رئیس کنفدراسیون ورزش المپیکی آلمان دردیدار با رئیس و دبیر کل کمیته عنوان کرد:آلفونوس هرمان:به کشور و ورزش خود افتخار کنید/ایران امنیت بسیار بالایی دارد

رئیس کنفدراسیون ورزش المپیکی آلمان دردیدار با رئیس و دبیر کل کمیته عنوان کرد:آلفونوس هرمان:به کشور و ورزش خود افتخار کنید/ایران امنیت بسیار بالایی دارد
صبح امروز آلفونوس هرمان رئیس کنفدراسیون فدراسیون های المپیکی آلمان صبح امروز با حضور در کمیته ملی المپیک با رئیس و دبیر کل کمیته بطور رسمی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛آلفونوس هرمان رئیس کنفدراسیون ورزش های المپیکی که بنا به دعوت کمیته ملی المپیک کشورمان طی سفری سه روزه به تهران آمده بود صبح امروز با حضور در کمیته ملی المپیک با کیومرث هاشمی رئیس و شاهرخ شهنازی دبیر کل،دیدار و گفتگو کرد.
در ابتدای این نشست رئیس کمیته ملی المپیک ضمن خوش آمد گویی به هرمان ابراز داشت:امیدوارم چند روزی که در ایران حضور داشتید به واقعیت های بسیاری در خصوص کشور ایران دست یافته باشید. حضور شما در ایران بازتاب خوبی داشته است. کشور آلمان به لحاظ ظرفیت ورزشی یکی از بهترین کشورهایی است که به صورت اصولی کار کرده است. من به خوبی با ساختار ورزش آلمان آشنا هستم و می دانم که 250 باشگاه دارید که یکی از ویژگی‌های برجسته برای کشور شما محسوب می‌شود. سازمان شما گسترده است. 98 عضو دارد که 16 فدراسیون آن ایالتی است و 61 فدراسیون اصلی و 20 انجمن نیز دارد. همچنین نزدیک به 9 میلیون نفر نیز به صورت داوطلب فعالیت می‌کنند.
هاشمی در ادامه اشاره ای نیز به وضعیت ورزش کشورمان وکمیته ملی المپیک ایران  داشت وگفت: مجمع کمیته ملی المپیک ایران 63 عضو دارد که 48 فدراسیون عضو آن هستند. ما در دو بخش همگانی و قهرمانی فعالیت چشمگیری داریم همچنین بر اساس آمار 18 درصد مردم ایران به صورت مستمر 15 دقیقه فعالیت بدنی دارند و قرار است این آمار با توجه به دیدگاهی که مقام معظم رهبری و رییس جمهور دارند افزایش یابد.
رئیس کمیته ملی المپیک اشاره ای به نتایج ایران در المپیک لندن داشت و گفت: ما با 12 مدال در رده هفدهم المپیک قرار گرفتیم که این نشان می‌دهد که در بحث قهرمانی در جایگاه نسبتا خوبی قرار داریم. در سطح قاره‌ای نیز بعد از کشورهای کره، ژاپن و چین جزو کشورهای برتر آسیا هستیم. این ظرفیت در کشور ما وجود دارد که ارتباط تنگاتنگی با آلمان داشته باشیم. از این رو یکی از محورهایی که مد نظر داریم تبادل مربی بین دو کشور است. ما در رشته‌ها‌یی همانند تکواندو، کشتی و کاراته پتانسیل‌ بسیار خوبی داریم و آلمان نیز در شمشیربازی و فو‌تبا‌ل و در رشته‌ها‌ی دیگر از ظرفیت خوبی برخوردار است و می توانیم همکاری خوبی در خصوص تبادل مربی داشته باشیم.
رییس کمیته ملی المپیک ا‌دا‌مه‌ داد: محور دومی که در تفاهم نامه می‌توانیم داشته باشیم برگزاری اردوی تمرینی مشترک بین دو کشور است که می‌تواند به تبادل فرهنگی هم کمک کند. مردم ایران به لحاظ رفتاری و اخلاقی شباهت نزدیکی به کشور شما دارد. محور سوم هم برگزاری اردوهای آموزشی در ایران است و همچنین تشویق سرمایه‌گذاران خارجی که در زمینه ورزشی به کشور ما ورود پیدا کنند.
هاشمی درباره اسکی نیز گفت: با توجه به این که شما عضو هیات اجرایی فدراسیون جهانی اسکی هستید و تجارب خوبی هم از زمان ریاست فدراسیون اسکی دارید در بخش توسعه آن به ما کمک کنید و همچنین در بحث مسائل باشگاه داری و خصوصی سازی نیز از راهنمایی‌های شما استفاده خواهیم کرد.
در پایان هاشمی از ارتباط خوب با رسانه‌ها صحبت کرد و عنوان داشت: یکی از اضلاع مهم جامعه ورزش ما همین رسانه های عزیز هستند که همواره حامی ورزش بوده اند و جا دارد از تلاش های این عزیزان قدردانی کنم.
سپس هرمان ضمن قابل توجه دانست ارتباط خوب رسانه های ایران با ورزش تصریح کرد: در آلمان ارتباط با رسانه‌ها مانند ایران نیست و خیلی خوب است که همکاری خوبی با رسانه‌ها وجود داشته باشد. من احساس مثبتی نسبت به ایران دارم و به یاد نمی آورم که تصورم نسبت به کشوری در سه روز تغییر کرده باشد. ایرانی‌ها مهمان نواز و دوستانه رفتار می‌کنند ابتدا در مورد پیست اسکی صحبت می‌کنم که امیدوارم ایران بتواند در آینده تاریخ خوبی را در اسکی به وجود بیاورد و پیشرفت داشته باشد. اگر ایران را با کشورهایی همچون اتریش و آلمان و سوئیس مقایسه کنم در هیچ کجا جوانان نمی‌توانند به خوبی به پیست اسکی دسترسی داشته باشند. با توجه به مسئولیتی که در فدراسیون جهانی اسکی دارم و مسئول توسعه آن هستم حتما به شرایط خوب پیست ایران اشاره می‌کنم تا ارتباطات لازم صورت گیرد. دو هفته‌ دیگر در مکزیک کنفرانس فدراسیون جهانی برگزار می‌شود و من به موضوع پیست ایران اشاره خواهم کرد.
او ا‌دا‌مه‌ داد: ما در بازدیدی که از اصفهان داشتیم با سنت‌های زیبای آنجا آشنا شدیم. همچنین با مسئولان ورزشی و شهردار اصفهان نیز گفت‌و‌گویی داشتیم که بسیار جالب بود و می‌توان حس کرد که ورزش جای خود را پیدا کرده است. پروفسوری نزد شهردار اصفهان بود که نشان می‌دهد تمام عوامل با یکدیگر همکاری دارند تا کارها بخوبی پیش رود. ورزش یک هدف مشخص دارد تا مردم را به هم نزدیک کند به همین دلیل به این سفر آمدم. مطمئنم در چارچوب تفاهمنامه،مواردی که مطرح شد را اجرایی خواهیم کرد. از مسئولان کمیته ملی المپیک هم صمیمانه دعوت می‌کنم که به آلمان بیایند و قرار است مسئول ورزش اصفهان ماه ژوئن به برلین سفر کند. خواهش می‌کنم که شما هم به آلمان بیایید تا مقداری از مهمان نوازی های شما را جبران کنیم. یکی از جالب ترین روزهای زندگی‌ام حضور در ایران بود.
آلفونس هرمن، رییس کنفدراسیون ورزش‌های المپیکی آلمان درباره حضورش در ایران و این که گفته است در سه روز نظرش نسبت به ایران عوض شده است به خبرنگاران گفت: زمانی که می خواستم به ایران بیایم از من سوال شد که نگران عدم امنیت در ایران نیستی؟ اما من خیلی سریع به این نتیجه‌ رسیدم ایران امنیت بسیار بالایی دارد و امنیت در ایران در روز و شب وجود دارد . در اصفهان هم که رفته بودم امنیت وجود داشت. اگر بخواهم تصویری از این قضیه ارائه دهم باید بگویم که اگر قرار باشد که شب در اصفهان یا تهران قدم بزنم یا برلین و فرانکفورت،فکر می‌کنم در اصفهان و تهران بیشتر احساس امنیت کنم.
او ا‌دا‌مه‌ داد: سفر ما به اصفهان خیلی خوب بود و من توانستم بخش کوچکی از زیبایی‌های این کشور را ببینم و تحت راهنمایی دبیر کل کمیته ملی المپیک نیز در این مورد صحبت کردیم که چطور ورزش در عمل نیز وارد زندگی شود. به کشور و ورزش خود افتخار کنید و در کنفرانس ریو نیز این موضوع حتما خودش را خوب نشان خواهد داد. خوشحال هستیم که در قالب تفاهمنامه ای، زمینه‌های اجرایی در ورزش را در ایران داشته باشیم.
هرمان تصریح کرد:بدون تردید دو کشور ایران و آلمان در زمینه های مختلف ورزشی پتانسیل بالایی برای همکاری خواهند داشت و بعد از هماهنگی های صورت گرفته و تهیه پیشنویس تفاهمنامه در بازیهای المپیک ریو باز هم  دیداری در این زمینه با مسئولان کمیته ملی المپیک خواهیم داشت.
شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک ضمن مثبت ارزیابی کردن سفر هرمان به تهران ابراز داشت:وی بعد از بازدید از اسکی توچال سفری یک روزه به اصفهان داشتند و حتما می دانید که اصفهان و فرایبورگ خواهر خوانده می باشند و طی دیداری که با مسئولان شهرداری این شهر داشتند مقرر شد تا همکاری خوبی با یکدیگر داشته باشند.
شهنازی تصریح کرد:همانطور که آقای هرمان اشاره داشتند کمیته ملی المپیک نه فقط در ابعاد ورزشی است بلکه پنجره ای است به روی ابعاد فرهنگی و اجتماعی هر جامعه و این همان روح المپیزم است که توسط کمیته های المپیک کشورها صورت می پذیرد در دیداری که آقای هرمان از اصفهان داشتند اشاره ای به المپیاد محلات این شهر شد که مورد توجه رئیس کنفدراسیون ورزش های المپیکی آلمان قرار  قرار گرفت.
دبیر کل کمیته ملی المپیک در خاتمه تصریح کرد:سفر آقای هرمان به ایران و دیدن واقعیتهای موجود در ورزش کشورمان بسیار برای وی  قابل توجه بود بخصوص آشنایی با فرهنگ کشورمان و امیدورایم این سفر ها در جهت توسعه روابط دو کشور در آینده تداوم داشته باشد و دو کشور بتوانند از پتانسیل های موجود در ورزش خود برای رشد ورزش یکدیگر در ابعاد همگانی و قهرمانی بهره لازم را ببرند.
در خاتمه از سوی کمیته ملی المپیک به رسم یاد بود هدایایی به رئیس کنفدراسیون ورزش های المپیکی آلمان اهدا و وی نیز هدایایی به رئیس و دبیر کل کمیته اهدا نمود.همچنین تمبر یادبودی نیز از سوی کمیته ملی المپیک به وی اهدا گردید.

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۲:۱۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.