امضا تفاهم نامه کمیته ملی المپیک و بیمه ایران در حمایت از ورزشکاران اعزامی به بازیهای المپیک ریو

امضا تفاهم نامه کمیته ملی المپیک و بیمه ایران در حمایت از ورزشکاران اعزامی به بازیهای المپیک ریو
در راستای حمایت از کاروان ورزشی اعزامی به بازیهای المپیک ریو صبح امروز با حضور مهندس شهنازی دبیرکل کمیته و دکتر سید عباس حسینی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه ایران تفاهمنامه ای در این باره در محل کمیته با حضور اصحاب رسانه امضا شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛نشست فوق که با حضور شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته،سید عباس حسینی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بیمه ایران و تعدادی از معاونین و مسئولین بیمه ایران در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد در ابتدا  شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ضمن خوش آمد گویی به حاضرین، اظهارداشت: در راستای حمایت از ورزشکاران مذاکراتی با نهادهای مختلف و از جمله این مرکز بیمه داشتیم؛ البته پیشنهاد این همکاری از طرف خود مدیریت بیمه مورد نظر مطرح شد و نیت بر این بود که از قهرمانان حمایت لازم به عمل بیاید.
وی تصریح کرد: امید داریم این‌گونه حرکات داوطلبانه از سوی سایر سازمان‌ها هم الگوبرداری شود، چندین طرح مختلف را در مذاکره با این بیمه دولتی مورد بحث قرار دادیم؛ یکی مربوط به بیمه کردن کسانی است که سهمیه گرفتند و دیگری مربوط به ورزشکارانی می‌شود که در المپیک مدال می‌گیرند. خوشبختانه فضا، یک فضای المپیکی شده است و سازمان‌های دیگر هم حمایت خود را در بخش‌های مختلف انجام می‌دهند.
دبیرکل کمیته ملی المپیک یادآور شد: برای کسانی که در المپیک مدال‌آور باشند، یک درآمد مستمر در نظر گرفته خواهد شد و این می‌تواند آینده آنها را تضمین کند و یک حمایت مستقل برای زمان بازنشستگی آنها باشد.
شهنازی در مورد اینکه آیا چنین تفاهمنامه‌هایی برای کاروان المپیک دوباره امضا خواهد شد؟ گفت: تماس‌هایی از نهادهای مختلف دیگر گرفته شده که در مورد چند گزینه پیگیر مذاکرات هستیم؛ طی روزها و هفته‌های آینده خبرهای خوب دیگری در این زمینه خواهیم داشت.
وی همچنین تاکید کرد: بیمه مورد نظر با خدماتی که فدراسیون پزشکی ورزشی می‌دهد، منافاتی ندارد طوری که خدمات هر یک به طور مستقل از دیگری انجام می‌شود.
در ادامه این نشست خبری حسینی مدیرعامل شرکت بیمه ایران در مورد جزئیات تفاهمنامه امضا شده توضیح داد و گفت: بر اساس تفاهمنامه‌ امضا شده، ۱۸۱ نفر از اعضای کاروان ایران بیمه می‌شوند؛ این بیمه برای ورزشکاران و حتی حریفان تمرینی آنها و همچنین دیگر اعضای کاروان در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: بیمه عمر و حادثه در نظر گرفته شده برای ورزشکاران تا سقف ۲۰۰ میلیون و برای هیأت همراه تا سقف ۱۰۰ میلیون است ضمن اینکه بیمه درمان بدون محدودیت اعمال می‌شود. همچنین برای حریفان تمرینی ورزشکاران المپیکی، بیمه عمر و حادثه تا سقف ۱۰۰ میلیون و بیمه درمان بدون محدودیت اعمال می‌شود.
بنا به گفته این مقام مسئول، تفاهمنامه امضا شده با کمیته ملی المپیک از زمان اعزام کاروان ایران به بازی‌های المپیک و برای مدت زمان سه ماه خواهد بود.
حسینی یادآور شد: ورزشکارانی که بتوانند در بازی‌های المپیک مدال بگیرند، بر اساس این تفاهمنامه حقوق بازنشستگی دریافت خواهند کرد البته میزان این حقوق برای مدال‌آوران طلا، نقره و برنز هنوز به طور دقیق مشخص نیست چون نهایی شدن آن به موارد دیگری بستگی دارد که هنوز در مورد آنها به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم.
وی تصریح کرد: بر اساس یکی از بندهای تفاهمنامه مورد نظر، ما یک شماره حساب مردمی اعلام می‌کنیم تا از وجوه به دست آمده در این زمینه پس از بازگشت کاروان، مراسم تقدیری را برگزار کنیم. همچنین شماره حساب دیگری ویژه همکاران بیمه‌ای خود اعلام می‌کنیم تا از کمک‌های آنها هم در این زمینه برخوردار باشیم. احساسمان بر این است از این راه مبلغ خوبی به دست می‌آید که باید بگویم تأمین حقوق بازنشستگی مدال‌آوران هم از همین راه است.

۸ خرداد ۱۳۹۵ ۱۰:۳۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.