شمشیربازی زون آسیا و انتخابی المپیک؛ از دست رفتن سهمیه المپیک دو نماینده ایران در رقابت میلیمتری با حریفان

شمشیربازی زون آسیا و انتخابی المپیک؛ از دست رفتن سهمیه المپیک دو نماینده ایران در رقابت میلیمتری با حریفان
روز نخست مسابقات شمشیربازی زون آسیا و انتخابی المپیک در حالی برگزار شد که مطهره محسنی و مهسا پوررحمتی در رقابت میلیمتری با حریفان خود از کسب سهمیه المپیک باز ماندند

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت  فدراسیون شمشیربازی، مسابقات شمشیربازی زون آسیا که حکم آخرین مرحله مسابقات گزینشی المپیک برای شمشیربازان قاره آسیا را دارد، از دیروز دوشنبه در کشور چین و با حضور نمایندگانی از کشورهای مختلف قاره آغاز شد.
به جز اسلحه سابر مردان  که در آن مجتبی عابدینی و علی پاکدامن از طریق رنکینگ جهانی صاحب سهمیه المپیک شده اند، شمشیربازی ایران در دیگر اسلحه های مردان و زنان مسابقات زون آسیا نماینده دارد.
امروز و در روز نخست این رقابت ها، مطهره محسنی در اسلحه فلوره بانوان با حریفان خود به رقابت پرداخت. محسنی در مرحله مقدماتی  با غلبه بر نمایندگانی از اندونزی، استرالیا و سنگاپور موفق به صعود شد. این شمشیرباز ملی پوش در مرحله اول حذفی مقابل حریفی از قزاقستان به برتری دست یافت و به جمع 8 بازیکن برتر راه یافت اما در این مرحله و برای صعود به مرحله نیمه نهایی مقابل شمشیربازی از ویتنام باخت.
امروز همچنین دیدارهای اسلحه اپه بانوان  برگزار شد که طی آن مهسا پوررحمتی  با کسب دو پیروزی در مرحله مقدماتی که مقابل نمایندگانی از هند و اندونزی به دست آمد راهی مرحله حذفی شد. این بازیکن در اولین دیدار حذفی خود با نتیجه 15 بر 14 مغلوب حریفی از هند شد و از صعود بازماند.
بدین ترتیب مطهره محسنی و مهسا پوررحمتی با حذف از گردونه مسابقات و علیرغم رقابت میلیمتری با رقبای خود از کسب سهمیه المپیک بازماندند.
در ادامه مسابقات شمشیربازی زون آسیا و انتخابی المپیک فردا سه شنبه در اسلحه سابربانوان نجمه سازنچیان به مصاف حریفان خود می رود و در اسلحه اپه و فلوره مردان نیز به ترتیب طاهر عاشوری و علیرضا ادهمی در اسلحه اپه و فلوره مردان با رقبای خود دیدار می کنند.

۲۴ فروردین ۱۳۹۵ ۱۰:۳۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.