دیدار سفیر برزیل با رئیس کمیته ملی المپیک؛هاشمی:بدون تردید برزیل با همه مشکلات میزبانی خوبی را پشت سر خواهد گذاشت/سفیر برزیل:سفارت برزیل نهایت همکاری را با کاروان اعزامی ایران خواهد داشت

دیدار سفیر برزیل با رئیس کمیته ملی المپیک؛هاشمی:بدون تردید برزیل با همه مشکلات میزبانی خوبی را پشت سر خواهد گذاشت/سفیر برزیل:سفارت برزیل نهایت همکاری را با کاروان اعزامی ایران خواهد داشت
صبح امروز سانتیاگو ایرازابل مورائو سفیر کشور برزیل با حضور در محل کمیته ملی المپیک با کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک،شاهرخ شهنازی دبیر کل و اصغر رحیمی سرپرست کاروان اعزامی به بازیهای المپیک ریو دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛در ابتدای این دیدار کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی ضمن خیر مقدم به سفیر کشور برزیل و هیات همراه ابراز داشت:از میزبانی کشور برزیل برای بازیهای المپیک ریو بسیار خوشحالیم،کشوری با تمدنی غنی و تشابهات تاریخی بسیار با کشور ایران و امیدورایم خاطره خوب میزبانی رقابتهای جام جهانی فوتبال در بازیهای المپیک ریو برای تمامی ورزشکاران جهان تکرار شود و شاهد یک میزبانی خوب از سوی کشورتان باشیم.
وی ادامه داد:گزارشهای ما از 5 چلش بزرگ برای شما در میزبانی هر چه بهتر این رقابتهای حکایت دارد  که مهمترین چالش، تامین امنیت بازیهای با توجه به تهدیدات داعش است سپس بحث ویروس زیکاست که احتمالا با آن درگیر خواهید بود و سومین موضوع هم عدم رضایت برخی از مردم و برگزارکنندگان از فروش بلیط مسابقات می باشد که البته برخی پروژه ها و اماکن ورزشی برگزار کننده مسابقات هنوز به طور کامل تمام و تجهیز نشده است و مورد آخر هم اتفاقات سیاسی کشورتان است که البته توماس باخ در خصوص آن اطمینان خاطر داد که مشکلی پیش نخواهد آمد.
هاشمی خاطر نشان کرد:جمهوری اسلامی ایران ضمن حمایت قاطع از میزبانی ریو آمادگی خود را برای هر گونه همکاری در برگزاری هر چه بهتر این بازیها به شما به نمایندگی از کشور برزیل اعلام می دارد و مطمئن هستیم ریو میزبان شایسته ای برای بازیهای حساس المپیک خواهد بود.
وی خاطر نشان کرد:تا کنون ورزش ایران موفق به کسب 43 سهمیه المپیکی در رشته های مختلف شده  و حتی امیدواریم تعداد سهمیه های ما به عدد 60 آنهم در15 رشته ورزشی برسد و در تلاشیم تا به نتایج خوبی در بازیهای ریو دست یافته و با خاطره خوشی این المپیک را ترک کنیم  و برای این هدف کلیه اقدامات لازم با هماهنگی کمیته برگزاری، انجام شده و مشکل خاصی نداشته ایم والبته اگر مسئله ای لازم باشد به اطلاع شما برسد قطعا اعلام می کنیم.
رئیس کمیته ملی المپیک خاطر نشان کرد:بدون تردید در حاشیه برگزاری بازیهای المپیک دیدارهایی با مسئولان المپیکی  دیگر کشورها خواهیم داشت ولی امیدواریم بتوانیم در خلال این بازیها دیداری نیز با رئیس کمیته المپیک برزیل داشته و از تجربیات همدیگر برای رشد و ارتقا ورزش دو کشور بهره ببریم.
سپس سفیر کشور برزیل ضمن قدر دانی از نگاه ویژه رئیس کمیته ملی المپیک ایران به میزبانی برزیل ابراز داشت: حمایت های شما برای میزبانی هر چه بهتر ریو برای ما ارزشمند و قابل تقدیر است  برزیل این بازیها را با شور و اشتیاق زیادی برگزار خواهد کرد البته من خاطرم هست که تیم فوتبال شما در رقابتهای جهانی اگر چه نتوانست بعنوانی دست یابد ولی حضور افتخار آمیزی داشت.
سفیر برزیل ادامه داد:مردم برزیل به شدت منتظر برگزاری پرشور بازیها هستند وشک نداریم که این بازیها به دوستی هر چه بیشتر و معرفی دو کشور به هم کمک خواهد کرد از طرفی هر مشکلی برای مردم ایران و کاروان ورزشی ایران از جمله ویزا داشته باشید از همین الان اطمینان می دهم که حل شود و سفارت برزیل نهایت همکاری را در این زمینه با کمیته ملی المپیک خواهد داشت.
وی ادامه داد:خوشحالم که رئیس کمیته ملی المپیک اینگونه با دقت نظر به مشکلات  موجود در میزبانی اشاره کردند به همین منظور دولت برزیل گروه ویژه ای را در نظر گرفته برای امنیت بازیها و با توجه به میزبانی رقابتهای جهانی فوتبال تجربه خوبی داریم ،مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت و حتی در خلال برگزاری جام جهانی فوتبال یک تیم قوی از پلیس ایران را در اختیار داشتیم و اینبار هم دعوتنامه دادیم و منتظر تماسشان هستیم.همچنین تا این لحظه گزارشی که داریم ٩٨درصد امکانات و تجهیزات ورزش آماده شده و چیزی هم که باقیمانده سیستم حمل و نقل عمومی است.
سفیر برزیل ادامه داد: بدرستی به ویروس زیکا اشاره کردید. این ویروس با پشه منتقل می شود و مربوط به تابستان است. اول هم در آمریکا بود منتهی چون آنجا سردتر از برزیل است کمتر قربانی گرفت.برای ایام المپیک با توجه به هوای مناسب مشکل  خاصی نخواهیم داشت چرا که مراقبت لازم را بعمل خواهیم آورد ما در تمام مکانهایی که مسابقات و اسکان شرکت کنندگان انجام می شود تیمهای قوی گذاشته ایم برای کنترل،حدود 300 هزار نفر از وزارت بهداشت و 200 هزار نفر از ارتش در حال مقابله با ویروس زیکا هستند و به موفقیتهای خوبی نیز رسیده اند.
وی ادامه داد: روند کند فروش بلیط  قطعا بزودی بهتر خواهد شد درواقع این نتیجه سیاستهاس اشتباه نوع فروش بلیط بود. هنوز فروش داخلی شروع نشده و فقط برای خارجی هاست. اما شک نداشته باشید تا قبل از بازیها بلیطی نخواهد ماند و باید بگویم در حال حاضر وضعیت سیاسی برزیل کمی پیچیده بوده اما بحرانی را برای ساختار برزیل و برگزاری بازیها ایجاد نخواهد کرد.
سفیر برزیل در خاتمه ابراز داشت:سفارت برزیل در ایران با تمام وجود در خدمت مردم ایران و کاروان ورزشی کشورتان برای حضور موفقیت آمیز در بازیهای المپیک ریو خواهد بود و دغدغه ای در این زمینه نداشته باشید قطعا دیدارهایی بین رئیس کمیته ملی المپیک و مسئولان ورزش کشور در حاشیه برگزاری بازیهای المپیک انجام خواهد گرفت تا دو کشور بتوانند در این زمینه همکاری خوبی با یکدیگر داشته باشند.

۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۲:۴۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.