باحضور رئیس کمیته ملی المپیک؛جلسه شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد برگزار شد

باحضور رئیس کمیته ملی المپیک؛جلسه شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد برگزار شد
جلسه شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد بعد از ظهر امروز (شنبه) با حضور کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون کشتی، مصوبات این نشست به شرح زیر است:

1- پیرو نتایج حاصل از رقابت های مرحله نهایی انتخابی تیم ملی و به لحاظ تأکید بند یازدهم از بخش توضیحات فرآیند انتخاب تیم های ملی کشتی کشور درسال 95- 94، بدینوسیله ضمن تأکید بر این اصل که اعضای تیم ملی کشتی آزاد برای شرکت در المپیک برزیل پانزده روز مانده به رقابت های مذکور اعلام نهایی خواهند شد، شرایط ذیل برای کلیه کشتی گیران واجد شرایط در اوزان المپیکی مختلف اعلام می گردد:
1-1- در وزن 57 کیلوگرم با استناد به بند 4 صورتجلسه شورای فنی کشتی آزاد مورخ 17/2/94 آقایان حسن رحیمی و رضا اطری در مسابقات جام جهانی کشتی آزاد در آمریکا مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت و در صورت عدم کسب شفافیت لازم در ارزیابی از رقابت های مذکور، متعاقبا در یکی از تورنمنت های پیش ازا لمپیک، بررسی نهایی در خصوص کشتی گیرو اجد شرایط بریا پوشیدن پیراهن تیم ملی در این وزن، صورت می گیرد.
1-2- در وزن 65 کیلوگرم با توجه به نتیجه حاصل از رقابت های انتخابی تیم ملی و روند فنی رو به رشد آقای میثم نصیری در چند ماه اخیر، همچنین سوابق فنی ارزنده جناب آقای سید احمد محمدی دارنده مدال نقره و برنز جهان در سال های 2014 و 2015 و احترام مشارالیه به رقابت های انتخابی تیم ملی و حضور در رقابت های مذکور علیرغم پارگی رابط پای راست، ضرورت دارد به منظور شفاف تر شدن امکان انتخاب شایسته ترین کشتی گیر ایرانی در این وزن، ابتدا دو کشتی گیر مذکور در مسابقات جام جهانی مورد ارزیابی اولیه قرار گرفته و در صورت احراز شرایط فنی مناسب، از سوی هر دو کشتی گیر، در یکی از تورنمنت های بین المللی قبل از المپیک، وضعیت نهایی کشتی گیر ملی پوش در این وزن مشخص می شود.
1-3- در وزن 74 کیلوگرم، حسن یزدانی در تورنمنت های بین المللی پیش از المپیک، به لحاظ شرایط فنی و تجربی مناسب برای کشتی گرفتن در وزن 74 کیلوگرم المپیک، مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
1-4- در وزن 86 کیلوگرم علیرضا کریمی در تورنمنت های بین المللی پیش از المپیک، به لحاظ شرایط فنی و تجربی مناسب برای کشتی گرفتن در وزن 86 کیلوگرم المپیک، مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
1-5- در وزن 97 کیلوگرم، آقایان عباس طحان و امیر محمدی در رقابت های جام جهانی آمریکا مورد ارزیابی اولیه قرار گرفته و در صورت احراز شرایط فنی مناسب، به اتفاق آقای رضا یزدانی در یکی از رقابت های بین المللی پیش از المپیک (تورنمنت بین الملی ارمنستان، سوم و چهارم تیرماه)، ملی پوش واجد شرایط برای پوشیدن پیراهن تیم ملی تعیین خواهد گردید.
بدیهی است در صورت عدم امکان حضور آقای رضا یزدانی به دلیل آسیب دیدگی در تورنمنت بین المللی مذکور، قضاوت نهایی برای تعیین کشتی گیر واجد شرایط پوشیدن پیراهن تیم ملی درا ین وزن میان آقای امیر محمدی و عباس طحان بر اساس بررسی عملکردشان در رقابته ای فوق الذکر صورت خواهد گرفت.
1-6- تشخیص ملی پوش واجد شرایط در وزن 125 کیلوگرم، برای حضور در رقابت های المپیک، بر اساس ارزیابی کادر فنی از حضور مشترک آقایان پرویز هادی و کمیل قاسمی در حداقل سه و حداکثر چهار تورنمنت بین المللی پیش رو، تا قبل از رقابت های المپیک خواهد بود. در واقع مبنای انتخاب نفر برتر، چگونگی رقابت با حریفان خارجی خواهد بود. کادر فنی اجازه دارد در صورت عدم عملکرد مناسب هریک از کشتی گیران یاد شده در نحوه حضور ایشان در تورنمنت های بین المللی ملاک عمل، نسبت به تعیین کشتی گیر برتر در این وزن تصمیم گیری نموده و به شورای فنی گزارش نماید.

2- مقرر گردید کشتی گیران واجد شرایط برای حضور در رقابت های جام جهانی کشتی آزاد بزرگسالان در سال 2016، بر مبنای نتایج حاصل از رقابت های انتخابی تیم ملی، جام جهان پهلوان تختی (انتخابی مرحله اول) و نیز از میان کشتی گیرانی که در مرحله ارزیابی نهایی برای پوشیدن تیم ملی در المپیک قرار دارند، انتخاب و اعزام گردند.


۲۸ فروردین ۱۳۹۵ ۱۵:۴۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.