورزشکاران را در المپیک 2016 تهدید کند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از BBC SPORT؛پس از آنکه 150 دانشمند و کارشناس برجسته در حوزه بهداشت عمومی با انتشار نامه ای از سازمان جهانی بهداشت خواستند که به دلیل شیوع ویروس خطرناک زیکا به دنبال تغییر محل میزبانی بازی‌های المپیک یا تعویق آن  باشد که قرار است تابستان امسال برگزار شود،سازمان بهداشت جهانی واکنش نشان داد و مدعی شد که زیکا تهدید کننده نیست.
بروس آیلوارد از مقام‌های سازمان جهانی بهداشت د ر این باره افزود: طرح ارزیابی میزان خطرات ناشی از گسترش این ویروس به اجرا گذاشته شده است
این مقام سازمان جهانی بهداشت تاکید کرده که نیازی نیست بازی های المپیک ریودوژانیرو به تاخیر بیفتد.
 آیلوارد همچنین اعلام کرد که کارشناسان مستقل درباره پیچیدگی های ناشی از شیوع این بیماری و تاثیر آن بر سفر و تجارت به سازمان گزارش داده‌اند.
 شایان ذکر است:به گفته کارشناسان، به احتمال زیاد ارتباط مستقیمی بین ویروس زیکا و نارسایی مغزی میکروسفالی در میان نوزادان وجود دارد. بیماری میکروسفالی نوعی اختلال رشد مغز است که بر اثر آن دور سر بیمار کوچک باقی می ماند.
کشور برزیل یکی از رکوردداران این نارسایی مغزی در جهان است و در یک سال اخیر شمار نوزادان مبتلا به بیماری میکروسفالی در این کشور افزایش چشمگیری پیدا کرده است. از طرفی از سال گذشته نشانه هایی از وجود ویروس زیکا در برزیل و حدود 20 کشور آمریکای جنوبی دیده شده است.
ویروس زیکا از طریق نوعی پشه منتقل می شود. اما پس از این که مواردی از انتقال آن از طریق جنسی مشاهده شد، نگرانی نسبت به احتمال شیوع گسترده آن افزایش پیدا کرد.



۹ خرداد ۱۳۹۵ ۱۱:۳۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.