رقابتهای شطرنج قهرمانی انفرادی آسیا-ازبکستان؛توقف قهرمان سابق شطرنج آسیا مقابل پدیده شطرنج ایران/ کسب پنج پیروزی و یک تساوی ارزشمند نمایندگان کشورمان در دور دوم مسابقات

رقابتهای شطرنج قهرمانی انفرادی آسیا-ازبکستان؛توقف قهرمان سابق شطرنج آسیا مقابل پدیده شطرنج ایران/ کسب پنج پیروزی و یک تساوی ارزشمند نمایندگان کشورمان در دور دوم مسابقات
نمایندگان شایسته شطرنج کشورمان در دور دوم مسابقات قهرمانی انفرادی آسیا به پنج پیروزی و یک تساوی ارزشمند دست پیدا کردند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت  فدراسیون شطرنج، دور دوم رقابتهای شطرنج قهرمانی انفرادی آسیا با 5 پیروزی و یک تساوی ارزشمند برای نمایندگان شایسته کشورمان همراه بود.

در این دور علیرضا فیروزجا پدیده 13 ساله شطرنج کشور و قهرمان بزرگسالان در سال 94 موفق شد نی هوا استاد بزرگ مطرح چینی که سابقه قهرمانی آسیا را نیز در کارنامه خود دارد متوقف کند.  فیروزجا با این تساوی 1/5 امتیازی شد.استاد بزرگ احسان قائم مقامی نیز با پیروزی برابر حریف افغان خود 2 امتیازی شد.استاد بین المللی مسعود مصدق پور نیز با پیروزی برابر شطرنجبازی از کشور میزبان 1/5 امتیازی شد.

در بخش بانوان نیز استاد بین المللی سارا سادات خادم الشریعه بخت نخست قهرمانی این رقابتها با غلبه بر حریف استرالیایی یک امتیازی شد. استاد بزرگ بانوان میترا حجازی پور که مدافع عنوان قهرمانی این مسابقات هم هست در برابر نماینده بنگلادش به پیروزی رسید و یک امتیازی شد. استاد بزرگ بانوان آتوسا پورکاشیان با پیروزی برابر حریف اماراتی خود 2 امتیازی شد و در صدر جدول بانوان قرار گرفت.

دور سوم این رقابتها امروز برگزار می شود و در مهمترین دیدار علیرضا فیروزجا با رستم قاسمجانوف استاد بزرگ ازبکستانی و قهرمان سابق شطرنج جهان و آسیا به رقابت می پردازد.

گفتنی است رقابتهای شطرنج قهرمانی انفرادی آسیا از ششم خرداد به میزبانی تاشکند ازبکستان آغاز شده و تا چهاردهم همین ماه ادامه دارد.ایران با شش نماینده در این رقابتها حضور دارد.

۸ خرداد ۱۳۹۵ ۰۵:۰۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.