برای کسب مدال طلای در المپیک ریو؛از پاداش 600 هزار دلاری مالزی تا خساست انگلیسی ها و یانکی ها

برای کسب مدال طلای در المپیک ریو؛از پاداش 600 هزار دلاری مالزی تا خساست انگلیسی ها و یانکی ها
کشور های سراسر جهان بر حسب شرایط و فرهنگ خود پاداش های متفاوتی را برای ورزشکاران مدال آور خود در نظر گرفته اند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از CNN؛المپیک، آوردگاهی است که بزرگترین رخداد ورزشی جهان را به خود اختصاص داده است و از این میان مجالی برای زورآزمایی قدرت های مختلف در سطح خرد و کلان محسوب می شود،در جائیکه کشورهای موسوم به ذره بینی دربرابر  بزرگترین ابر قدرت های جهانی در یک سطح قرار می گیرند وخارج از محدوده سیاسی ابراز وجود می کنند ، مسئله ای که حس ملی گرایی را بیشتر از همه چیز بر می انگیزد.
در این میان در ازای این همه موهبت از جنبش المپیک کشور های زیادی هستند که به کوشش نخبگان ورزشی خود ارج می نهند و در جهت تقدیر مادی و معنوی از آنها بر می آیند،هر چند برخی دیگر راه خساست و ناخن خشکی را پیش می گیرند و به همان افتخار مدال طلا با پیراهن ملی کشورشان بسنده می کنند.
دست و دل بازها چه کشور هایی هستند؟
قزاقستان
قزاقستان که در زمره کشورهای است که همیشه برای ایران در حکم یک رقیب و مدعی ظاهر شده اما همین کشور رقیب،برای ورزشکاران طلایی اش در المپیک 250 هزار دلار پاداش در نظر گرفته است.
استونی
کشوری که از سال 1990 با فروپاشی شوروی سابق و کمونیسم به استقلال رسید برای متبلور کردن حس ملی گرایی کشور خود مبالغ قابل توجهی را وعده داده است.
برنده مدال طلا استونی در المپیک 138 هزار و پانصد دلار،مدال نقره 96 هزار و چهارصد دلار و برنزی المپیک نیز در نهایت 60 هزار دلار پاداش می گیرند.
ایتالیا
دیگر کشوری است که پاداش خوبی به ورزشکاران خود می دهد و ورزشکاران  این کشور می توانند در ازای دریافت مدال طلا 189 هزارو هشتصد دلار دریافت کنند.
روسیه
میزبان المپیک زمستانی 2014 که همیشه خود را یکی از قدرت های برتر میداند علاوه بر پاداش 113 هزار و دویست دلاری به ورزشکاران خود از سوی مراجع دولتی و خصوص خود وعده پاداش های بیشتری را نیز داده است.
سوییس
88هزار و ششصد دلار به دارنده سوییسی مدال طلای المپیک اختصاص می یابد.
لتونی
دیگر کشور آزاد شده از قید کمونیست نیز علاقه زیادی به نخبگان ورزشی خود در المپیک دارد ،این کشورحوزه دریای بالتیک علاقه خود را با پرداخت 192 هزار و هشتصد دلار به دارندگان مدال طلا خود ابراز می کند.
مالزی
اما در میان کشورهای جهان، مالزی مسلمان نشین که از سال 1956 موفق به کسب مدال طلا نشده بیشترین عنایت را به ورزشکارن خود دارد و اعلام کرده که در ازای کسب مدال طلا به ورزشکاران مذکور 600 هزار دلار پاداش می دهد.
ناخن خشک ها را بهتر بشناسیم!
بریتانیا
هر چند بریتانیا صاحب یکی از بزرگترین ذخائر مالی دنیاست و از پشتوانه قویی برخوردار است اما در صدر خسیس ترین کشورهای جهان قرار دارد و فعلاهیچ گونه پاداشی را تحت هیچ شرایطی برای افتخار آفرینان خود در نظر نگرفته است.
کانادا
سرزمین برگ افرا که در آن اقلیت ها قومی و مذهبی زیادی وجود دارد  و این روزها تبدیل به اکثریت شده اند تنها به پرداخت 17 هزار و نهصد دلار که ارزش مدال طلای انهاست بسنده کرده اند.
آمریکا
کشور سرمایه داری جهان نیز ارزش مدال طلای ورزشکاران خود را 25 هزار دلار اعلام کرده و با توجه به تورم اقتصادی پاداشی کمتر از 5 هزار دلار نصیب ورزشکاران خود می کند.
شایان ذکر است:
هر چند کشورهایی مانند آمریکا و بریتانیا در زمره ناخن خشک ها بسر می برند اما وضعیت ورزشکارانشان به هیچ وجه بد جلوه نمی کند چرا که موسسات و شرکت های خصوصی جبران مافات می کنند و مبالغ هنگفتی به نخبگان ورزشی اعطا می کند،پاداش یک میلیون دلاری مایکل فلبس آمریکایی از سوی یک موسسه خصوصی تنها یکی از این نمونه هاست.

۳۱ فروردین ۱۳۹۵ ۱۲:۴۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.