قهرمان فوتبال زنان جهان بازی های المپیک را تحریم می کند

قهرمان فوتبال زنان جهان بازی های المپیک را تحریم می کند
تیم فوتبال زنان آمریکا و مدافع عنوان قهرمانی جهان به دلیل نا برابری رقابت های المپیک 2016 ریو را تحریم می کند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل ازNBC،چندی پیش گروهی از بهترین بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان آمریکا با ارسال شکایتنامه ای فوتبال این کشور را به تبعیض در پرداخت دستمزد متهم کردند. وکیل آنها جفری کسلر در این باره گفت: آنها در این نامه مدعی شده اند که تیم ملی فوتبال زنان، نیروی پیش برنده اقتصاد قوتبال این کشور است، با وجود اینکه دریافتی آنها بسیار کمتر از همتایانشان در تیم مردان است.
بازیکنانی که در این شکایتنامه دخیل هستند تعدادی از بهترین فوتبالیست های زن دنیا هستند که شامل کارلی لوید و بکی ساوئربران کاپیتان های تیم، الکس مورگانِ مهاجم، مگان راپینوئه هافبک و هوپ سولو دروازه بان تیم می شود .
 در این دادخواست که به کمیته فرصت برابر شغلی ارسال شده است، بازیکنان خواستار تحقیقی درباره تیم ملی آمریکا شده اند. لوید برنده جایزه با ارزشترین بازیکن جام جهانی سال گذشته در بیانیه ای که از طرف بازیکنان و آقای کسلر منتشر شده است می گفت:
در طی سال ها صبور بوده ایم و باور داشته ایم که فدراسیون قدم های لازم را خواهد برداشت و عادلانه جبران مافات خواهد کرد
هوپ سولو در این بیانیه بسیارصریح تر از هم تیمی اش بوده است و موفقیت های دو تیم ملی مردان و زنان کشور را مقایسه می کند
اعداد خودشان صحبت می کنند. ما بهترین تیم دنیا هستیم، سه قهرمانی جهان و چهار قهرمانی المپیک داریم این در حالی است که به تیم ملی مردان فقط برای بازی کردندر جام جهانی  بیشتر از .از وقت که ما جام را بالای سر می بریم پول پرداخت می شود
آقای کسلر با اشاره به اعداد و ارقام بودجه ای که فدراسیون فوتبال آمریکا ماه گذشته منتشر کرد اظهار داشت که تیم ملی زنان حتی با کسب سومین قهرمانی جهان در سال گذشته تنها 40% میزان پرداختی تیم مردان را دریافت می کنند و در همه موارد از پاداش ها گرفته تا دستمزد شرکت در بازی ها به تیم ملی زنان پول کمتری از تیم ملی مردان پرداخت می شود.
در تخطی از قانون، این بزرگترین پرونده تبعیض علیه زنان ورزشکار  است که تا به حال دیده ام.
اما حال با ادامه پیدا کردن این روند این بازیکنان معترض مدعی شده اند که دیگر حاضر به شرکت در مسابقات ملی برای آمریکا نیستند و همچنین در روخداد پیشرو یعنی المپیک حضور نخواهند یافت.

۸ خرداد ۱۳۹۵ ۱۰:۵۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.