شمشیربازی جایزه بزرگ اسپانیا؛آغاز طوفانی شمشیربازان ایران با صعود به جدول 64 نفره مسابقات

شمشیربازی جایزه بزرگ اسپانیا؛آغاز طوفانی شمشیربازان ایران با صعود به جدول 64 نفره مسابقات
مسابقات شمشیربازی جهانی جایزه بزرگ اسپانیا در حالی با حضور قهرمانان جهان و المپیک در مادرید آغاز شد که سه شمشیرباز کشورمان با اقتدار موفق به صعود به جدول 64 نفره مسابقات شدند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از فدراسیون شمشیربازی، مسابقات شمشیربازی جهانی جایزه بزرگ اسپانیا از روز جمعه با حضور ۱۸۷ شمشیرباز از ۳۷ کشور جهان در مادرید آغاز شد.
 روز نخست این رقابت‌ها به برگزاری دیدارهای انفرادی اختصاص داشت که طی آن شمشیربازان کشورمان در کنار تمام قهرمانان جهان و المپیکی حاضر در این رقابت‌ها به میدان رفتند و موفق به صعود به جدول ۶۴ نفره مسابقات شدند.
مجتبی عابدینی شمشیرباز المپیکی کشورمان به واسطه حضور در ۱۶ نفره اول بازیکنان شرکت‌کننده در مسابقات جهانی جایزه بزرگ اسپانیا از برگزاری دیدارهای گروهی معاف شد و به طور مستقیم به جدول ۶۴ نفره راه یافت اما دیگر نمایندگان ایران دیدارهای خود را از مرحله گروهی آغاز کردند.
 بر این اساس و در مرحله گروهی مسابقات شمشیربازی جهانی جایزه بزرگ اسپانیا در اسلحه سابر، علی پاکدامن دیگر شمشیرباز المپیکی کشورمان مقابل حریفانی از آمریکا، مجارستان، انگلستان، کلمبیا و اسپانیا پیروز شد. پاکدامن با کسب این نتایج به طور مستقیم راهی جدول ۶۴ نفره مسابقات شد.
 همچنین فرزاد باهر ارسباران نمایندگانی از ترکیه، اسپانیا و مجارستان را شکست داد. این شمشیرباز در جدول ۱۲۸ نفره حریفی از گرجستان را از پیش‌رو برداشت، سپس با غلبه بر اگارستا از برزیل راهی جدول ۶۴ نفره شد.
در این بین محمد رهبری تنها شمشیرباز کشورمان بود که از صعود به جدول ۶۴ نفره باز ماند. این شمشیرباز در مرحله مقدماتی حریفانی از اسپانیا، هنگ‌کنگ، شیلی، انگلیس و کلمبیا را شکست داد، سپس با از پیش‌رو برداشتن ورزشکار هنگ‌کنگی در جدول ۱۲۸ نفره، راهی جدول ۹۶ نفره شد، اما در این مرحله مقابل نماینده فرانسه باخت و از صعود بازماند.
مسابقات شمشیربازی جهانی جایزه بزرگ اسپانیا امروز شنبه با برگزاری دیدارهای روز دوم انفرادی در مادرید پیگیری خواهد شد. در این روز از رقابت‌ها، مجتبی عابدینی به مصاف حریفی از قزاقستان می‌رود، علی پاکدامن با واگنر از آلمان مبارزه خواهد کرد و فرزاد باهر ارسباران نیز به مصاف شمشیربازی از روسیه می‌رود.

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۲:۰۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.