همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در خرمشهر

همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در خرمشهر
همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی صبح جمعه به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور هزاران نفر از شهروندان و شماری از مسئولان استانی و محلی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت  فدراسیون ورزشهای همگانی ، شهروندان خرمشهر مسافت سه کیلومتری جاده ساحلی رودخانه کارون از محل پل شهید جهان آرا تا پل آزادی را پیاده روی کردند.

رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی در همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی، رسالت ورزش و جوانان در دولت تدبیر و امید توسعه ورزش همگانی دانست و گفت: ورزش قهرمانی از دامن ورزش همگانی باید متولد شود بر این اساس وزارت ورزش و جوانان برنامه ها و طرح های متعددی در استان ها و فدراسیون ها در حال اجرا دارد.

علی مجدآرا اظهار داشت: از سال 1393 تا سال 1394 ورزش های همگانی رشد 10.5 درصدی را در کشور داشته است و امیدواریم در سال 1396 به رشد 35 درصدی در مشارکت های مردم در توسعه ورزش های همگانی دست یابیم.

رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی افزود: با توجه به ظرفیت های بالای استان خوزستان از جمله حضور سه تیم در لیگ برتر فوتبال و از جمله صعود تیم صنعت نفت آبادان به لیگ برتر و قهرمانی استقلال خوزستان نشان از توانمندی جامعه ورزش این استان دارد.

معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد اروند در این همایش ، آزاد سازی خرمشهر را نمایش تجلی قدرت خداوند در دفاع مقدس دانست و گفت: سوم خرداد، سالروز دلاورمردی و ایثار شهیدان، استقامت و پایداری ملت ایران، بود که با اقتدار توانستند 45 روز در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادگی و خرمشهر را آزاد کنند.

سید مرتضی نعمت زاده اظهار داشت: سوم خرداد و فتح خرمشهر، آیینه گویایی از تاریخ و جغرافیای دفاع مقدس و جهاد آگاهانه و شجاعت مظلومانه ملت ایران است.
وی با یاد و خاطره فرماندهان شهید گفت: یاد شهیدان دکتر سیدعبدالرضا موسوی و شهید محمد جهان آرا فرماندهان سپاه در دوران مقدس را گرامی می داریم که توانستند در مقابل ارتش بعثی عراق ایستادگی کنند و دشمن را پشت دروازه های خرمشهر متوقف کنند تا سرنوشت جنگ را تغییر دهند.

محمدعلی دوایی فر شهردار خرمشهر نیز از راه اندازی 100 واحد باشگاه ورزشی در این شهر خبر داد و گفت: اقدامات لازم برای راه اندازی 100 باشگاه ورزشی در رشته های مختلف در حال پی گیری است.

در پایان این همایش، یک خودروی سواری پراید از سوی سازمان منطقه آزاد اروند به قید قرعه به رازقیه جعفریان یکی از شرکت کنندگان در این همایش اهدا شد.

۱ خرداد ۱۳۹۵ ۰۹:۵۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.