رقابتهای جودوی قهرمانی آسیا –تاشکند؛مدال با ارزش نقره علیرضا خجسته برای جودوی ایران

رقابتهای جودوی قهرمانی آسیا –تاشکند؛مدال با ارزش نقره علیرضا خجسته برای جودوی ایران

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون جودو و کوراش؛ علیرضا خجسته حودوکار تیم ملی جوانان که همراه با بزرگسالان به رقابتهای قهرمانی آسیا اعزام شده ،با درخشش خیره کننده با چهار برد متوالی به فینال رسید و در مبارزه فینال هم مقابل " دوودون آلتونسوخ" از کشور مغولستان قرار گرفت اما در عین شایستگی وفقط بدلیل اخطار ،مغلوب حریف با تجربه خود شد.
این مدال در حالی برای کاروان جودو ایران بدست آمد که از سال 2013 که جواد محجوب فینالیست شده بود و به مدال طلا هم دست پیدا کرد،در دوره قبل 2015 ایران فقط با تک مدال برنز سعید ملایی به کار خود پایان داد و اکنون بعد از سه سال غیبت در فینال دوباره جودوی ایران فینال را تجربه کرد.
از طرفی در وزن منهای 66 کیلو گرم آخرین مدال ایران به 2008 کره جنوبی برمی گردد که آرش میر اسماعیلی پرافتخارترین جودوکار ایران موفق به کسب مدال طلا شده بود.پس از آن جودوی ایران در 66 کیلو گرم مدالی بدست نیاورده بود.
این جودوکار در مرجله اول هم در برابر حریفی از هنگ کنگ پیروز شده بود.خجسته در مرحله دوم اسماقلف قزاقستانی که در رقابتهای گرند پری تفلیس به مدال برنز دست یافته بود را شکست داده بود وی در مرحله سوم با حریف چینی مبارزه کرد و به برتری رسید. ؛ علیرضا خجسته جودوکار منهای 66 کیلوگرم ایران در مبارزه چهارم مقابل چن چیا هونگ اهل چین تایپه   در امتیاز طلایی به برتری دست یافت.
علیرضا خجسته که اکنون این مدال با ارزش نقره را برای جودوی ایران به ارمغان آورده است همچنان در دره سنی جوانان قرار دارد و در صورت ادامه موفقیت آمیز مسیر قهرمانی می تواند همچنان برای جودوی ایران افتخار افرینی کند.
رقابتهای جودوی قهرمانی آسیا از دیروز تا 30 فروردین در تاشکند برگزار می شود.235 جودوکار از 30 کشور قاره کهن در این دوره شرکت کرده اند. 137 جودوکار در بخش مردان و98 جودوکار در بخش بانوان حضور دارند.
امروز و در روز دوم این رقابتها سعید ملایی،سعید مرادی ،چواد محجوب و احمد ناقدی بر روی تاتامی می روند.

۲۸ فروردین ۱۳۹۵ ۰۸:۵۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.