نشست سالانه کمیسیون علمی اتحادیه جهانی برگزار شد

نشست سالانه کمیسیون علمی اتحادیه جهانی برگزار شد
جلسه سالانه کمیسیون علمی اتحادیه جهانی، ظهر دیروز چهارشنبه در شهر شیراز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون کشتی، گزارشی از این جلسه و مصوبات آن به شرح زیر است:
گزارش نشست سالانه کمیسیون علمی اتحادیه جهانی- شیراز 2016
جلسه راس ساعت 13 روز چهارشنبه 29 اردیبهشت 95 در محل هتل چمران شیراز با حضور 5 عضو کمیسیون علمی فدراسیون جهانی (دولت تورلیخانف- قزاقستان، بوریس پودلیوایف- روسیه، هارولد تونمن- آلمان، یانیس بارباس- یونان و بهمن میرزایی- ایران)، دو نماینده رسمی فدراسیون ایران (دکتر صادق محبوبی و خانم دکتر منظمی)، مسئول توسعه کشتی قاره آمریکا (دیوید لوپز از مکزیک)، دبیر کمیسیون کشتی ساحلی فدراسیون جهانی (اوروس از صربستان) تشکیل شد.
در غیاب دیوید کربی (دبیر کمیسیون علمی)، دولت تورلیخانف (رییس کمیسیون)، پس از خوشامدگویی و تشکر از میزبانی ارزنده فدراسیون کشتی، مدیریت این جلسه حدودا سه ساعته را به دکتر میرزایی سپرد. در این جلسه تصمیمات ذیل در 8 بند مطابق با دستور جلسه اتخاذ گردید تا در اولین جلسه هیات رییسه مورد تصویب قرار گیرد:
- ابتدا گزارش کاملی از عملکرد کمیسیون علمی در سال 2015 میلادی ارائه گردید. گزارش مربوط به برگزاری سمپوزیوم لاس و گاس آمریکا، سمینار المپیای یونان، نشست های مختلف و چاپ دو شماره از ژورنال بین المللی کشتی و سایر فعالیت ها از مهم ترین موارد مطرح شده در این بخش بود.
-جزییات مربوط به پروژه جامع نماینده روسیه با عنوان " کشتی در مدارس" ارائه شد و مقرر گردید این پروژه در جریان مسابقات جام جهانی کشتی آزاد آمریکا مجددا توسط هیات رییسه بررسی شود و در صورت تایید نهایی، برای اجرا، به فدراسیون های ملی ابلاغ گردد.
- در خصوص توسعه کشتی در رده های سنی نوجوانان و جوانان و تشکیل یک پایگاه اطلاعاتی، نمایندگان یونان و آلمان گزارش کاملی ارائه کردند.
- گزارشی در خصوص توصیه های تمرینی برای نوجوانان و جوانان در قالب مدل LTAD، که اخیرا در دستور کار فدراسیون جهانی برای توسعه کشتی قرار گرفته، توسط دکتر میرزایی ارائه گردید. در ادامه این بخش، اهمیت ایجاد یک لینک منطقی بین قوانین و مقررات داوری و تنظیم برنامه های تمرینی، مورد تاکید قرار گرفت و مقرر شد حمایت های لازم در این مورد توسط کمیسیون علمی انجام شود.
-در مورد چگونگی تخصیص اعتبار مالی لازم  به فعالیت های کمیسیون علمی از سوی فدراسیون جهانی و همچنین،  جذب اسپانسر موارد مهمی مطرح شد که مورد تایید همه اعضا قرار گرفت.
- مقرر شد طرح نماینده آلمان (Sponet) که توسط انستیتو لایپزیک ارائه گردید، با تایید کمیسیون به فدراسیون جهانی اعلام گردد.
- اعضای کمیسیون علمی حمایت خود را از فعالیت های فدراسیون کشتی ایران در خصوص کشتی زنان اعلام کردند. در همین راستا، خانم دکتر معظمی کلیپ هایی از انجام مسابقات کشتی آلیش و گراپلینگ قهرمانی کشور و همچنین فعالیت های انجام شده در این مورد را ارائه نمودند.
-پیشنهاد دکتر صادق محبوبی، نماینده ایران و عضو کمیسیون پزشکی و ضد دوپینگ فدراسیون جهانی مبنی بر انجام وزن کشی کشتی نوجوانان در دو ساعت قبل از شروع مسابقه مورد بحث قرار گرفت و با توجه ملاحظات مربوط به سلامت جسمی و روحی این رده سنی، به اتفاق آرا، مورد موافقت قرار گرفت.
-در ادامه جلسه، نمایندگان صربستان و مکزیک، به ترتیب در مورد کشتی ساحلی و مدل توسعه کشتی از رده نونهالی تا بزرگسالی اسلایدهایی را ارائه نمودند.
مقرر شد کلیه مصوبات این جلسه، طی گزارشی توسط دکتر میرزایی به رییس کمیسیون ارجاع شود تا رسما در اولین نشست هیات رییسه مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۰:۵۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.