دیداررئیس فدراسیون جهانی بوکس با رئیس و دبیر کل کمیته؛هاشمی:برای رشد بوکس ایران نیاز به حمایت ویژه آیبا داریم/وو:می توانید بر روی حمایتهای فدراسیون جهانی حساب کنید/در المپیک توکیو به دنبال افزایش اوزان زنان به 5 وزن هستیم

دیداررئیس فدراسیون جهانی بوکس با رئیس و دبیر کل کمیته؛هاشمی:برای رشد بوکس ایران نیاز به حمایت ویژه آیبا داریم/وو:می توانید بر روی حمایتهای فدراسیون جهانی حساب کنید/در المپیک توکیو به دنبال افزایش اوزا
ظهر امروز دکتر چینگ کو وو رئیس فدراسیون جهانی بوکس "آیبا" به همراه احمد ناطق نوری با حضور در کمیته ملی المپیک با کیومرث هاشمی رئیس و شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک دیدار و گفتکو کردند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛در ابتدای این دیدار کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک ضمن خیر مقدم به رئیس فدراسیون جهانی بوکس ابراز داشت:با حضور شما در راس فدراسیون جهاني بسیاری از مشکلات این رشته در عرصه جهانی بخصوص در امر داوری بطرف شد و این نشان می دهد نگاه خوبی در این زمینه دارید ولی ما هم بعنوان کشوری که یکی از قدرتهای ورزشی آسیا می باشد و بوکس خوبی در گذشته داشته است انتظار حمایت ویژه برای رشد بوکس ایران از سوی فدرسیون جهانی داریم.
وی ادامه داد:در گذشته ایران سمتهای مختلفی در فدراسیون جهانی داشت و انتظار داریم تا در این زمینه فدراسیون جهانی توجه ویژه ای به ایران داشته باشد همچنین بهتر بود در بحث داوری نیز شرایطی فراهم می شد تا داوران ما بتوانند در قابتهای مختلف و از جمله بازیهای المپیک حضور داشته باشند.
هاشمی ضمن اشاره به وضعیت داوری بوکس اظهار داشت:متاسفانه برخی اوقات مسائلی در داوری بوکس در رقابتهای قاره ای و جهانی دیده می شود و پیشنهاد می دهیم تا با بررسی کارشناسان فدراسیون جهانی، فضای داوری بوکس بسمتی حرکت کند که شاهد اشتباهات کمتر و بالطبع اعتراضات کمتری باشیم و حداقل نحوه قضاوتها و امتیاز دهی به گونه ای باشد که یک تماشاگر و یا مشتزن و مربی بدانند در جریان مسابقه نتیجه به چه نحو است. این مشکل الان در بوکس وجود دارد.
وی تصریح کرد:بوکس با تلاشهای رئیس زحمتکش آن و مجموعه مربیان و مشتزنان جوانش تلاش دارد تا بتواند در بین مدعیان جهانی جایگاهی برای خود داشته باشد و برای رسیدن به این هدف کمیته ملی المپیک ضمن حمایت از این رشته، انتظار دارد فدراسیون جهانی هم کمک های لازم را داشته باشد.
سپس شاهرخ شهنازی خطاب به رییس فدراسیون جهانی بوکس خاطر نشان کرد:بدون تردید حضور شما در ایران می تواند مقدمه ای باشد برای بهره مندی از حمایتهای فدرسیون جهانی،چرا که بخوبی در این مدت با فضای اجتماعی،ورزشی و فرهنگی ما بخوبی از نزدیک آشنا شده اید و پی بردید که بوکس ایران پتانسیل خوبی در ورزش و بوکس دارد.
وی خاطر نشان کرد:لذا امیدورایم آیبا در حد توان خود حمایت های لازم را از فدراسیون ایران و داشته باشد.
چینگ کو وو ضمن ابراز رضایتمندی از سفر به ایران خاطر نشان کرد:صحبتهای رئیس کمیته ملی المپیک نشان می دهد بخوبی بر وضعیت فدراسیون جهانی اشراف دارد و قطعا اگر برنامه های من مورد تایید نبود برای دو دوره پیاپی رای نمی آوردم.
وی خاطر نشان کرد: آقای ناطق نوری از چهر های سرشناس بوکس جهان بوده و بخوبی از وضعیت این رشته خبر دارد ولی برای رشد می بایست در بحث مربیگری و داوری تلاش بیشتری داشته باشید چرا که شما بوکسورهای خوبی دارید و فدراسیون جهانی هم می تواند در این باره حمایتهای لازم را از فدراسیون ایران داشته باشد.
وی ادامه داد:البته در بخش بانوان با توجه به حضور آن در المپیک امیدواریم شرایطی فراهم شود تا بوکس زنان ایران نیز راه بیفتد،من بخوبی از موفقیت ورزشکاران زنان کشور شما در رشته های مختلف خبر دارم و دوست دارم زنان ایرانی  در بوکس هم  با رعایت تمامی موازین قانونی کشور خود، حضور داشته باشند در خصوص پوشش بانوان ورزشکار ایرانی نیز عکس و فیلمهای خوبی در رشته های مختلف تهیه کرده و در این باره فدراسیون جهانی بررسی های لازم را خواهد داشت بخصوص که آیبا به دنبال اینست اگر چه بوکس زنان در المپیک ریو در سه وزن برگزاری می شود ولی در المپیک 2020توکیو قصد دارد آن را به 5 وزن افزایش دهد.
رئیس فدراسیون جهانی بوکس در خاتمه خاطر نشان کرد:البته وضعیت داروی بوکس نسبت به گذشته بهتر شده ولی حتما پیشنهادات شما را به کارشناسان امر در فدراسیون جهانی انتقال خواهم داد و در بخش آموزش مربیان و داوران می توانید روی حمایتهای ما حساب کنید.
در این دیدارروح الله حسینی نائب رئیس،دانشمند دبیر و علیرضا استکی مربی تیم ملی بوکس حضور داشتند.

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۲:۲۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.