رئیس کنفدراسیون ورزشهای المپیکی آلمان: به توسعه اسکی در ایران کمک می‌کنیم/اسکی در ایران شگفت‌زده‌ام کرد

رئیس کنفدراسیون ورزشهای المپیکی آلمان: به توسعه اسکی در ایران کمک می‌کنیم/اسکی در ایران شگفت‌زده‌ام کرد
رئیس کنفدراسیون ورزشهای المپیکی آلمان در اولین روز از سفر خود به ایران که به دعوت کمیته ملی المپیک کشورمان صورت گرفت با همراهی رئیس و دبیرکل کمیته ملی المپیک و جمعی از مسئولان فدراسیون اسکی در مجموعه بین‌المللی توچال حضور پیدا کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛آلفونس هرمان رئیس کنفدراسیون ورزشهای المپیکی آلمان با حضور در پیست اسکی توچال علاوه بر برگزاری یک نشست مشترک با کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک ایران و محمدرضا پرهیزگار مدیریت مجموعه توچال با هدف بررسی طرح توسعه پیست اسکی توچال، برای ساعاتی به اسکی کردن در پیست اسکی توچال و بازدید از آن پرداخت.
در این نشست آلفونس هرمان رئیس کنفدراسیون ورزشهای المپیکی آلمان با ابراز خرسندی از حضور در مجموعه بین‌المللی توچال، اظهار کرد: انتظار نداشتم یک پیست اسکی به این نزدیکی در تهران قرار گرفته باشد. من برای اولین بار است که در خارج از اروپا اسکی می‌کنم و حضور در پیست اسکی توچال من را هیجان‌زده کرد.
او افزود: من از همان ابتدای ورودم به ایران تحت تاثیر شهر تهران قرار گرفتم و دیدن پیست اسکی توچال که در فاصله بسیار کمی از مرکز شهر تهران قرار گرفته اوج شگفت‌زدگی من بوده است. اسکی کردن در ایران یک اتفاق ویژه برای من به شمار می‌آید و حتی فکرش را هم نمی‌کردم در این سفر بتوانم در ایران اسکی کنم.
رئیس کنفدراسیون ورزشهای المپیکی آلمان که در هیات رئیسه فدراسیون جهان اسکی(FIS) نیز عضویت دارد، در ادامه به شرایط اسکی ایران اشاره کرد و گفت: بسیار خرسندم که شاهد چنین شرایط ویژه‌ای برای اسکی در ایران هستم. البته خوشحالم که در ایران شاهد حضور افرادی مسئولیت‌پذیر و فعال در کمیته‌ ملی المپیک و فدراسیون اسکی هستم.
او با اشاره به برنامه کشورهای در حال توسعه در اسکی، گفت: ایران یکی از کشورهای در حال توسعه اسکی جهان به شمار می‌رود و حضور افرادی که با پوست، گوشت و استخوان خود سعی در پیشرفت این رشته ورزشی دارند، بسیار حائز اهمیت است. من اطلاعاتی که در طول حضورم در ایران بدست آوردم را به اروپا می‌برم و تلاش خودم را به کار می‌بندم تا از طریق فدراسیون جهانی اسکی بتوانم نظر سرمایه‌گذاران را برای سرمایه‌گذاری در اسکی ایران و بخصوص در مجموعه توچال جلب کنم.
عضو هیات رئیسه فدراسیون جهان اسکی همچنین در پاسخ به پیشنهادی از سوی مدیریت مجموعه توچال برای برگزاری یکی از جلسات فدراسیون جهانی اسکی در ایران، گفت: ما حاضر هستیم یکی از جلسات کمیته توسعه فدراسیون جهانی اسکی را در ایران و در پیست توچال برگزار کنیم. همچنین من هفته آینده با توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک دیداری خواهم داشت که در آن از آنچه که در ایران و اسکی این کشور دیده‌ام به او اطلاع خواهم داد.
وی همچنین گفت: اگر نیاز باشد می‌توانیم در بخش روادید و البته تسهیل در سفر ورزشکاران و مسئولان فدراسیون اسکی به ایران کمک کنیم و در این زمینه همکاری‌های خوبی داشته باشیم.
هرمان همچنین در پایان صحبت‌های خود از بازگشت اسکی ایران به شرایط عادی در دوره فدراسیون جدید ابراز خرسندی کرد و گفت: از کمیته ملی المپیک ایران و همچنین وزارت ورزش ایران برای بازگشت اسکی ایران به شرایط عادی تشکر می‌کنم و امیدوارم شاهد پیشرفت روزافزون این رشته ورزشی در ایران باشیم.
همچنین در اقدامی قابل توجه از سوی مدیریت مجموعه توچال، رئیس کنفدراسیون ورزش های المپیکی آلمان به عضویت افتخاری مدیریت مجموعه توچال درآمد و از وی دعوت شد تا بازهم برای بازدید و البته اسکی در پیست توچال به ایران سفر کند.
محمدرضا پرهیزگار مدیریت مجموعه بین‌المللی توچال نیز در این نشست ضمن خوشامدگویی به رئیس کنفدراسیون ورزشهای المپیکی آلمان اظهار کرد: بسیار خوشحالیم که میزبان رئیس کنفدراسیون ورزشهای المپیکی آلمان و عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی اسکی در مجموعه بین‌المللی توچال هستیم و امیدوارم در مدت زمان حضورشان در این مجموعه بتوانیم به خوبی جاذبه‌های نزدیک‌ترین پیست اسکی به پایتخت ایران را نشان دهیم.
وی افزود: پیست اسکی توچال دارای شرایط بسیار منحصر به فردی است که سبب شده در جهان به عنوان یکی از پیست‌های کم‌نظیر اسکی شناخته شود. این پیست در این فصل از سال هنوز هم فعال است و همه روزه میزبان شمار زیادی از اسکی‌بازان است.
مدیر مجموعه بین‌المللی توچال با اشاره به بازگشایی زودهنگام و بسته شدن دیر هنگام پیست اسکی توچال اظهار کرد: با توجه به شرایطی که پیست اسکی توچال دارد، همه ساله با بارش نخستین برف شاهد بازگشایی این پیست هستیم و برای مدت زمان نسبتا طولانی این پیست میزبان اسکی بازان است. چند روز پیش نیز پیست اسکی توچال میزبان آخرین رویداد بین‌المللی فصل اسکی جهان بود.
پرهیزگار خاطر نشان کرد: با توجه به این که مدت زمان زیادی از فعالیت خط تله‌کابین توچال می‌گذرد و البته استقبال زیادی که از این مجموعه می‌شود، تصمیم داریم تا ظرفیت جابجایی با کمک تله‌کابین‌ در این مجموعه را افزایش دهیم. به همین منظور با چند شرکت خارجی مذاکراتی را داشته‌ایم تا با احداث خط تله‌کابین جدید ظرفیت جابجایی خود را به 1500 نفر در ساعت برسانیم.
او با اشاره به تلاش برای بهره بردن از دانش روز جهان برای توسعه مجموعه بین‌المللی توچال، اظهار کرد: علاوه بر توسعه تله‌کابین مجموعه توچال، توسعه پیست اسکی این مجموعه را نیز در نظر داریم. با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته می‌خواهیم از دانش روز جهان برای توسعه این مجموعه عظیم بهره ببریم.
مدیر مجموعه توچال افزود: هزینه توسعه خط تله‌کابین توچال و البته پیست اسکی این مجموعه در حدود 30 میلیون یورو برآورد شده است. مجموعه توچال در حال حاضر سالانه میزبان سه میلیون نفر است که از این بین 400 هزار نفر از تله‌کابین استفاده می‌کنند و 40 هزار نفر هم در پیست اسکی این مجوعه حضور پیدا می‌کنند. با برآوردهایی که داریم، پس از توسعه مجموعه توچال شاهد استفاده 600 هزار نفری از تله‌کابین و 65 هزار نفری از پیست اسکی در طول سال خواهیم بود.
پرهیزگار با اشاره به حضور شمار زیادی از گردشگران کشورهای دیگر در مجموعه توچال، گفت: مجموعه بین‌المللی توچال میزبان شمار زیادی از گردشگران کشورهای اروپای و آسیایی و بخصوص کشورهای حاشیه خلیج فارس است. البته روزهای شنبه مجموعه توچال برای استفاده سفرای خارجی که در ایران حضور دارند، تمهیدات ویژه‌ای را در نظر گرفته است.
بهرام ساوه‌شمشکی نماینده فدراسیون جهان اسکی در ایران نیز در بخشی از این نشست خطاب به رئیس کنفدراسیون ورزشهای المپیکی آلمان اظهار کرد: در ایران شاهد فعالیت‌ پیست‌های اسکی با شرایط ویژه‌ای هستیم. علاوه بر پیست اسکی توچال، پیست‌های دیزین، شمشک و دربندسر در فاصله نزدیکی از تهران قرار دارند و همه روزه میزبان شمار زیادی از علاقه‌مندان هستند.
او افزود: حضور رئیس کنفدراسیون ورزشهای المپیکی آلمان در ایران یک اتفاق ویژه به شمار می‌آید. با توجه به عضویت آقای هرمان در هیات رئیسه فدراسیون جهانی اسکی، سفر ایشان به ایران می‌‌تواند کمک خوبی برای توسعه اسکی ایران باشد.
نماینده فدراسیون جهانی اسکی در ایران خطاب به هرمان اظهار کرد: همین چند روز پیش ایران آخرین رویداد فصل اسکی جهان را در پیست اسکی توچال برگزار کرد و این نشان از پتانسیل بالای ایران در ورزش اسکی دارد.
در بازدید رئیس کنفدراسیون ورزشهای المپیکی آلمان از پیست اسکی توچال علاوه بر کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک ایران، شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک،پرهیزگار مدیر عامل مجموعه ورزشی توچال و عیسی ساوه‌شمشکی مشاور وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک در ورزش اسکی نیز حضور داشتند.



۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۰:۳۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.