6 سوال اساسی گاردین؛آیا ریو برای برگزاری رقابت های المپیک آماده است؟

6 سوال اساسی گاردین؛آیا ریو برای برگزاری رقابت های المپیک آماده است؟
روزنامه انگلیسی گاردین با طرح 6 سوال اساسی تا حد زیادی آمادگی ریو را زیر سوال برد.
به گزارش  روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از گاردین؛در فاصله تنها چند ماه مانده به بزرگترین روخداد ورزشی جهان در برزیل این کشور با مشکلات عدیده ای همراه است که در ادامه به آن می پردازیم.

1-بحران سیاسی
دیلما روسف رئیس جمهور برزیل، که متهم به فساد  مالی و کسری بودجه است این روزها در برزیل اوضاع خوبی ندارد و پس از رای مجلس عوام باید در انتظار سنا باشد تا ببیند آنها نیز رای استیظاح مجلس کنگره و عوام را تایید می کنند یا خیر؟اما در هر صورت برزیل در این مقطع زمانی  با بزرگترین بحران معاصر خود روبروست.
2-مشکلات زیر ساخت ها
هر چند شهردار ریو و مسئولان این بازی ها اعلام کرده اند که سازه های المپیک قبل از 5 اوت به بهره برداری می رسد اما مشکلاتی مانند مترو بارا که هنوز تکمیل نشده و نقطه اتصال محل بازی ها به سایر نقاط شهر است  قدری این ادعا را دچار نارسایی می کند.
 در شرایطی که "ولدورم" مرکز دیگر برگزاری بازی ها نیز 83 تکمیل شده و 10 درصد از مرحله اتمام مرکز تنیس نیز باقی مانده است.
2-نگرانی از ویروس زیکا
این روزها ویروس پشه ایی موسوم به زیکا در آمریکای جنوبی و به ویژه برزیل شیوع یافته ،برزیل هم که میزبانی رقابت های المپیک را بر عهده دارد و با حجم بالای توریست قدری دچار مشکل شده است.
در جائیکه هنوز واکسنی برای این بیماری کشف نشده و سازمان بهداشت جهانی نسبت به حضور زنان باردار در این کشور به دلیل خطرات ویروس زیکا برروی فرزندانشان هشدار داده است.
4-آلودگی آبها در محل رقابت های قایقرانی
مسلما نگرانی های زیادی در خصوص آلودگی های خلیج گونا باری در امتداد کوه قندیلی ریو و مجسمه مسیح وجود دارد در جائیکه بیشتر زباله های شهری و فاضلاب ها به آن رسوخ یافته است.
5- فروش بلیط ها و عدم اقبال  محلی
در فاصله کوتاه مانده به المپیک از 7میلیون و نیم بلیطی که برای فروش گذاشته شده تنها نیمی از آن خریداری شده که شیوع ویروس زیکا در آن بی تاثیر نبوده وتا حد زیادی از علاقه توریست های خارجی برای حضور در رقابت های المپیک کاسته است.
از سوی دیگر استقبال محلی نیز به دلیل بسیاری از مشکلات این کشور صورت نگرفته،در جائیکه وزیر ورزش برزیل صراحتا اعلام می کند:گویا مردم هنوز از خواب غفلت بیدار نشده اند.
6-محرومیت دو ومیدانی کاران  روسیه ازالمپیک
فارغ از همه ی مشکلات داخلی ریو باید به مسئله دیگری هم اشاره کرد و آنهم محرومیت دو میدانی کاران روس از حضور در این بازی هاست.
به دنبال رسوایی های زیادی که سال گذشته در ورزش روسیه و به ویژه دو ومیدانی مبنی بر دوپینگ از سوی وادا وجه جهانی به خود گرفت،اتحادیه جهانی دو ومیدانی در اقدامی سخت، حکم به محرومیت ورزشکاران دو ومیدانی کار روسیه از المپیک 2016 داد.

۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۰۹:۳۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.