بومان رییس اسپورت آکورد: فدراسیونها باید بمنظور بهبود مدیریت عملکرد خود را مورد بررسی دقیق قرار دهند

بومان رییس اسپورت آکورد: فدراسیونها باید بمنظور بهبود مدیریت عملکرد خود را مورد بررسی دقیق قرار دهند
پاتریک بومان پس از انتخاب بعنوان رییس اسپورت آکورد اظهار نمود،"فدراسیونهای ورزشی باید بمنظور بهبود مدیریت عملکرد خود را مورد "بررسی دقیق" قرار دهند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ هفته گذشته دبیرکل فدراسیون بین المللی بسکتبال با کسب 55 رای در مقابل 25 رایآنا آرشانوا رییس فدراسیون جهانی ورزشهای زیرآبی برنده انتخابات اسپورت آکورد شد.وی در اولین گفتگوی خود با رسانه در این سمت گفت: این مسئولیت خطیری است چراکه کارهای بسیاری باید انجام شود.
از وی سوال شد که آیاپیامی برای بیش از 100 فدراسیون عضو اسپورت آکورد به دنبال رسوایی که باعث بدنامی برای فدراسیون بین المللی دوومیدانی و فدراسیون بین المللی فوتبال شده است،دارد. وی اینطور اظهار داشت که لازم است کلیه فدراسیونها، نسبت به مدیریت خود تجدید نظر نمایند.
وی در راستای نظرات توماس باخ رییس کمیته بین المللی المپیک ودرسخنرانی خوددر انجمن اسپورت آکورد گفت: ما باید برای تغییرآماده باشیم و وضعیت خود را روز به روز بهبود بخشیم،اگرنمیخواهیم فرددیگری نسبت به تغییرمااقدام نماید.
وی خطاب به گزارشگران گفت: "این امر برای تک تک ما چالش برانگیز است هر یک از فدراسیونها باید این موضوع را کاملا جدی تلقی نموده و بررسی دقیقی نسبت به چگونگی انجام امور داشته باشند به گونه ای که تا جاییکه ممکن است از بروز مشکل و نشر عناوین منفی در مطبوعات جلوگیری شود. این چیزی نیست که ورزش به آن نیاز داشته باشد."
بومان با اشاره به اینکه اصلاحات کمیته بین المللی المپیک و اقدامات انجمن فدراسیون های بین المللی بازیهای المپیک تابستانی،کارهای مفیدی در این حوزه بوده اند،اضافه کرد: "کار می طلبد، کاربسیار" .انجمن فدراسیونهای بین المللی بازیهای المپیک تابستانی نیروهایی با وظیفه نظارت بر مدیریت در اختیار دارد که درحال حاضرمشغول بررسی 28 رشته ورزشی المپیک تابستانی می باشد." من فکر می کنم ما برای بهتر شدن نیاز به تقویت این تلاش و حتی کار بیشتر داریم."
با توجه به اینکه فساد و رشوه خواری فدراسیون بین المللی فوتبال و رسوایی های دوپینگ فدراسیون بین المللی دوومیدانی بامداخله مسئولین دادگستری امریکا و بررسی های رسانه ای فاش شدند، بومان این سوال را مطرح مینماید که آیا فدراسیون ها قادر به تغییر خود می باشند.
وی تاکید نمود:" البته که قادر به تغییر می باشند همانگونه که فدراسیونهای بسیاری تغییرات فراوانی در خود ایجاد نمودند."
وی اضافه کرد:" حتی سوال در مورد اینکه که آیا فدراسیون ها توانایی تغییر دارند یا خیر نیز مطرح نیست. گزینه دیگری وجود ندارد. ما ملزم به تغییر هستیم. لازم است که خود را تطبیق دهیم، لازم است تغییرکنیم، لازم است شرایط را بهبود ببخشیم."
وی در پست جدید خودبعنوان رییس اسپورت آکورد و عضو کمیته بین المللی المپیک از سوئیس اینطور اظهار داشت که اولویت اول وی صحبت با فدراسیونها و درک بهتری از نیازهای ایشان بمنظور بازسازی ساختار سازمان وبهبود ارائه خدمات به اعضاء می باشد.
وی گفت : واحد دوپینگ اسپورت آکورد بخوبی در حال فعالیت بود. او با اشاره به امکان ایجاد رویدادهای جدید چند رشته ای اینطور گفت: " ما باید به بررسی پایداری و تمایل شهرها برای میزبانی بپردازیم."
وی گفت اسپورت آکورد باید"از تخصص ها ومهارتهای ] فدراسیون ها[آگاهی یافته و سعی در کمک به فدراسیونهایی که نیاز به کمک دارند، داشته باشد. اسپورت آکورد در حکم انتقال مهارت به فدراسیونهایی که از آن برخوردار نیستند، می باشد."
اسپورت آکورد به دلیل اینکه معیارهای عضویت جدیدنیازبه بازنگری کامل دارد،درخواست عضویت فدراسیون جهانی مچ اندازی، فدراسیون بین المللی لیگ راگبی و فدراسیون بین المللی پوکر را  رد کرد.
در خصوص ادغام مطرح شده بین اسپورت آکورد و انجمن اسپورت آکورد وی گفتاین موضوع از اولویت بالایی برخوردار  نیست و مسئولین برای هیچ نوع تصمیمی عجله ندارند. " قطعا لازم است که بهترین راه را پیدا کنیم به گونه ای که برای 20 یا 30 سال آینده پایدارباشد."
تغییر نام اسپورت آکورد نیز در فهرست موارد فوری کارهایی که باید انجام شود نمی باشد، چراکه باید از سوی شورای سازمان ورزشهای تحت پوشش مورد بازنگری قرار بگیرد.
در مورد اینکه وی چه میزان زمان برای ریاست اسپورت آکورد صرف خواهد نمود؟بومان اینطور اظهار نمود: باید زمان کاری مربوط به نقش های مختلف اجرایی خود در زمینه ورزش را سامان دهی کند "تا بهترین روش مدیریت زمان را با امکان کارایی هرچه بیشتر بیابم. من باید تا جاییکه لازم باشد وقت صرف اسپورت آکورد نمایم."
این کار آسان نخواهد بود بعنوان دبیرکل فدراسیون بین المللی بسکتبال ، بومان بسیار تحت فشار می باشد تا اختلافات فدراسیون را با لیگ اروپا حل کند. دوازده فدراسیون اروپایی و یا بیشتر، در خطر از دست دادن رقابتهای کسب سهمیه می باشند.
وی اظهارداشت " فدراسیون من از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. لازم است که من از آن محافظت نمایم.در حال حاضر چالش در سطح  اروپا در خصوص الگوی ورزش در اروپا است و فکر می کنم این جنگی است که ارزش منازعه دارد."" ما نباید اختیار خود را به دست چند باشگاه پولدار که می خواهند کنترل بازیها را بدست بگیرند، بدهیم."
نظر وی در خصوص تحریم روسیه از سوی انجمن بین المللی فدراسیونهای دوومیدانی که می تواند منجر به از دست دادن سهمیه های آن کشور جهت حضور در المپیک ریو بشود، به صراحت گفت:" البته ورزشکاران حق رفتن به المپیک را دارند. این موضوعی نیست که یک کشور را در مقابل المپیک قرار بدهد. من فکر می کنم هر ورزشکاری که وظیفه خود را به درستی انجام داده است و ورزشکار پاکی است شایستگی و حق رفتن به المپیک را دارد."

۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۰:۳۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.