سومین دوره بازی های داخل سالن آسیا- ویتنام؛ مسابقات شطرنج تیمی در بخش سریع آغاز شد

مسابقات شطرنج در بخش تیمی سریع ساعاتی پیش در هانوی مرکز ویتنام آغاز و نمایندگان کشورمان در این دور از مسابقات به مصاف حریفان رفتند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و خبرنگار اعزامی به این رقابتها ؛تیم ملی شطرنج  کشورمان در این دور از مسابقات با ترکیب "احسان قائم مقامی"،‌ "الشن مرادی ابدی"، "مرتضی محجوب"،‌‌"آتوسا پورکاشیان"‌، "شادی پریدر"‌ و "شایسته قادر پور" دست به مهره شد و در پایان دور ششم، پس از تیم های چین، ویتنام، هند، ازبکستان و قطر در مکان ششم قرار گرفتیم.
تیم ملی شطرنج ایران در دور نخست این رقابت در یک بازی یک طرفه چهار بر صفر تیم نه چندان مطرح اردن را شکست دادند.
تیم ملی شطرنج ایران در این دور با ترکیب قائم مقامی، محجوب، پورکاشیان و پریدر در برابر اردنی ها صف آرایی کرد.
در دور دوم حریف تیم ملی شطرنج چین شدیم که نتیجه آن این بار سه بر یک به سود چینی ها پایان یافت.
روی میز یک قائم مقامی در برابر قدرتمندترین شطرنج باز حال حاضر چین استاد بزرگ "وانگ یو" با درجه بین المللی 2736 مساوی کرد،‌ روی میز دو "مرتضی محجوب" به استاد بزرگ "نی هوآ" با درجه بین المللی 2692 باخت،‌ "آتوسا پورکاشیان" در میز سه دست به کار بزرگی زد و در برابر نایب قهرمان حال حاضر بانوان جهان استاد بزرگ "یفان هائو" با درجه بین المللی 2585 مساوی کرد،‌ شادی پریدر هم روی میز چهار نتیجه را به استاد بزرگ ژائو ژو با درجه بین المللی 2542 واگذار کرد.
تیم ملی شطرنج ایران در بخش برق آسای تیمی سه بار با تیم ملی چین مساوی کرده بود و در نهایت در بخش مرگ ناگهانی در یک بازی نزدیک جواز حضور در فینال را به این تیم هدیه کردیم.
در دور سوم رقابت ها تیم ملی شطرنج ایران یک باخت بد به تیم ملی شطرنج قطر داد و با نتیجه 5/1 بر 5/2 مغلوب قطری ها شدیم.
در این بازی، قائم مقامی به نیرومندترین شطرنجباز تاریخ قطر استاد بزرگ "محمد المضیجکی" باخت،‌ "محجوب"‌ با "ال سید" که حالا در برابر ایرانی ها شکست ناپذیر به نظر می رسد، مساوی کرد، البته این بازیکن تاکنون هیچگاه در مقابل "همایون توفیقی" یکی دیگری از شطرنجبازان ایران که این بار همراه تیم ملی شطرنج ایران نبود، برنده نشده بود. "پورکاشیان" نیز نخستین باختش را در این تورنمنت بار دیگر به قهرمان اسبق بانوان جهان "ژو چن" داد، "قادرپور" نیز در یک بازی پیش بینی شده "صفر ریم" با درجه بین المللی 1705 را مغلوب کرد.
در دور چهارم رقابت ها تیم ملی شطرنج ایران حریف مغولستان شد و با همان ترکیب دور قبل مقابل این تیم با نتیجه سه بر یک به پیروزی رسید. قائم مقامی، محجوب و پورکاشیان برندگان این دیدار بود و قادرپور در میز چهار نتیجه را واگذار کرد.
در دور پنجم نیز با نتیجه 5/3 بر 5/0 تیم قدرتمند فیلیپین را شکست دادیم. در این دور، "الشن مرادی ابدی" و "شادی پریدر" به جای "مرتضی محجوب"‌ و "شایسته قادرپور" در ترکیب قرار گرفتند.
قائم مقامی روی میز یک "روجلیو آنتونیو" را شکست داد، "مرادی" با "مارک پاراگوآ" مساوی کرد، پورکاشیان و پریدر نیز بانوهای فیلیپینی را شکست دادند.
در دور ششم تیم ملی ایران در یک بازی سرنوشت ساز حریف تیم ملی هند نشد و از این تیم با نتیجه سه بر یک شکست خورد.
"قائم مقامی" در این دور با "پنتالا هریکریشنا" با درجه بین المللی 2673 مساوی کرد،‌ قائم مقامی که رکورددار قهرمانی ایران است در این تورنمنت از شش بازی، سه پیروزی، دو تساوی و فقط یک شکست داد، "مرادی"‌ به "نگی پریمرجان" استاد بزرگ جوان اما سرشناس هند باخت، "نگی" 16 ساله با کسب عنوان استاد بزرگی در 13 سال و چهار ماه و 22 روز، در فهرست رکوردداران کسب عنوان استاد بزرگی دنیا در مکان دوم قرار دارد.
پورکاشیان نیز در برابر "هاریکا دروناولی" با درجه 2474 مساوی کرد، استاد بزرگ بانوان ایران نیز در این تورنمنت فقط یک باخت داد و مانند قائم مقامی از شش بازی چهار امتیاز کسب کرد. پریدر نیز دومین باختش را در برابر استاد بزرگ "ایشا کاراواده" پذیرفت.
دور هفتم مسابقات فردا برگزار خواهد شد و تیم ملی شطرنج ایران در این دور به مصاف تیم ملی شطرنج عراق می رود.

۱۵ آبان ۱۳۸۸ ۱۱:۲۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.